ی‌ب‌ش: مبارز ما مجدل فقیر در حمله ارتش ترکیه به شهادت رسید

فرماندهی ی‌ب‌ش در بیانیه‌ای کتبی اعلام کرد که روز گذشته در حمله ارتش اشغالگر ترکیه به روستای رزکا، مبارز آنها به نام مجدل حسن خلف خلیل به شهادت رسید.

شامگاه دیروز ارتش اشغالگر ترکیه به روستای رزکا در نزدیکی تلی زر شنگال حمله هوایی کرد. فرماندهی یگان‌های مقاومت شنگال (ی‌ب‌ش) بیانیه‌ای مکتوب در مورد این حمله منتشر کرد.

ی‌ب‌ش در بیانیه خود اعلام کرد که یکی از مبارزان آنها در حمله دولت فاشیست و نسل‌کش ترکیه به شهادت رسیده است.

مشروح این بیانیه به شرح زیر است:

«در تاریخ ۸/۳/۲۰۲۴ ساعت ۱۷:۳۰ در روستای رزکا توسط دولت فاشیست و نسل‌کش ترکیه به نیروهای ما که در حال انجام وظیفه بودند حمله هوایی صورت گرفت. در این حمله یکی از رفقای ما به شهادت رسید.

در چند وقت اخیر، دولت فاشیستی ترکیه بار دیگر به صورت وحشیانه‌ای به منطقه ما شنگال حمله می‌کند. این حمله فاشیستی و نسل‌کشی علیه مردم ایزدی اولین بار نیست که انجام می‌گیرد، این حملات توسط دولت ترکیه ادامه نسل‌کشی خلق ایزدی است. حمله‌ای علیه حقوق ایزدی‌ها برای محافظت از خود و خودمدیریتی وجود دارد. به خصوص در سال‌های اخیر، دشمن یک هدف دارد و آن تحقق آرزوهای اشغالگرانه است. بر این اساس تمام قدرت و نقشه‌های کثیف خود را اجرا می‌کند. دولت فاشیست ترکیه هرگز شکست داعش، دستاوردهای خودمدیریتی دموکراتیک شنگال و نیروی نظامی مستقل در این منطقه را نپذیرفته است و بر این اساس همواره سعی در شکست این دستاوردها با انواع حملات و ترفندها دارد. آنها در چند وقت اخیر برنامه‌های زیادی دارند و ما به عنوان یک نیرو از این موضوع آگاه هستیم. با توجه به این واقعیت، فشار آنها بر دولت عراق و نیروهای منطقه بسیار افزایش یافته است. بیانیه فرماندار نینووا در مورد توافق ۹ اکتبر نیز جدا از این مسئله نیست. مجدداً برای تسلط نیروهای حزب دمکرات کوردستان در منطقه، دولت ترکیه در نتایج انتخابات منطقه دخالت کرد به خصوص در منطقه ما، شنگال. آنها همچنان در تلاش برای تکمیل سیاست نسل‌کشی هستند. برای این منظور نیز هیچ حق و اخلاق و حساسیت جامعه ما را نمی‌شناسند.

در روندی که مردم ما قبلاً به سرزمین خود بازگشته‌اند، دشمن ما تلاش می‌کند تا ثبات منطقه را برهم بزند و مردم بازگشته ما را مرعوب کند. مخصوصاً در چنین روز مقدسی در ۸ مارس به ما حمله کردند. دشمن به همان اندازه که از پیشرفت زنان ایزدی راضی نیست، نظامی تحت رهبری زنان را نیز نمی‌خواهد. به همین دلیل در این روز می‌خواست با حمله وحشیانه خود با خونریزی، روز ما را به روز عزا تبدیل کند. البته این نشان دهنده این واقعیت است که دشمن ما قاتل است.

دوست ما مجدل در سال ۲0۱۶ به صفوف ی‌ب‌ش پیوست و به مبارزات آزادی پیوست. رفیق ما مجدل فقیر از عشیره فقیران است که هرگز در برابر دشمنان دین ایزدی سر تعظیم فرود نیاورده است. رفیق مجدل وظایف، نقش و رسالت جنبش ما را بر عهده گرفت و در هر زمانی به وظایف خود عمل کرد. او در زندگی هرگز در برابر مشکلات قدمی به عقب برنداشت و اولین کسی بود که در کارها شرکت می‌کرد. رفیق ما مجدل فقیر اخیراً به عنوان فرمانده گردان در مبارزات صلح و امنیت شنگال حضور داشت و مسئولیت‌های مهمی را بر عهده گرفت.

اما دشمن بداند که با این حملات بزدلانه نمی‌تواند ما را یک قدم به عقب برگرداند. ما به عنوان مدافعان شنگال مقدس به مبارزه خود ادامه خواهیم داد و از کسانی که با دشمن همکاری می کنند پاسخ خواهیم خواست. بر این اساس به خانواده رفیق شهیدمان تسلیت می‌گوییم. بار دیگر به جامعه خود قول می‌دهیم که تا تحقق استقلال شنگال مبارزه خواهیم کرد.

مشخصات رفیق شهیدمان به شرح زیر است:

نام سازمانی: مجدل فقیر

 نام و نام خانوادگی: مجدل حسن خلف خلیل

تاریخ و محل تولد: ۱۹۹۲ / خرابات قوالا-تل زر

تاریخ و محل عضویت: ۲۰۱۶/تل زر

محل و تاریخ شهادت: ۹/۳/۲۰۲۴-روستای سکینه (رزکا)»