'زنان تنها با اتحاد و همبستگی ملی می‌توانند زندگی آزاد را محقق کنند'

اوتا دوغو روزگار اظهار کرد که زنان تنها در سایه اتحاد ملی و همبستگی موفق به آفرینش زندگی آزاد خواهند شد و افزود:"ما زنان خاورمیانه می‌توانیم بازی‌های نیروهای بیگانه را که جنگ جهانی سوم را آغاز کرده‌اند بهم زنیم."

اوتا دوغو روزگار عضو جمعیت زنان آزاد روژهلات کوردستان (کژار) اعلام کرد که رژیم ایران در تمام این کشور و بویژه در روژهلات کوردستان با سیاست‌های جنگ ویژه، بی‌اخلاقی را بر جامعه تحمیل می‌کند و افزود که زنان باید در مقابل سیستم پدرسالاری ایستادگی و خود را سازماندهی کنند. عضو کژار افزود:"در خاورمیانه بویژه در کوردستان نیاز قطعی به ایدئولوژی رهایی زن وجود دارد" و خاطرنشان کرد که این مورد تنها با سازماندهی در حوزه‌های ایدئولوژیک، سیاسی و نظامی میسر می‌شود.

اوتا دوغو روزگار، گریلای کژار در گفتگو با خبرگزاری فرات شیوه‌های جنگ ویژه رژیم ایران در روژهلات کوردستان را مورد ارزیابی قرار داد.

'رهبر آپو روشنی راه ماست'

دوغو روزگار در مورد نگرش زن به مسائل و مبارزه زنان گفت:"هر زنی با نگاه به وضعیت کشور و مسائل موجود در آن نیاز به مبارزه را حس خواهد کرد. این نیز برای تمامی زنان خاورمیانه صدق می‌کند. ما زنان کورد، روشنایی خود را از فلسفه رهبر آپو می‌گیریم و خود را بر این اساس بنیان می‌گذاریم، مبارزه را به پیش می‌بریم. ایدئولوژی پایان ناپذیر رهبر آپو برای تمامی خلق‌های فرودست به سنتزی مبدل شده که زندگی آزاد، برابری تمامی زنان بویژه برای زنان کورد و زمینه‌های ارتشی شدن زن را میسر نموده است. ایدئولوژی رهایی زن در تمام خاورمیانه و بخصوص در کوردستان یک ضرورت است، ارتشی شدن زن در حال گسترش می‌باشد و این روند در هر چهاربخش کوردستان به عنوان ارتش زن و مناطق دیگر جهان ادامه دارد. همزمان در روژهلات کوردستان تحت عنوان نیروهای مدافع زنان (ه.پ.ژ) و کژار خود را از لحاظ ایدئولوژیک، سیاسی و نظامی سازماندهی می‌کنند."

'مبارزه تنها مختص به خلق کورد و زنان کورد نیست؛ مبارزه‌ای مشترک لازم است'

اوتا دوغو روزگار در مورد اتحاد زنان و مبارزه مشترک آنان گفت:"مبارزه ما مختص به ملت کورد و زنان کورد نیست، بلکه برای آزادی جامعه است؛ اخراج دشمن از این خاک مقدس است. برای دستیابی زنان به ملیت خود، مبارزه‌ای بی‌پایان و جنگی گسترده در جریان است. لازم است که خلق‌های خاورمیانه و زنان سراسر جهان متحد شوند. بر اساس یک فکر و یک هدف علیه سیستم مردسالاری بپاخیزند، مبارزه کنند و به خودسازماندهی بپردازند."

'زنان افغانی می‌توانند مبارزه زنان کورد و عرب‌های روژاوا را الگوی خود قرار دهند'

دوغو روزگار به وضعیت زنان پس از بازگشت طالبان به حاکمیت افغانستان اشاره کرده و افزود:"وضعیت زنان افغان اکنون به شیوه‌ای است که باید متحد شده و علیه نظام کنونی به سازماندهی خود بپردازند.به عنوان نمونه به جنگ روژاوا که تمامی جهان شاهد قدرت زنان بود نگاه کنند. در حضور زنان کورد، عرب، زنان جهان در این مبارزات شرکت کردند. زنان افغان هم می‌توانند از این نمونه و الگو اقتباس کنند و آنرا مورد ارزیابی قرار دهند. علیه اشغالگری، تعرض- تجاوز به زنان، علیه نقض حقوق کودکان و قتل‌عامی که خلق‌ها را هدف قرار داده است، به مبارزه‌ای خستگی‌ناپذیر، عزمی راسخ و اراده‌ای نستوه نیاز داریم. البته زنان افغان دارای این ویژگی‌ها هستند."

'خود را سازمان دهید، ارتش خود را ایجاد کرده و علیه طالبان اعلام جنگ کنید'

دوغو روزگار افزود:"با شروع جنگ مسلحانه علیه داعش، زنان عرب در صفوف ی.پ.ژ به قدرت خود پی بردند و به تجارب ارزشمندی دست یافتند. سازماندهی خود را گسترش دادند و تا نابودی داعش در خط مقدم جنگیدند. لازم است زنان افغان علیه رژیم طالبان به سازماندهی خود اهتمام دهند و تشکل ارتش خود را ایجاد نمایند."

'تمامی زنان به سازماندهی و اتحاد ملی نیاز دارند'

 اوتا دوغو روزگار گریلای کژار در خاتمه سخنان خود به سیاست‌های ضداجتماعی رژیم ایران و تلاش برای گسترش بی‌اخلاقی در جامعه اشاره کرده و گفت:"هدف از این سیاست‌ها خالی کردن جامعه از جوهر خود و بی‌هویت نمودن آن است. هدف دور کردن جامعه از شیوه‌ی زندگی اخلاقی و سیاسیست. در تلاش است تا با ضدفرهنگ تجاوز به زنان مبانی اخلاقی جامعه را از میان برده و آنرا بسوی نابودی سوق دهند. به همین دلیل رژیم اشغالگر ایران همیشه و در هر مکانی سیاست تجاوز و تعرض به زنان به پیش می‌برد و حتی در سن بسیار کم دختران خردسال را به ازدواج وادار می‌کند. اینگونه نابودی اراده را طبیعی جلوه می‌دهد. ما زنان خاورمیانه عموما به خودسازماندهی نیاز داریم. اتحاد ملی زنان در مقابل نظامی سرمایه‌داری یک ضرورت حیاتیست. ما زنان می‌توانیم برنامه‌ها و نقشه‌های نیروهایی را که در تلاش نابودی جامعه و زن هستند خنثی کنیم. ما می‌توانیم همراه با زنان دیگر که به خود سازماندهی دست زده‌اند علیه اشغالگران بجنگیم و کشورمان را آزاد کنیم و زندگی برابر را محقق کنیم. دستیابی به سیستم دمکراتیک، به زندگی آزاد با فلسفه آزاد میسر می‌گردد. ما از این حمایت می‌کنیم و مبارزات خود را در این راستا گسترش می‌دهیم."