بالگرد سیکورسکی ارتش ترک در هفتانین از منطقه گریخت

در چهارچوب کارزار نبرد هفتانین، نیروهای گریلا از ۳ طرف بالگردهایی که خواهان پیاده کردن نیروهای ارتش در منطقه بودند را هدف قرار دادند. بالگرد سیکورسکی به ناچار منطقه را ترک کرد.

  مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق کوردستان ه.پ.گ درباره‌ی نتایج کارزار نبرد هفتانین اطلاعیه‌ای را منتشر کرد.

  متن اطلاعیه‌ی ه.پ.گ به شرح زیر است:
   "در ساعات مابین ۱ تا ۳ روز ۱۴ سپتامبر/ ۲۳ شهریور بالگردهای نظامی ارتش اشغالگر ترکیه تپه‌های شهید شیخموس، شهید بریوان و شهید کمال در منطقه شهید کندال واقع در عرصه هفتانین در مناطق حفاظتی مدیا را هدف حملات راکتی قرار داده و خواهان پیاده کردن نیروهای نظامی در منطقه بودند. نیروهایمان در چهارچوب کارزار نبرد هفتانین بالگردها سیکورسکی که خواهان  پیاده کردن نیروهای نظامی بود را هدف قرار دادند. از ۳ طرف بالگرد نظامی هدف قرار داده شد که در نتیجه‌ی آن به بالگرد نظامی سیکورسکی ضربه وارد شده و پیش از پیاده کردن نیروهای نظامی مجبور به عقب نشینی شد. در نتیجه‌ی حملات راکتی بالگردهای نظامی اراضی منطقه آتش گرفت.

  در نتیجه‌ی حملات هوایی روز ۱۲ سپتامبر/ ۲۱ شهریور در تپه پارتیزان واقع در عرصه هفتانین، رفقایمان بهارین و رونی به شهادت رسیدند. مشخصات رفقای شهیدمان بدین شرح است:

   نام: بشنگ توکاک

   کد سازمانی: بهارین جودی

   محل تولد: سلوپی

   نام مادر – پدر: خانم - محمد

   زمان و مکان شهادت : ۱۲ سپتامبر ٢٠١٩ – هفتانین


   نام: بولنت افاوگول

   کد سازمانی: رونی پنار

   محل تولد: ارزروم

   نام مادر – پدر: گلپری - مندرس

   زمان و مکان شهادت : ۱۲ سپتامبر ٢٠١٩ - هفتانین

  رفقایمان بهارین و رونی با امید خلق کوردستان در راه آزادی جای گرفته و با ایمانی بزرگ مبارزه نمودند. رفقایمان بهارین و رونی در مبارزات آزادی خواهی کوردستان به گونه‌ای فدایی پیکار نموده و به شهادت رسیدند. از زمان پیوستن به صفوف گریلا هر یک به نماینده‌ی ایمان به آزادی، وابستگی و فداکاری. رفقایمان با شعار کوردستان آزاد و رهبری آزاد مبارزات بزرگی را به انجام رساندند.

  مراتب تسلیت خود را در ابتدا به خانواده‌ی رفقایمان بهارین و رونی و تمامی خلق میهن‌دوست کوردستان اعلام می‌داریم. یاد و خاطره‌ی هر دو رفیقمان را با احترام گرامی می‌داریم و پیمان می‌بندیم، ارزش‌هایی شهیدان را با دیهیم آزادی بیاراییم."