رئیس جمعیت پیشمرگه‌های دیرین دهوک: مانع مردم نشوید تا پاسخ ترکیه را بدهند

رئیس جمعیت پیشمرگه‌های دیرین دهوک اعلام کرد، هدف اشغالگری‌های ترکیه پ.ک.ک نیست، بلکه اشغال باشور کوردستان است،

پیام رئیس جمعیت پیشمرگه‌های دیرین دهوک برای حکومت به اصطلاح کوردی در باشور

رئیس جمعیت پیشمرگه‌های دیرین دهوک اعلام کرد، هدف اشغالگری‌های ترکیه پ.ک.ک نیست، بلکه اشغال باشور کوردستان است، همچنین از حکومت اقلیم کوردستان خواست اگر توان پاسخ دادن به ترکیه را ندارد، حداقل مانع مردم نشوند تا این کار را انجام دهند.

ملا صدیق رئیس جمعیت پیشمرگه‌های دیرین در دهوک در گفتگو با خبرگزاری روژنیوز هدف اشغالگریهای دولت ترکیه را نه پ.ک.ک و یا هیچ نیروی دیگری نمی‌داند و خواستار اتحاد همه‌ی نیروها و طیفهای سیاسی شد.

ملا صدیق در ابتدا گفت، "در همه‌ی مراحل پیشمرگه بودنش در مبارزات کوهستان شرکت کرده است و آنها تنها هدفشان آزادی خلق کورد بوده است و نه منافع حزبی و یا شخصی. او گفت،"اکنون نیز با همان جوش و خروش گذشته می‌توانند پیشرو راه مبارزات کوردها باشند و با سیاستهای اشغالگری دولت ترکیه مقابله کنند. هر زمان که مسئله‌ی مشروع کوردها در حال پیشرفت است، دشمنان و به ویژه دولت ترکیه حمله کرده و با آن دشمنی کرده‌اند."

وی معتقد است اگر گریلا نبود، دولت ترکیه بهانه‌ی دیگری پیدا می‌کرد و دست به اشغالگری کوردستان می‌زد به همین دلیل لازم نیست دولت اقلیم کوردستان تقصیر را به پ.ک.ک نسبت دهد.

ملا صدیق از حکمرانان حکومت اقلیم می‌خواهد اگر آنها توان مقابله با دولت ترکیه را ندارند، مانع مردم نشوند تا آنها این کار را بکنند، چون موضع‌گیری و واکنش هولیر و بغداد بسیار ضعیف است.