یژا استار: حرکت درامتداد خط زیلان معیار جنگ و پیروزی است!

فرماندهی قرارگاه مرکزی یژا استار یاد شهید زیلان را گرامی داشت و گفت: «به عنوان نیروهای یژا استار معیار اصلی جنگ و زندگی ما حرکت در امتداد خط زیلان است. مانند زیلان زندگی کردن، جنگیدن و مانند زیلان عمل کردن، روش اصلی ماست.»

سالگرد شهادت شهید زیلان

فرماندهی قرارگاه مرکزی یژا استار در بیست و هشتمین سالگرد شهادت زینب کیناجی (زیلان) بیانیه‌ای صادر کرد و گفت: «فرمانده زیلان با عشق به زندگی آزاد و برای رسیدن به حقیقت جهانی، زندگی خود را تبدیل به یک بمب زنده کرد و داخل قلعه، برج، دژ و مراحل استثمار و ظلم منفجر نمود.»

بیانیه یژا استار به شرح زیر است:

«ما در بیست و هشتمین سالگرد شهادت فرمانده فدایی که با نثار جانش یوغ ظلم را شکست، یاد او را گرامی می‌داریم. در شخص زیلان از همه شهدایی یاد کنیم که در راه زندگی آزاد به جاودانگی رسیدند و برای مردم آزادیخواه فرصت زندگی آزاد را ایجاد کردند. همچنین فرماندهانی که در خط زیلان‌ها حرکت کردند و در شخص لیلا سورخین، روژبین درسیم، آخین موش گابار، هِژار زوزان و فرماندهانی که این ماه را به اوج رساندند و حماسه‌های قهرمانانه آفریدند، آخین گابار و بریتان نورحق چیا، با احترام یاد می‌کنیم. یک بار دیگر شهدایی که خط پیروزی این جنگ را مشخص کردند و نشان دادند که شهادت زیلان‌ها همه جا وجود دارد، در شخص الهه‌های دوران سارا و روکن‌ها و در عین حال در شخص مدافعان و قهرمانان آزادی و فاتحان تاریخ رفقا روژهات و اردال، یاد همه شهدای انقلاب را با احترام و قدردانی گرامی می‌داریم. ما عهد می‌بندیم که از آرمان‌های آنها صیانت کرده و اهداف آنها را محقق کنیم.

با عشق به زندگی آزاد به حقیقت رسید

رفیق زیلان نه تنها با عملیات خود شهید مردم کوردستان بود، بلکه خط و عیار زندگی آزاد و منشور مبارزه انسانیت شد. او با فداکردن جان خود به تمام بشریت نشان داد که چگونه می‌توان آزادی را نفس کشید. به دشمن هم نشان داد که اگر چنگال و پنجه‌های اشغالگریش به ارزش‌های ما نزدیک شود، نه تنها آن پنجه‌ها را قطع می‌کنیم، بلکه به دل آن دیو درنده می‌رویم و آن را نابود می‌کنیم. فرمانده زیلان با عشق به زندگی آزاد و برای رسیدن به حقیقت جهانی، زندگی خود را تبدیل به بمبی زنده کرد و در قلعه‌ها و برج‌ها و دژها و مراحل استثمار و ستم منفجر نمود. او با این کار یادبود جدیدی را با حروف طلایی بر تاریخ میهنش ترسیم کرد. او نشان داد که میراث الهه‌های استار، نین‌هورساگ و اینانا از بین نرفته و دفن نشده است. از این رو برای انعکاس این واقعیت در رکاب الهه‌هایی که خود را فدا کردند و برای جامعه خود جنگیدند، با ظهور تاریخی خود، نام دیگری بر نام الهه‌ها افزود. زیلان با از بین بردن تمام ظلم‌های تاریخ به یک الهه کوردستانی تبدیل شد.

شاگردان رهبر آپو آگاه هستند

رفیق زیلان عاشق زندگی بود و ادعای زندگی آزاد او بسیار بزرگ بود، بنابراین فقط افرادی می‌توانند عملیات‌های بزرگ انجام دهند که چنین ادعاهای قوی دارند. از آنجا که بزرگان همیشه بار مسئولیت‌های سنگین را به دوش می‌کشند، رفیق زیلان نیز مسئولیت سنگینی بر عهده گرفت. او جاودانگی شرافتمندانه را به جای زندگی بدون کرامت انتخاب کرد. با عملیات او زن کورد دوباره زنده شد. در سخت‌ترین و خطرناک‌ترین شرایط، زیلان راهی جدید ایجاد کرد. او در پاسخ به توطئه‌ها علیه رهبر بشریت رهبر آپو، با عملکرد خود نشان داد که یاران رهبر آپو هوشیار هستند، به خواب عمیق فرو نرفته‌اند و هرگز بی‌پاسخ نخواهند بود. از این رو رهبر آپو نیز با ایجاد تشکل زنان از عملیات بزرگ او استقبال کرد و اظهار داشت که عشق واقعی و زندگی واقعی جز به سبک زیلان حاصل نمی‌شود.

روح زیلان‌ها در همه جا اشاعه یافت

بر این میراث ۲۸ ساله، حزب، سازمان و ارتش زن آزاد بی‌وقفه در حال حرکت بوده است. با تولد زیلان خط فرماندهی زنان و معیارهای زندگی را ترسیم کردیم. از این رو در طول این ۲۸ سال ده‌ها زیلانی که این میراث را به عهده گرفتند، ظهور کردند و در سخت‌ترین لحظات گشایش‌های تاریخی را با ساختی عظیم رقم زدند. مُهری را که زیلان در سال ۱۹۹۶ بر تاریخ حک کرد، روزانه با نام‌های مختلف اما با روح زیلان‌ها در همه جا اشاعه یافت. این مهر امروز در تونل‌های مقاومت، در قلل کوه‌های باکور کوردستان و در کلانشهرهای حاکمان، توسط پیشاهنگان خط حیات آزاد زنده است. صدها ارزش به ارزش‌های خلق شده توسط فرمانده فدایی زیلان افزوده شد و اصالت پیام زیلان با پشتوانه زنان دلیر حفظ شد.

زنان عهد بسته‌اند که راه زیلان را ادامه دهند

شوق آزادی رفیق زیلان به او اجازه داد تا در آتش حقیقت وارد شود، خود را به خاکستر تبدیل کند و از آن خاکستر، رستاخیز زن آزاد را بیافریند. این سوختن در حقیقت، چراغ راه پیکار رهروانش شد. ده‌ها فرمانده و پیشاهنگ به امید رویای آزادی زیلان چشمان خود را گشودند و چیزی جز پیروزی در مقابل چشمان خود ندیدند. آنها همیشه با روحیه پیروزی پرچم یژا استار را در آسمان میهنشان به اهتزاز درآوردند. خط زیلان خط تسلیم نشدن و سر خم نکردن است. زیرا امروز صدها زن که وعده راهپیمایی در خط زیلان را داده‌اند، تا آخرین نفس خود بدون هیچ تردیدی می‌جنگند و بمب‌ها را به روی خود منفجر می‌کنند تا به دست دشمن نیفتند. اینگونه وعده‌ای را که به رهبری، مردم و فرماندهشان زیلان دادند، به واقع بینانه‌ترین شکل زندگی می‌کنند و محقق می‌نمایند. مبارزه و جنگی که زیلان سازماندهی کرد به تنهایی نشان داد که مبارزان آپویی و به ویژه زنان آزاد می‌توانند در سخت‌ترین لحظات برای پاسداری از ارزش‌های انسانی نقش یک ارتش را ایفا کنند. او همچنین نشان داد که این عملیات تنها آغاز بدون پایان است. به دلیل سلسله فعالیت‌ها و عملیات‌هایی که در ادامه آن عملیات ایجاد شد، هر کدام این پیام را داشتند که ما ادامه دهنده راه زیلان‌ها هستیم اما آخرین نفر نیستیم.

 ژن ژیان آزادی با عملیات زیلان زنده شد

الهه زیلان با جریان عشقش دل همه آزادیخواهان را به درد آورد و طوفانی شد که در برابر ذهنیت حاکمان هرگز آرام نمی‌گیرد. از این رو، امروز برخاستن شعارهای «ژن، ژیان، آزادی» که ضامن انقلاب دموکراتیک است، پاسخی به کار و مبارزه زیلان‌ها است. این شعار با عملیات زیلان جان گرفت و با پیشاهنگی پیروانش تا امروز ادامه یافته و در همه جای دنیا گسترش یافته است. زنانی که با گفتن «ژن ژیان آزادی» بندهای بردگی را شکستند و ستم قرن‌ها را نپذیرفتند، بار دیگر روح زیلان را در شخصیت خود زنده کردند. زیرا خود زیلان گفته است که «من می‌خواهم رستاخیز زن کورد باشم» . اما امروز آن آرزوهای زیلان بزرگتر شده است، زیرا در نتایج زندگی و مبارزه در مسیر آن، امروز زیلان احیاگر همه زنان آزادی خواه شده است.

رفیق زیلان فرمانده یک ارتش شکست‌ناپذیر است

معیار اصلی جنگ و زندگی ما به عنوان نیروهای یژا استار راهپیمایی در خط زیلان است. زیلان وار زندگی کردن، جنگیدن و زیلان وار عمل کردن روش اساسی ماست. وقتی رهبر آپو می‌گوید «بزرگترین عشق با زیلان زندگی می‌شود»، یک بار دیگر «اگر قرار است زندگی به عنوان یک زن باشد، باید به سبک زیلان باشد»، نور راه مبارزه ما را نشان داد. به همین دلیل است که ما روزانه حقایق خود را با واقعیت زیلان مقایسه می‌کنیم و مسیر مبارزه خود را بر اساس آن مشخص می‌کنیم. رفیق زیلان فرمانده لشکری ​​شد که شکست‌ناپذیر است و نمونه تاریخی شد. از این رو نیروهای یژا استار با فرماندهی وی در ۲۸ سال گذشته با روحیه فدایی زیلان مبارزه کرده‌اند. با تفکر زیلان رویدادهای تاریخی هر روز ساخته می‌شود و تاکتیک‌های خلاقانه توسعه می‌یابد. ما نیز قول می‌دهیم این روحیه و ذهنیت آزاد را ادامه دهیم.

قهرمانانی چون سارا و روکن‌ها، عگیدهایی چون روژهات و اردال‌ها، بار دیگر روح زیلان‌ها را در بالاترین سطح زنده کردند و افق‌های وطنمان را مزین کردند. بر اساس تحقق آرزوهای آنان و همه شهدای راه آزادی، مبارزه خود را در اوج ادامه خواهیم داد. ما با این ادعا و اراده زندگی خواهیم کرد و مبارزه خواهیم کرد که هر نقطه از سرزمین کوردستان را گورستان فاشیسم خواهیم کرد. با گرفتن انتقام صدها قهرمان و مدافع آزادی، بدهی خود را به تاریخ خواهیم پرداخت. با عملیات‌های زیلان وار به آزادی جسمانی رهبر آپو نزدیک می‌شویم و آزادی جسمانی او را تضمین می‌کنیم. از این رو ارتشی که همواره تحت فرمان زیلان است به کابوس اشغالگران تبدیل می‌شود و از آنها انتقام می‌گیرد.

ما به عنوان ارتش زنان آزاد، مبارزه خود را با روحیه زیلان‌ها تقویت خواهیم کرد و به نیرویی شکست ناپذیر تبدیل خواهیم شد. با معیارهای زیلان مبارزه برای استقلال را افزایش می‌دهیم و آزادی را تضمین می‌کنیم. لذا بار دیگر اعلام می‌کنیم که از کار، زندگی، فعالیت، عملیات و مبارزه فرمانده خود قویا صیانت خواهیم کرد. بر این اساس، بار دیگر در شخص الهه آزادی، از تمامی شهدای انقلاب و همه شهدایی که خط زن آزاد را پیشاهنگی کردند و جان خود را در راه یک زندگی پرافتخار فدا کردند، با احترام و سپاس یاد می‌کنیم. بر اساس شایسته بودن برای آنها و تحقق رویاهایشان که کوردستان و رهبری آزاد بود، یک بار دیگر وعده تحقق اهداف آنها را تکرار می‌کنیم.»