اطلاعیه نیروهای مدافع خلق کوردستان در مورد حملات دولت اشغالگر ترکیه

ارتش اشغالگر ترکیه در آمد و شرنخ دست به عملیات نظامی زد، جنگنده‌های رژیم ترکیه نیز منطقه‌ی گاره را بمباران کردند.

مرکز اطلاع رسانی و نشر نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در مورد حملات ارتش اشغالگر ترکیه اطلاعیه‌ای منتشر کرد.

بیانیه‌ی ه.پ.گ به شرح زیر می‌باشد:

"٨ ژوئن در نیمه‌های شب ارتش اشغالگر ترکیه در اطراف روستاهای جومانتا، هندس و سلیمای منطقه‌ی فارقین استان آمَد دست به عملیات زد. این عملیات با پشتیبانی هلی کوپتر و خودروهای نظامی انجام شد. ارتش ترکیه این مناطق را به شدت بمباران کرد. ارتش اشغالگر ترک تا صبح روز ۹ ژوئن منطقه به بمباران منطقه ادامه داد و پس از آنکه هیچ نتیجه‌ای بدست نیاورد، دام‌های روستاییان را هدف قرار داد و تعدادی از دام‌ها تلف شدند. نیروهای اشغالگر هم زمان با کمک کنتراها که لباس نیروهای ما را به تن داشتند، در روستاهای جومانتا، هندس و سلیما دست به کنترل و بازرسی زدند.

شرنخ

۱۰ ژوئن ارتش اشغالگر ترک در اطراف مرگزرین در ارتفاعات منطقه‌ی قلابان استان شرنخ دست به عملیات زد. در همین روز هلی‌کوپترهای دشمن منطقه را بمباران کردند که با هلی کوپتر سیکورسکی سربازهایشان را به منطقه منتقل کردند. ۱۲ ژوئن جنگنده‌ها نیز منطقه را بمباران کردند. عملیات همان روز بدون نتیجه پایان یافت.

گاره

۱۲ ژوئن جنگنده‌های ارتش اشغالگر اطراف دشت کافیا و روستای کانیسارکی در منطقه‌ی گاره از توابع مناطق حفاظت شده‌ی مدیا را که محل اسکان غیر نظامیان است، بمباران کردند. به دلیل بمباران‌های منطقه در منطقه آتش‌سوزی ایجاد شد."