روز ٤ آوریل  نە تنها برای فردی آزاد و جامعەای آزاد بلکە برای طبیعت نیز جهانی نوین را آغاز کرد

دلدار روژهلات در سخنان خویش اشارەی ویژەای بە روز ١٦ فروردین (۴ آوریل) کرد و تمام خلق کورد را فراخواند کە اگر آزادی جسمانی رهبرآپو عملی نشود، آزادی هیچ ملیتی بە واقعیت بدل نمی‌شود و همانند خوابی باقی می‌ماند.

۴ آوریل

دلدار روژهلات عضو حزب حیات آزاد کوردستان (پژاک) در رابطە با روز ٤ نیسان یا همان ١٦ فروردین سالروز بە دنیا آمدن رهبرآپو و تأسیس پژاک و YPJ در همان روز، با خبرگزاری فرات ‌(ANF) مصاحبه‌ای انجام داد. این مصاحبه به شرح زیر می‌باشد.

رهبرآپو با فکر و فلسفەی خویش بە بت شکنی در برابر ذهنیت قدرتمدار درعصر امروزەی ما تبدیل شد

دلدار روژهلات در ابتدای سخنانش اشارەی مهمی بە اهمیت این روز برای خلق کورد و جهان کرد: ‌«ابتدا این روزمقدس را بە رهبرملی، رهبرآپو، همەی شهدای راە آزادی، همەی خلق آزادی خواە بە ویژە خلق کورد و میهن دوست، رفقای زندان و رفقای در کوهستان تبریک میگویم. البتە تأسیس حزبمان پژاک و YPJ در روژآوای کوردستان را نیز تبریک می‌گویم. تأسیس پژاک و YPJ در این روز مبارک نشانەی الهامیست کە از فلسفەی رهبر گرفتە شدە است. رهبرآپو با فکر و فلسفەی خویش بە بت شکنی در برابر ذهنیت قدرتمدار درعصر امروزەی ما تبدیل شد و بە امید تمام خلق‌های فرودست مبدل شد. با راهپیمایی و بیانەهایی کە از هر سوی جهان دیدە میشود می‌توان خیلی آشکار گفت کە رهبرآپو نە تنها رهبر خلق کورد بلکە رهبر همەی خلق‌ها است.‌»

رهبری با آزاد کردن زنان از بردەداری چندصد هزار سالە باری دیگر حیاتی  نو را بە انسانیت هدیە کرد

روژهلات در رابطە با آسمیلاسیون و گذشتە خلق کورد اینچنین گفت: ‌«مسئلەی خیلی مهمی است کە انقلاب ژن ژیان آزادی با فکر و فلسفەی رهبرآپو با پارادایم آزادی زن بنیان نهادە شدە است و امروزە با راەکارهای مختلف ادامە دارد و ادامە می‌یابد. در گذشتە خلق کوردستان بە ویژە خلق شمال کوردستان نمی‌توانستند با زبان مادری خویش حرف بزنند و آموزش خود را ببینند، اما رهبرآپو باری دیگر صفحات تاریخ را تغییر داد. متأسفانە در سال ۱۹۹۹ میلادی با توطئەی بین‌المللی کە از سوی قدرتمداران بر رهبری و خلق کورد ایجاد شد تا بە امروز رهبرآپو در زندان امرالی بر او انزوا تحمیل می‌شود. اما رهبری همیشە می‌گوید کتاب‌های من در کجا باشند من نیز در آن‌جا حضوردارم. البتە نە تنها در کوردستان بلکە در آمریکای جنوبی و آسیای شرقی نیز می‌بینیم در دانشگاە‌ها کتاب‌های رهبرآپو را برای تدریس و آموزش مردم بە کار بردە می‌شود. در روژهلات کوردستان با انقلاب ژن ژیان آزادی کە جهانی شد، همەی ملیت‌ها میخواهند در زیر سایە این فلسفە بە سازماندهی خود بپردازند و جامعەای دموکراتیک بنیان نهند. میتوان گفت کە رهبری با آزاد کردن زنان از بردەداری چند هزار سالە باری دیگر حیاتی  نو را بە انسانیت هدیە کرد.‌»

رهبری با پاردایم خویش بە مانعی برای تخریبات و از بین بردن طبیعت شدند.

دلدار روژهلات دربارەی تأثیرات فکر رهبرآپو برروی طبیعت و اکولوژی اینگونە بە سخنان خویش ادامە داد: ‌«میتوان گفت با بە دنیا آمدن رهبرآپو در روز ٤ آوریل  نە تنها برای فردی آزاد و جامعەای آزاد بلکە برای طبیعت نیز جهانی نوین آغاز شد. رهبری با پاردایم خویش بە مانعی برای تخریبات و از بین بردن طبیعت شدند. این مسئلە در همەی جهان مورد تحلیل و بررسی قرار گرفتە و رفتە رفتە بیشتر نیز میشود. زیرا یکی از مشکلاتی کە امروزە جامعە با آن دست و پنجە نرم می‌کند مسئلەی اکولوژی و طبیعت است کە روزانە مورد تهدید و آسیب پذیری میباشد.‌‌‌‌‌»

با ادامە دادن بە راە مشی رهبرآپو میتوان بە آزادی فیزیکی رهبری دست یافت

دلدار روژهلات مبارزە و ایستادگی خلق کورد و بەویژە خلق روژهلات کوردستان را اینگونە ارزیابی کرد: ‌«یکی دیگر از دلایل ایستادگی و مبارزاتی کە در زندان‌ها از سوی رفقا، مادران آشتی، خلق در هر ٤ بخش کوردستان، نشأت گرفتە از روز ٤ آوریل  میباشد. این مهم بە واقعیت موجودیت کورد نیز مبدل شده است. انقلاب روژآوای کوردستان با رنگی کە نشان همەی جهان داد بەنمونەای تبدیل شد که ثمرەی فکر و فلسفەی رهبرآپو میباشد. ما ‌همانند روژهلات کوردستان در رابطە با کارزاری کە برای آزادی جسمانی رهبرآپو شروع شد کم و کاستی زیادی داشتیم، ما همانند خلق روژهلات کوردستان باید با پیوستن بە این کارزار و برای از میان برداشتن انزوا بر رهبری تلاش کنیم. با پیوستن بە صفوف گریلاهای آزادی‌بخش کوردستان، با آمدن بە خیابان‌ها، با فلسفەی ژن ژیان آزادی کە فلسفەی رهبری میباشند خود را مورد خود انتقادی قرار بدهیم و دروازەهای زندان امرالی را بشکنیم. زیرا تحصنی کە روی رهبری در امرالی ادامە دارد، نە بر شخص رهبری تحمیل می‌شود بلکە بر نابودی هویت خلق کورد، نابودی آزادی، نابودی فرهنگ کورد و ... نیز تحمیل می‌گردد، پس با ادامە دادن بە خط مشی رهبرآپو می‌توان بە آزادی فیزیکی رهبری دست یافت. لازم بەذکر است کە تا آزادی فیزیکی رهبرآپو عملی نشود هیچ خلقی بەشیوەای دموکراتیک و حیات مشترک بە زندگی خویش ادامە دهد، پس باید همەی ما در هر زمان بکوشیم کە بتوانیم با رهبری آزاد در جامعەای دموکراتیک زندگی کنیم. باری دیگر روز ٤ آوریل  را بە رهبرآپو،همەی خلق میهن دوست ما، همەی رفقای در کوهستان، همەی رفقای در زندان و همەی شهدا تبریک می‌گوییم.‌»