دیدار اعضای دو حزب ه.د.پ و د.ب.پ از مجروحان حادثه بهمن در شهر وان

سزای تملی و کسکین بایندر از مجروحان حادثه بهمن در شهر وان، باکور (شمال کوردستان) دیدار کردند. در این دیدار سزای تملی اظهار داشت وظیفه حاکمیت است که به این مصیبت‌ها و بلایا را خاتمه دهد. باید علیه بلایای طبیعی و از جمله حادثه بهمن تلاشهای وسیعی انجام شود.

سزای تملی ریاست مشترک حزب دمکراتیک خلق‌ها و کسکین بایندر ریاست مشترک حزب مناطق دمکراتیک از مجروحان حادثه بهمن در شهر وان، باکور (شمال کوردستان) دیدار کردند. در این دیدار سزای تملی اظهار داشت وظیفه حاکمیت است که به این مصیبتها و بلایا را خاتمه دهد. باید علیه بلایای طبیعی و از جمله حادثه بهمن تلاشهای وسیعی انجام شود.

هیات اعزامی حزب دمکراتیک خلق‌ها و حزب مناطق دمکراتیک و از جمله سزای تملی و کسکین بایندر امروز به دیدار مجروحان حاثه بهمن رقتند. دبیر کل مشترک این دو حزب ضمن دیدار با مجروحان این حادثه، برای زخمیان و آسیب دیدگان آرزوی بهبودی کردند و مراتب تسلیت خود را به خانواده‌های قربانیان این حادثه اعلام داشتند.

سزای تملی دبیر کل مشترک حزب دمکراتیک خلق‌ها با ورود به شهر وان، نخست اطلاعات مربوط به مجروحان و قربانیان این حادثه را از کسکین بایندر و هیات همراه گرفته و سپس برای دیدار با مجروحان این حادثه عازم بیمارستان آموزشی دانشگاه YYU شد.

تملی و بایندر و هیات همراه سپس با محدودیتهای پلیس مواجه شدند. نیروهای پلیس مانع از برگزاری نشست خبری این هیات در مقابل درب اصلی بیمارستان شدند. اما بعد از اندکی مشاجره، سزای تملی در این محل برای رسانه‌ها سخن گفت. سزای تملی در سخنان خود اظهار داشت که در این منطقه مصیبت بزرگی روی داده است. اما این مصیبت صرفا مصیبت مربوط به ریزش بهمن نیست. ریزشهای بهمن در سراسر جهان روی می‌دهند. اما سطح بلایا و مصیبت هیچگاه چنین گسترده نیست. علت نیز مشخص است. این کشور به سرزمین بلا و مصیبت تبدیل شده است. در مقابله با ریزش بهمن تلاش‌های چندانی صورت نگرفته بود. به همین دلیل ده‌ها نفر جان خود را از دست دادند. ما در بیمارستان ۶۰ نفر را ملاقات کردیم. این شهر سراپا غمگین و ماتم زده است. امیدواریم که حال زخمیان ما در بیمارستان در کوتاه مدت رو به بهبودی برود و سالم با خانه‌هایشان بازگردند. وظیفه استاندار نصب گماشتکان حکومتی نیست. مشاور رئیس جمهور نمایش و شو تبلیغاتی نیست. لازم بود وظایف و مسئولیت پذیریهای حاکمیت مانع از روی دادن این حادثه می‌شد.

سزای تملی در پایان سخنان خود از همه خواست که به خلق میکس و وان کمک نمایند.