یژا استار: ما با شعار «ژن ژیان آزادی» مقاومت را به اساس زندگی خود مبدل خواهیم کرد

فرماندهی قرارگاه مرکزی یژا استار: برای اینکه این بهار پیش‌رو را به ابتدای بهار زنان تبدیل کرده و به سیستم مردسالار بگوییم «متوقف شو»، با شعار «ژن ژیان آزادی» مقاومت را به اساس زندگی خود مبدل خواهیم کرد.

فرماندهی قرارگاه مرکزی یژا استار به مناسبت ۸ مارس روز جهانی زنان زحمتکش بیانیه‌ای مکتوب را منتشر کرد.

فرماندهی قرارگاه مرکزی یژا استار گفت: «ما به تمامی زنانی که در ۸ مارس مژده بهار و مقاومت را با شعار «ژن ژیان آزادی» در عرصه‌ها پیشوازی می‌کنند درود می‌فرستیم. ما عهد می‌بندیم که انقلاب زنان یقینا عملی خواهد شد. ۸ مارس را به رهبر خود که زیبایی زنان و سرافرازی زنان را به‌ ما آموخته است و بزرگترین دوست زنان می‌باشد، همچنین به تمامی زنان تبریک می‌گوییم. ما از همه‌ی شهدای انقلاب با احترام و قدردانی یاد می‌کنیم.»

در بیانیه یژا استار گفته شده است: «رنج ارزش بنیادینی است که انسان را به انسان تبدیل کرده است. استثمار رنج نیز بزرگترین ضربه‌ی ضد انسانیت است که بر انسان وارد شده است. یعنی استثمار رنج بدین معناست که انسان از ماهیت خود دور شود. انسانی که رنج‌ش استثمار شود، در برابر واقعیت خود بیگانه می‌شود و از جامعه خود دور می‌شود و به صورت اساسی تبدیل به برده می‌شود.

کسانیکه چرخ‌های سیستم کاپیتالیستی را به چرخش در می‌آورند این واقعیت بردگان است که دیگر سیستماتیک شده است. صنعت‌گرایی و انحصار سرمایه که پایه‌های بنیادین سیستم مدرنیته کاپیتالیستی هستند در حقیقت بر اساس استثمار رنج سیستماتیک که انسان‌ها را از ماهیتشان دور می‌کند خود را سیراب می‌کند. زنان قبل از ۸ مارس دربرابر استثمار رنج که انسان‌ها را از ماهیتشان دور می‌کند مبارزه‌ای بی‌همتا انجام داده و با هزینه‌های سنگین پرداخت کرده‌اند، آنها ساکت نشده و دارای مبارزه‌ای بزرگ هستند. در مقابل پاسخ به این مورد ، سرمایه انحصار طلب که با دولت نهادینه شده است، بمانند هرگونه قتل عام بود. بدین معنا ۸ مارس برای آشکار کردن همکاری و همدستی ناپاکانه دولت و سرمایه و ایجاد ذهنیت سرمایه‌ی مردسالار، سلطه‌گر و قاتل بر علیه  زنان دارای اهمیتی تاریخی است.

۸ مارس برای زنان؛ بر ضد سیستم سلطه‌گر به رغم هزینه‌های بسیار در کوشش‌اند که این روز را با وجود راستین خود بدست آورند. ۸ مارس سمبل زنان مقاومتگر است که ذهنیت مردسالار در برابر زن را افشا می‌سازد. برهمین اساس مناسب‌ترین پاسخ اینست که با مقاومت به پیشوازی ۸ مارس برویم.

ما هر لحظه این سده را به لحظه آزادی زنان متحول خواهیم ساخت

در ادامه بیانیه فرماندهی قرارگاه مرکزی یژا استار آمده است:

«نیروی پیشاهنگ زنان که امروز ۸ مارس را به معنای راستین جنبش زنان آزاد که در داخل جنبش آزادی کوردستان بنا شده رسانده است. تشخیص «آزادی زنان پایه بنیادین مبارزه آزادی ماست» که متعلق به رهبر ماست، در محتوای مبارزه‌ی ۵۰ ساله ما بیشتر تقویت شده و کاری کرد که جنبش زنان کورد که برای مبارزه جهانی زنان پیشاهنگی کند. بر علیه حیات مردسالارانه و ذهنیت مردانه، جنبش آزادی زنان مشخص کرد که حیات آزاد با جنگیدن بدست می‌آید، بدین ترتیب با یژا استار مبارزه زنان را به سطحی نوین رساند. یژا استار نشانه اینست که هیچ ارزش بدست آمده بدون خوددفاعی نمی‌تواند محافظت شود. یژا استار از کوبانی تا به شنگال برای تمام زنان کوردستانی و زنان خاورمیانه و جهان به امید تبدیل شده است. با میراث مقاومتگرانه بیش از ۳۰ سال برای زنان به مدل خوددفاعی در برابر نگرش مردقاتل مبدل شده است و بزرگترین نیروی خوددفاعی زنان است.

بدین ترتیب الزامی‌ است که در خانه، مدرسه و خیابان با قیام در برابر فرهنگ تجاوز، زنان می‌توانند به ذهنیت یژا استار دست یابند. هر زن با ذهنیت خودفاعی بر ضد ذهنیت مردسالار که هر روز زنی را به قتل می‌رساند بزرگترین ایستار را نشان خواهد داد. با یژا استار بودن زنان می‌توانند از رنج، بدن، روح و دل خود صیانت به عمل آورند. بدین منظور فراخوان ما برای تمام زنان اینست که بر اساس خط مشی آزادی زنان به ذهنیت یژا استار دست یابد و در راه یژا استاری‌ شدن ما به همراه یکدیگر حرکت کنیم. از ارزش‌های آزادی که آفریده شده‌اند صیانت کنیم هر لحظه این سده را به لحظه آزادی زنان مبدل کنیم.

تا زمانیکه حتا یک زن بی سازماندهی نماند به مبارزه ادامه می‌دهیم

مبارزه آزادی زنان ما که رهبر ما بمانند یک کار حماسی آن را مشخص نمود، کدهای ذهنی ۵ هزار ساله را به همگان نشان داد و راه را برای «خودبودن» هموار ساخت. جنگ آزادی ما که از ساراها تا زیلان‌ها از بریتان‌ها تا دوغا ویان‌ها بی‌وقفه ادامه دارد، به نام زنان دستاوردهای بزرگی را آفرید و به نشانه این تبدیل شد که جامعه‌ای که زنان در آن آزاد باشند آنان نیز آزاد خواهند شد. برای همین هم مهم است که زن در هر عرصه‌ای که حضور دارند به سنگر مقاومت مبدل کنند که این به معنای به انسداد رساندن نگرش مردسالار متجاوز است. راه این مورد هم سازماندهی نیرومند است. در جایی حتی اگر که تنها یک زن هم بی سازماندهی بماند زنان مورد تجاوز و تعرض قرار می‌گیرند، سرکوب شده و به یغما خواهند رفت. هر زنی که بیرون از حیات سازماندهی شده قرار بگیرد، از طرف وحشیگری نگرش مردسالارانه هدف گرفته می‌شود و از هویت خود دور گردانده می‌شوند. بدین مفهوم تا زمانیکه حتی یک زن هم بی سازماندهی نماند الزامی است که مبارزه خود را ادامه دهیم. ما بر این باوریم که هر زنی بمانند بذرهای بهاری از نو شکفته شده و رشد کند، نیرومند شده و خود را به هویت راستین اجتماعی برساند. برای اینکه ما این بهار پیش‌رو را به آغاز بهار زنان تبدیل کنیم و سیستم قاتل و سلطه‌گر مردانه را متوقف کنیم، ما مقاومت با شعار«ژن ژیان آزادی» را برای خود مبنا قرار می‌دهیم. برای ما زنان «ژن ژیان آزادی» نام مصر بودن حیات آزادانه است. «ژن ژیان آزادی»از روزا ها تا به سارا ها میراث مشترک تمامی زنان مقاومتگر است. ‌«ژن ژیان آزادی» فرمول روش نوشتن تاریخ زنان آزاد است. «ژن ژیان آزادی» فریاد حسابخواهی از سیستم مردسالار است. در این ۸ مارس ما با شعار «ژن ژیان آزادی» به میادین سرازیر شده و با فریاد بگوییم که حیات بی زنان را قبول نخواهیم کرد و فریاد خود را به سازماندهی و حسابپرسی تاریخی از سیتم مردسالار متحول کنیم و چنین آغاز نماییم.

به مثابه یژا استار ما عهد می‌بندیم که انقلاب زنان را یقینا عملی خواهیم ساخت. ۸ مارس را به رهبر خود که زیبایی زنان و سرافرازی زنان را به‌ ما آموخته است و بزرگترین دوست زنان می‌باشد همچنین به تمامی زنان دوباره تبریک می‌گوییم. ما از تمامی شهدای انقلاب با احترام و قدردانی یاد می‌کنیم.»