زرین روکن: در صورتیکه نیروهای کورد و دمکراسی‌طلب متحد نباشند، این جنگ همه را خواهد سوزاند

زرین روکن: در مقابله با حملات ارتش ترک باید تمامی نیروهای کورد و دمکراسی‌طلب متحد شده و در این باره اظهار داشت: در صورتیکه اتحاد ایجاد نشود، این جنگ همه را خواهد سوزاند. به همین دلیل باید نیروهای دمکراتیک در مقابل این عملیات اشغالگری موضع‌گیری کنند.

زرین روکن عضو شورای رهبری ک.ژ.ک در برنامه ویژه میدیا خبر شرکت کرد. زرین روکن در ابتدای سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره حقی کارر، قاسم انگین و شیرین علم‌هولی، یاد و خاطره تمام شهدای ماه می را گرامی داشته و در خصوص تحمیل و تشدید انزوا علیه رهبر خلق کورد، عبدالله اوجالان سخن گفت. زرین روکن در این گفتگوی تلویزیونی اظهار داشت که سیستم انزوای تحمیل شده بر امرالی بسیار خطرناک بوده و در این باره اظهار داشت که با مقاومت و فعالیتهای بزرگ باید به انزوا پاسخ داده شود.

روکن در گفتکوی تلفنی ضمن اشاره به مقاومت رهبر خلق کورد، عبدالله اوجالان در امرالی اظهار داشت: همراه با مقاومت تاریخی رهبر آپو، در کوردستان نیز مقاومتی بی‌امان وجود داشته است. خلق کورد ۲۳ سال تحمیل انزوا بر رهبر خلق کورد را با اقدامات و موضع‌گیری‌های شدید علیه این انزوا پاسخ داده است. خلقمان با پیشاهنگی زنان و با مقاومتی بی‌نظیر به نیروهای اشغالگر پاسخ داده است. توطئه‌ای برای نسل کشی کورد در جریان است. امروز با تحمیل انزوا، عملیات‌های نسل‌کشی را ادامه می‌دهند. انزوا ادامه توطئه برای نابودی است. توطئه برای حل مسئله کورد، بدون رهبر آپو، بدون پ.ک.ک در جریان است. اما در درجه نخست آمریکا، دولت‌های دیگر همه دریافته‌اند که بدون رهبری مسئله کورد امکان حل ندارد.

با اجازه دادن ۴ دقیقه تماس تلفنی، به خلق کورد توهین می‌کنند

زرین روکن در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که سیستم تحمیل انزوا بر امرالی همچنان ادامه دارد، این وضعیت از سوی خلق کورد و گریلای به هیچ وجه قبول نمی‌شود و در ادامه افزود: سیستم شکنجه امرالی اکنون ادامه دارد. تلاش می‌کنند تا سیستم را به شیوه‌ای عادی جلوه بدهند. ما این مسئله را درک کرده‌ایم. وضعیت زندگی رهبر آپو تهدیدهای بزرگی را پیش روی ما قرار می‌دهد. ما از وضعیت رهبر آپو هیچ‌گونه اطلاعی نداریم. اقدامات و فعالیتهایی که انجام می‌شوند فقط برای کسب اطلاع از وضعیت وی نیستند. بلکه برای اعمال فشار جهت آزادی فیزیکی رهبر آپو هستند.

علیه رهبر آپو سیاستهای بسیار پلید جنگ ویژه به پیش برده می‌شود. اجازه داده‌اند که ۴ دقیقه تماس تلفنی داشته باشند. این اهانت به خلق کورد است. همین مسئله نشان دهنده بزرگی این خطر است. بدون شک رهبر آپو در مقابل این رفتار موضعگیری می‌کند. ما زنان نیز این وضعیت را هیچگاه قبول نمی‌کنیم. موضعی که رهبر آپو نشان می‌دهد، به این معناست که باید ما بیش از پیش در این باره باید موضع‌گیری کنیم. زنان باید موضع مبارزجویانه خود را در مقابل شکنجه، سیستم ایزولاسیون و حصر ادامه دهند.

حمله نابودگرانه بر اساس حملات طراحی شده

زرین روکن عضو شورای رهبری ک.ژ.ک در خصوص حملات اشغالگرانه ارتش ترک به مناطق زاپ، آواشین و متینا و مقاومت قهرمانانه نیروهای گریلا نیز خاظرنشان ساخت: این مقاومت مقدس بدون تردید به پیروزی می‌رسد. گاره و هفتانین نشان دادند که مقاومت گریلا بدون تردید به پیروزی می‌رسد. ما در این مناطق دیدیم که نیروهای گریلا چه نیروی مقدسی است، تامین کننده و ضامن پیروزی است، منبع آزادی است. همانگونه که مقاومت گریلا در گاره با حروف زرین در حافظه خلق‌های جهان باقی می‌ماند، امروز نیز به همان شیوه، می‌بینیم که در زاپ، در آواشین و متینا این مقاومت به شیوه دیگری از همان جنس رقم می‌خورد. این پیروزی خلق کورد است. پیروزی شهدا و پیروزی رهبر آپو است.

دولت فاشیست ترک که در گاره در هم شکست، برای آنکه بتواند دوباره تجدید سازمان کند، از ۲۳ آوریل بار دیگر به حملات اشغالگرانه دست زده است. کاملا اشکار شده است که از شب ۲۴ آوریل این حملات پیش از این طراحی شده بودند. این حملات با سالروز قتل‌عام ارمنیان مصادف شد. به همان اندازه که قتل‌عام ارمنیان برنامه‌ریزی شده بود، عملیات علیه ارزش‌های خلق کورد نیز به همان اندازه طراحی شده است و نیروهای بین‌المللی در آن حضور دارند. تلاش می‌کنند تا این مسئله را از طریق دولت فاشیست ترک به نتیجه برسانند. اما نه این نیرو و نه این اراده را دارند که این مسئله را به نتیجه برسانند و نه می‌توانند آن را مدیریت کنند. دولتی که نمی‌تواند خود را مدیریت کند، نمی‌تواند در مقابل نیروهای گریلا مقاومت و ایستادگی کند.

در این خصوص با سلاح شیمیایی به مناطق زاپ، آواشین و متینا حمله می‌کنند، این اقدام بار دیگر وحشیگری دولت ترک را در مقابل چشمان ما قرار داده است. این مسئله را همه جهان دیده است. در درجه نخست ایالات متحده آمریکا و تمام دولت‌ها در مقابل این اقدامات سکوت کرده‌اند. این نیروها در این جرایم سهیمند. دولت فاشیست ترک اما هیچ یک از اصول جنگ را رعایت نمی‌کند. همه سلاح‌هایی را که نیروهای گریلا در نبرد مورد استفاده قرار می‌دهند می‌بیند. از سلاح شیمیایی علیه نیروهای گریلا استفاده می‌کنند. اما در مقابل این اقدام وحشیانه همه سکوت کرده‌اند. اما هیچ کس حرفی نمی‌زند. کجایند بیانیه‌های حقوق بشری؟ سازمان ملل متحد کجاست؟ اردوغان شخصیت انسانی خود را از دست داده است. نیروهای بین‌المللی نیز در این اقدامات منافع خود را دنبال می‌کنند. علمیات نظامی اخیر  علیه مناطق حفاظتی میدیا در واقع عملیاتی هستند که علیه تمام بخش‌های کوردستان هستند. در این باره تمام کشورها حضور دارند یا سهیم هستند.

آ.ک.پ بودجه‌های کشور را صرف جنگ می‌کند

روکن در بخش دیگری از گفتگوی خود اظهار داشت که ذهنیت فاشیست آ.ک.پ/م.ه.پ بودجه کشور را با صرف هزینه‌های سنگین در جنگ به ویرانی برده است. خلق‌های ترکیه با فقر و بدبختی مواجه شده‌اند. آ.ک.پ با فقر خلق تلاش می‌کند تا مردم را به خود وابسته کند. فقر در میان زنان فقر بنیادی است. اقتثاد ترکیه دچار فروپاشی شده است.

ترکیه از جمله کشورهایی است که کرونا بیش از هر کشوری بر آن تاثیر گذاشته است. اما دولت به سلامتی خلق توجهی نمی‌کند. تمام بودجه را صرف هزینه‌های نظامی می‌کند. اما ترکیه از کشورهایی است که به سوی فروپاشی می‌رود. به همین دلیل خلق‌های ترکیه باید علیه این عملیاتهای نظامی موضعگیری کنند،  علیه آن بپاخیزند. حملات نابودگرانه تنها علیه کورد نیسند. این حملات بر تمام خلق‌های ترکیه، نیروهای چپ‌گرا، سوسیالیست و دمکرات است. همه باید این مسئله را به خوبی درک کنند. این جنگ سرانجام دامنگیر همه می‌شود. اما باید تمام نیروهای دمکراتیک علیه این عملیات موضعگیری کنند.

نیروهای کورد اگر به اتحاد دست پیدا کنند، عملیاتهای نظامی متوقف می‌شوند

در بخش دیگری از سخنان خود روکن پرسید: دولت برای خاتمه دادن پ.ک.ک دست به عملیات نظامی زده است. اما چهل سال است که این عملیاتها نتوانسته‌اند به حضور پ.ک.ک خاتمه دهند، اکنون انتظار دارند که با این عملیات حزب کارگران کوردستان را از میان بردارند؟ روکن در ادامه اظهار داشت: اهداف اساسی نیروهای هژمونیک اینست که پ.ک.ک با ضعف در میز مذاکره گفتگو کنند. آنها خودشان به خوبی می‌دانند که چنین چیزی امکان نخواهد داشت. امروز شاهد مقاومت بزرگی هستیم و زنان هستند که پیشاهنگی و رهبری این مقاومت را بر عهده دارند.

در این خصوص حتی دستاوردهای حکومت اقلیم کوردستان نیز در معرض خطر قرار دارد. این عملیات علیه انها نیز هستند. باید خلقمان در جنوب کوردستان این وضعیت را به خوبی درک کند. این حملات تنها علیه پ.ک.ک نیستند. بلکه علیه دستاوردهای خلق کورد نیز هستند. موقعیت سیاسی حکومت اقلیم کوردستان را نیز تهدید می‌کنند. حکومت عراق در حد اظهار نظر به این حملات واکنش نشان داده است، اما این مسئله کافی نیست. مسئولان جنوب کوردستان نیز کاملا سکوت کرده‌اند. باید پیامی را که از طریق این عملیات ارسال می‌کنند به خوبی درک کنند. لازم است که پ.د.ک و اتحادیه میهنی کوردستان این عملیات را به عنوانی تهاجمی علیه خود ارزیابی کنند.

تبهکاران وابسته به دولت ترک در جنوب کوردستان مستقر شده‌اند. در همه جا دست به ایجاد پایگاههای نظامی زده‌اند. یک کورد به اسانی نمی‌تواند در کوردستان رفت و آمد کند، اما دولت ترک، اعضای میت به آسانی حرکت می‌کنند. این وضعیت را نباید قبول کرد. مقاومت نیروهای گریلا، مقاومت برای هر چهار بخش کوردستان است. گریلا برای هر چهار بخش کوردستان مبارزه می‌کند. لازم است خلقمان در جنوب کوردستان به این مقاومت بپیوندند. در این صورت است که می‌توانیم پیروزیهایی بزرگتر از گاره را نیز رقم بزنیم. خلق کورد، زنان کورد از این نیرو برخوردارند. برای آنکه عملیات کاملا خنثی شود، باید دولت ترک در هر چهار بخش کوردستان در تنگنا قرار داده شود، لازم است که نیروهای کورد متحد شده و صفوف خود را منسجم کنند.