زنجیره عملیاتی از زنان انتقامجو علیه اشغالگران در منطقه گَوَر و وان

ابتکار عمل زنان انتقامجو اعلام کرد که آنها روز ۱۴ جولای زنجیره عملیات‌هایی را در وان و گَوَر به یاد مقاومتگران روزه مرگ بزرگ انجام دادند.

عملیات‌های زنان انتقامجو

ابتکار زنان انتقامجو در بیانیه‌ای گفت: «در روز ۱۴ ژوئیه در وان و گور عملیات‌هایی به مناسبت گرامیداشت یاد شهدای ما کمال پیر، خیری دورموش، عاکیف یلماز و علی چیچک که مقاومت روزه مرگ بزرگ را در ۱۴ ژوئیه ۱۹۸۲ آغاز کردند، انجام داده شد.»

این ابتکار با بیان اینکه شبانه در محله‌های آلتین تپه و خاچورت شهر وان، طی عملیات‌هایی جاده‌ها را مسدود کرده و آتش روشن کردند، گفت: «پلیس اشغالگر ترکیه حمله شدیدی انجام داد، اما تیم‌های ما بلافاصله پاسخ سختی دادند.»

این ابتکار عمل گفت: «مقاومت تا پاسی از شب ادامه داشت و پلیس ترکیه متحمل ضربه شد و بدون نتیجه از محله ما خارج شد.»

ابتکار با بیان اینکه شب ۱۴ جولای در محله‌های اورمان، ینی محله، اسکی کیشلا، اَسَن‌تپه و زاگرس طی عملیات‌هایی همزمان جاده‌ها را مسدود و آتش‌ روشن کردند، ادامه داد: «ماموران پلیس اشغالگر دولت ترکیه با پشتیبانی پهپاد و هلیکوپتر هر چهار محله را به محاصره درآورده و حمله کردند. تیم‌های ما مثل همیشه در مقابل این محاصره‌ها و حملات آماده بودند و ضربه سنگینی به دشمن وارد کردند. اشغالگران نتوانستند وارد محله اسن‌تپه ما شوند و با هلیکوپتر با گاز فلفل و بمب صوتی از هوا حمله کردند. تیم‌های ما با سلاح‌های انفرادی به این حمله پاسخ دادند و هلیکوپتری که مورد اصابت قرار گرفته بود در بخش نظامی یوکسک‌اووا فرود اضطراری کرد. همزمان با پلیس اشغالگر ترکیه که در محله زاگرس ما حمله می‌کرد، عملیات‌های سختی انجام داده شد. خودروی زرهی از نوع اسکورپیون که شدیدا با مولوتف‌ها مورد اصابت قرار گرفته بود به طور کامل در آتش سوخت و منهدم شد؛ در این عملیات ۲ مامور پلیس عملیات ویژه اشغالگر به شدت مجروح شدند.»

در این بیانیه همچنین آمده است:

«مقاومت در هر چهار محله ما تا پاسی از شب ادامه داشت و پس از اینکه اشغالگران ضربات سنگینی را در هر چهار محله ما متحمل شدند، بی‌نتیجه عقب‌نشینی کردند.

پس از این مقاومت ما، مردم به پنجره‌ها و بالکن‌ها رفتند و با شعار و هلهله از عملیات‌های ما حمایت کردند. تیم‌های عملیاتی ما به سلامتی و با موفقیت به مناطق امن خود رسیدند.»