اطلاعیه‌ی نیروهای مدافع خلق در مورد عنصر مزدور «جوتیار محسن حسین»

ه.پ.گ در مورد عنصر مزدور سازمان جاسوسی میت با نام جوتیار محسن حسین اطلاعیه‌ای منتشر کرد. در اطلاعیه آمده است که به دلیل دادن اطلاعات به رژیم ترکیه در مورد برخی مناطق سبب شده است تا جنگنده‌های ترکیه این مناطق را بمباران کنند.

اطلاعیه مرکز خبررسانی و نشر ه.پ.گ در مورد عنصر مزدور سازمان میت به شرح زیر است: "فردی با نام جوتیار محسن حسین مرتکب جرم جاسوسی شده است و اطلاعاتی در مورد مکان‌های استقرار گریلاهایمان را به دولت ترکیه داده و جنگنده‌ها نیز منطقه را بمباران کرده‌اند. این فرد توسط نیروهای گریلا دستگیر شده است. ما به عنوان پ.ک.ک نیروی فدایی خلق کوردستان برای دفاع از آزادی، دمکراسی، عدالت و ارزشهای اساسی مبارزه می‌کنیم. خلق آگاه ما در باشور کوردستان بدانند که ما افراد بی‌گناه را دستگیر نمی‌کنیم و بدون دلیل به هیچ کس آسیبی نمی‌رسانیم. موضع‌گیری ما همیشه بر اساس دلسوزی و حقیقت خلق کورد است.

اما تعدادی افراد ضعیف النفس مانند جوتیار محسن در قبال چندرغاز پول دستانشان را با خون گریلا سرخ می‌کنند. مسئولیت این وضعیت جوتیار محسن بر عهده‌ی کسانی است که وی را به جاسوسی گماشته‌اند و او را وارد این عمل کثیف کرده‌اند. خانواده‌ی جوتیار و بستگان او و خلق بهدینان که نگران این شرایط هستند، باید کسانی را مورد بازخواست قرار دهند که جوتیار را در این شرایط قرار داده‌اند و از آنها پاسخ بخواهند. جوتیار حسین از اعضای عشیره برواری است. چندین سال است ما و عشیره‌ی برواری با هم هستیم و هرگز از آنها بدی ندیده‌ایم. اما افرادی که با میت ترکیه کار می‌کنند، تلاش می‌کنند جوانان را به جاسوسی وادارند. خلق آگاه بهدینان و عشیره‌ی برواری نباید فریب این افراد را بخورند و لازم است از جوانان صیانت به عمل آورند. این شکارچیان انسان در برابر پول، دستهایشان را با خون جوانان کورد سرخ می‌کنند. خلق بهدینان که در مبارزات آزادیخوانه‌ی کورد هزینه‌های سنگینی داده‌اند، باید مواظب این افراد باشند و فرزندانشان را از چنگال این افراد نجات دهند.

باید خلق آگاه باشور کوردستان علیه افرادی که با دشمن اشغالگر همکاری نموده و یا با آنها همکاری اطلاعاتی داشته و در مقابل گرفتن پول خود را می‌فروشند و علیه فرزندان این خلق جاسوسی می‌کنند و کوردها را با دست کوردها به کشتن می‌دهند، واکنش شایسته‌ای نشان دهند."