حزب کارگران کوردستان یاد شهدای ماه مه را گرامی داشت

کمیته‌ی رهبری پ.ک.ک در مورد شهدای ماه مه اعلام کرد؛ "با احترام فراوان به رفیق هاکی کارر ادای دین می‌نماییم و یاد او را در ۴۳مین سالگرد شهادتش گرامی می‌داریم و در یاد او یاد همه‌ی شهدای قهرمان را ارج می‌نهیم."

کمیته‌ی رهبری پ.ک.ک در مورد شهدای ماه مه بیانیه‌ای منتشر کرد و یاد شهدای این ماه را گرامی داشت و اعلام نمود "وارد ماه مه ماه شهدا شدیم. بر اساس روشنگری‌های رهبری و شهدایمان، در مقابل شرایطی که رخ می‌دهد بیشتر مسائل را درک می‌کنیم و در مقابلشان بیشتر مبارزات آزادی و دمکراسی را پیش می‌بریم."

کمیته‌ی رهبری پ.ک.ک اعلام کرد، خطر ویروس کرونا تهدیدی علیه آزادی بشریت است و در چنین شرایطی وارد ماه مه می‌شویم. این بیماری سبب مرگ و کشتار انسان‌ها در هر جایی شده است.

همچنین اعلام کرد؛ "هیچ شکی وجود ندارد که این بیماری نتیجه‌ی سیستم مدرنیته‌ی کاپیتالیستی است که بر هم زننده‌ی جهان می‌باشد و بخشی از جنگ سوم جهانی می‌باشد که مدت ۳۰ سال است ادامه دارد. بر این اساس از یک طرف بحران‌های موجود در کاپیتالیسم عمیقتر می‌شوند و از طرف دیگر برخی طیفها سرمایه‌های خود را چند برابر افزایش می‌دهند. سیستم حافظ دولت و دیکتاتوریی فاشیسم و عقب مانده، که به سرعت در حال فروپاشی است از این شرایط و مرگ و میر ناشی از ویروس استفاده کرده و می‌خواهند عمر خود را افزایش دهند".

"فاشیسم آ.ک.پ/م.ه.پ در همه جای ترکیه بر ظلم و فشارهای خود افزوده‌اند"

کمیته‌ی رهبری پ.ک.ک اعلام کرد، فاشیسم آک.پ/م.ه.پ در همه جای ترکیه در حال ظلم و ستم است و گفت؛" بدون شک فاشیسم آ.ک.پ-م.ه.پ که به کشتار و قتلعام تکیه دارد، می‌خواهد با استفاده از کرونا عمر خود را طولانی کند. دیکتاتوری اردوغان و باخچلی فاشیست، حمله‌ی کرونا که بشریت را با مرگ و کشتار مواجه کرده را برای خود مانند خیر و برکت می‌بینند. بر این اساس برای آنکه همه‌ی جامعه را تسلیم خود کنند تا آنجایی که می‌توانند جنگ روانی علیه جامعه را گسترده‌تر می‌کنند. از یک طرف حقیقت را از مردم پنهان می‌کنند و از طرف دیگر انواع ممنوعیت‌ها و محدودیتها را با عنوان «در خانه بمانید» به مردم تحمیل می‌کنند و همه‌ی جامعه را تحت فشار قرار داده‌اند و می‌خواهند مردم را به کنترل خود درآورند".

کمیته‌ی رهبری پ.ک.ک به فاشیسم آ.ک.پ-م.ه.پ اشاره کرد که در کوردستان و سرتاسر ترکیه روز به روز ظلم و اشغالگری خود را افزایش می‌دهد و گفت؛" قبل از آنکه ویروس کرونا در کوردستان دیده شود در کوردستان با گماشتن قیمها شهرداری‌ها را تصاحب می‌کرد. در حالی که به دلیل ویروس کرونا هر روزه انسان‌ها جان خود را از دست می‌دهند، برای هواداران خود در زندان‌ها عفو صادر می‌کند و آنها را آزاد می‌کند و همه‌ی نیروهای ضد فاشیستی را در معرض مرگ قرار داده است و قانون مرگ را برای آنها اجرا می‌کند. بشریت فقط خود را از کرونا محافظت نمی‌کند، بلکه می‌خواهند خود را از ترور و فشار و فاشیسم حفظ کند. این رژیم آنچنانکه به کوردهای زنده ظلم می‌کند، همانگونه مرده‌ها را شکنجه کرده و قبرستان‌ها را تخریب می‌کند.  شکنجه و فشار بر امرالی افزایش یافته است. زندگی رهبر آپو را تهدید می‌کند و حملات فاشیستی انجام می‌دهد و می‌خواهد در روژاوا و باشور کوردستان حملاتش را افزایش دهد. از آمریکا نیرو می‌گیرد و حزب دمکرات کوردستان را در جلوی خود قرار داده است و به جنبش آزادی کوردستان حمله می‌کند."

"آلترناتیو دمکراتیک پیشرفت می‌کند"

در بیانیه‌ی کمیته‌ی رهبری حزب کارگران کوردستان (پ.ک.ک) در خصوص حقیقت ماه مه آمده است:"بر اساس حقیقت رهبری و شهدایمان، در مقابل شرایطی که رخ می‌دهند، مسائل را بیشتر درک می‌کنیم و علیه آنها نیز مبارزات آزادی و دمکراسی را نیرومندتر پیش می‌بریم.

۱ مه روز اتحاد کارگران و زحمت‌کشان، پشتیبانی و مبارزه بر آن مبنا را تبریک می‌گوییم. با خشم علیه دیکتاتوری فاشیست آلترناتیو دمکراتیک را به پیش می‌بریم. بدون شک این موضع‌گیری ما در سرتاسر ماه مه با عملیاتهایمان بر اساس حقیقت شهدایمان علیه دیکتاتوری قاتل، فاشیست و سیستم مدرنیته‌ی دمکراتیک ما در همه‌ی عرصه‌ها مبارزات آزادی و دمکراتیکمان را گسترش می‌دهیم.

بر این مبنا یاد و خاطره شهدای ماه مه را گرامی می‌داریم و به روز ۱٨ مه روز شهدا درود می‌فرستیم. رفیقمان هاکی کارر که رهبر آپو در مورد وی می‌گوید؛ "روح پنهان ما بود" در ۴۳مین سالگرد شهادتش با احترام یادش را گرامی می‌داریم و در نمود وی یاد همه‌ی شهدای قهرمان را گرامی می‌داریم. در ۳۵مین سالگرد شهادت رمضان کاپلان و گروه همراهش در ۱٨ مه ۱۹٨۵ در گارزان در جنگ شهید شدند، در ۳۷مین سالگرد شهادت محمد قرسونگور و ابراهیم بیلگین، که در ۲ مه ۱۹٨۳شهید شدند، در ۴٨مین سالگرد جنگاوری پیشاهنگ انقلاب ترکیه دنیز گزمیش، یوسف اصلان و حسین اینان که در ۶ مارس ۱۹۷۲ شهید شدند. در دهمین سالگرد شهادت شیرین علم هولی و رفقایش که در ۹ ماه مه ۲۰۱۰ در ایران اعدام شدند، در ۲٨مین سالگرد شهادت رفیق هوزان مزگین که در ۱۱ ماه مه ۱۹۹۲ در گارزان شهید شد، یادشان را ارج می‌نهیم و با آنها عهد می‌بندیم تا اهدافشان را محقق سازیم و با آنها زندگی کنیم".

کمیته‌ی رهبری پ.ک.ک در ادامه اعلام کرد؛" به همراه آن شهدای ماه مه، ده‌ها رفیق دیگرمان روزانه شهید شدند. همانطور که رهبر آپو می‌گوید، هرکدام از آن شهدا سمبل و رمز انسانیت هستند. حقیقت زنده‌ی خلقمان و بشریت هستند و زندگی می‌کنند. امروز و آینده و حقیقت ما را نمایندگی می‌کنند. تنها نیروی پ.ک.ک هستند که هرگز شکست نمی‌خورند و نیروی اساسی هستند که ما را به امروزمان رسانده‌اند. در هر زمانی و در هر مکانی نیروی اساسی ما هستند. آنچه دشمن فاشیست را می‌کشد و اراده و روحیه‌ی پولادین برای خلقمان درست می‌کند شهدای قهرمان است. ما مدیون آن‌ها هستیم. همه چیز را از آنها آموخته‌ایم. دستاوردهای ما بر این اساس بدست آمدند. با نام کورد بود، کوردستان و آزادی، هر کاری که انجام شده و هر دستاوردی که کسب شده است، به دلیل مبارزات آنها بوده است."