ایزدیان هیچگاه سرزمین خود را  ترک نمی‌کنند

شوان مراد از حزب آزادی و دمکراسی ایزدی، علی ابراهیم و سیدو علی از اعضای مجلس خلق شنگال با واکنش به حملات ارتش ترک، اظهار داشتند که خلق ایزدی دیگر سرزمین خود را ترک نمی‌کند.

شوان مراد از حزب آزادی و دمکراسی ایزدی، علی ابراهیم و سیدو علی از اعضای مجلس خلق شنگال در رابطه با حملات دولت ترک با خبرگزاری فرات نیوز گفتگو کردند. شوان مراد حملات ارتش اشغالگر ترک به شنگال و جنوب کوردستان را محکوم کرده و اظهار داشت: شنگالی‌ها به سرزمین خود پابند بوده و بدون این سرزمین نمی‌توانند زندگی کنند. به همین دلیل است که هواپیماهای جنگی دولت ترک به این سرزمین حمله می‌کنند. اما تا زمانیکه یک ایزدی در خاک کهن حضور داشته باشد، در مقابل ستمگری‌ها و حملات دشمن و تبهکاران ایستادگی کرده و سرزمین خود را ترک نمی‌کند.

دولت ترک مستقلا نمی‌تواند دست به حمله بزند، توطئه‌ای عظیم پشت این حملات قرار دارد

شوان مراد در رابطه با حملات دولت ترک در ۱۵ ژوئن به کوردستان اظهار داشت: توطئه‌ای بسیار عظیم توسط نیروهای بین‌المللی و مزدوران آنها در پشت این حملات قرار دارد. ترکیه خود راسا نمی‌تواند به خاک کوردستان و عراق حمله کند. در صورتیکه برنامه‌ای سیاسی وجود نداشت، چگونه دولت ترک و هواپیماهای این کشور می‌توانستند وارد حریم هوایی کوردستان و عراق شوند؟ مراد در خاتمه سخنان خود افزود: حملات وحشیانه دولت ترک و وابستکان آنان، از سوی خلقمان هیچگاه قبول نمی‌شود. در مقابل این حملات خلقمان مقاومت خواهد کرد.

این حملات تداوم فرمان‌های پیشین هستند

سیدو علی عضو مجلس خلق شنگال نیز با محکومیت این حملات اظهار داشت: ۷۲ فرمان تا کنون از سوی دولت ترک علیه خلق روی داده است. این حملات در تداوم همان فرمان‌های پیشین هستند. اگر دولت عراق و حکومت اقلیم کوردستان در این حملات شرکت نداشتند، ترکیه راسا نمی‌توانست به این حملات دست بزند.

 سیدو خاطرنشان ساخت که تاریخ خلقمان مملو از سنت‌های مقاومت بوده و در این رابطه اظهار داشت که ایزدیان بر اساس این سنت اصیل خود تا آخرین نفس در مقابل این حملات مقاومت می‌کنند.

با این حملات می‌خواهند که خلق را تهدید کرده و ثبات شنگال را تهدید کنند

علی ابراهیم عضو حزب آزادی و دمکراسی ایزدیان، شاخه شنگال با اشاره به حملات وحشیانه ارتش اشغالگر ترک اظهار داشت: دولت ترک و همکاران وی با این حملات تلاش می‌کنند خلقمان را بترسانند. می‌خواهند بگویند که در شنگال امنیت وجود ندارد و از این طریق مانع از بازگشت آوارگان به شنگال شوند.

خلقمان با فکر و فلسفه‌ای بزرگ خود را سازماندهی کرده است

این عضو حزب آزادی و دمکراسی در رابطه با مقاومت اجتماعی و تاریخی ایزدیان اظهار داشت: خلقمان در شنگال در موقعیتی پیش از فرمان قرار ندارد. بعد از فرمانی که در ۳ اگوست ۲۰۱۴ بر سر خلقمان آمد، خلقمان بر اساس فکر و فلسفه‌ای بزرگ خود را سازماندهی کرده است.  به همین دلیل هر نیرویی که اراده خلقمان را مورد حمله قرار دهد، با نیروی یگان‌های مدافع شنگال مواجه می‌گردد. همانگونه که در تاریخ دشمنان خلق کورد نتوانستند ایزدیان را از میان بردارند، اردوغان و شرکای وی نیز نخواهند توانست اراده خلقمان را در هم بشکنند.

علی ابراهیم در خاتمه سخنان خود گفت لازم است خلقمان در مقابل حملات اشغالگرانه ترک و همکاران وی با نیروی خود ایستادگی نموده و بر نیروی خلق اتکا داشته باشد.