جوانان با الهام از شهید چالاک پیشاهنگی انقلاب روژهلات کردستان را بردوش گرفته‌اند

ک.ج.ر با انتشار بیانیه‌ای از مبارزات شهید ایوب فخری با کد سازمانی چالاک جوانرو که در روز دهم شهریور ١٣٨۶ حین درگیری با مزدوران جمهوری اسلامی در منطقه مریوان به شهادت رسیده بود تجلیل به عمل آورده و بر تداوم مبارزه تا تحقق آرمانهای شهیدان تأکید کرده است.

جمعیت جوانان روژهلات کردستان در دوازدهمین سالروز شهادت یاد و خاطره چالاک جوانرو را گرامی داشت.

متن بیانیه ک.ج.ر به این شرح است:

   "جنبش آپوئی در بدو تشکیل خود با پیشاهنگی زنان و جوانان مهر خود را بر تاریخ مبارزاتی خلق کُرد زده است. برای دستیابی به آزادی و زندگی با معنا، بهترین فرزندان خود را در حساس‌ترین مراحل مبارزاتی فدا نموده است.

   شهید چالاک جوانرو یکی از جوانان توانمندی بود که با ایستار خود، در آغاز جوانی به صفوف مبارزات خلق کرد پیوست و با روحیه‌ی جوانی به سوی موفقیت گام برداشت. شهید چالاک به عنوان جوانی انقلابی و مبارزی آپویی، با هدف هشیار ساختن، سازماندهی جوانان روژهلات کردستان و عیان ساختن سیاست‌های رژیم اشغالگر ایران، بدون وقفه فعالیت و مبارزه نمود. بمانند نام خویش، دارای شخصیتی چابک و هشیار بوده که خستگی و توقف را نمی‌شناخت.

   شهید چالاک سال ۱۹۸۲ در شهر جوانرو چشم به جهان گشود. همچون جوانی کرد سیاست‌های اشغالگری رژیم را درک نمود. مملو از احساس انتقام و آرزوی ایجاد زندگی آزاد و عادلانه بود. پس از توطئه‌ی بین‌المللی که در نمود رهبر آپو علیه خلق کرد انجام گرفت، به صفوف مبارزات پیوست، تا زمان شهادت از مبارزه دوری نجست و هشیارانه مبارزه نمود و به پیشاهنگ جوانان روژهلات کردستان مبدل گشت.

   رفیق چالاک بمانند جوانی که پیشاهنگی مبارزات روژهلات کردستان را بر عهده گرفته بود، دارای شخصیتی مبارز، با روحیه، اراده و مقاومتگر بود. در هر عرصه‌ای از مبارزات و فعالیات با هدف موفقیت گام برمی‌داشت. ازکوچکترین فرصت‌ها برای پیشرفت و پرورش شخصیت خویش بهره گرفت، این ویژگی سبب گشت در مدتی کوتاه وظیفه‌ی پیشاهنگی را بر عهده گرفته، به پرچمدار مبارزات جوانان روژهلات کردستان مبدل شده و لانه‌ی محبت را در میان رفقا ایجاد نماید.

   روز ۱ سپتامبر ۲۰۰۷/ ۱۰ شهریور ۱۳۸۶ روز صلح جهانی، در درگیری علیه نیروهای رژیم اشغالگر ایران در منطقه مریوان، به کاروان شهدا پیوسته و اسلحه مبارزه‌اش را به جوانان روژهلات سپرد. در سالروز شهادت رفیق چالاک جوانرو با تمامی شهدای آزادی تجدید میثاق می‌نماییم و پیمان می‌بندیم راه شهدا را تداوم بخشیم. همچنین از تمامی جوانان کرد به ویژه جوانان جوانرو درخواست می‌کنیم، از زحمات و خون شهدا صیانت نمایید که با مشارکت در صفوف مبارزه و تحکیم فعالیات‌ آزادی‌خواهی خلقمان محقق خواهد گشت.

   جنبش آزادیخواهی خلق کرد در ابتدا با پیشاهنگی جوانان علیه اشغالگری و ستمگری آغاز شده و با روحیه‌ی جوان به سوی موفقیت و دستیابی به اهداف می‌رود. بر این اساس یاد و خاطره شهید چالاک جوانرو را با احترام و قدردانی گرامی می‌داریم و پیمان می‌بندیم، ما جوانان با روحیه‌ی شهید چالاک جوانرو پیشاهنگی انقلاب روژهلات کردستان را بر عهده گرفته‌ایم و تا زمان دستیابی به آرزو و اهداف شهدا به این راه ادامه خواهیم داد."