ساکنان روستاهای دامنه قندیل: رژیم ترکیه خواستار آغاز جنگ کوردکشی میان کوردهاست

ساکنان روستاهای دامنه‌ی کوهستان قندیل تحرکات اخلالگرانه حزب دمکرات کوردستان عراق در زینی ورتی و بمباران جنگنده‌های ترکیه را محکوم کردند و هدف رژیم ترک را آغاز مرحله‌ی دیگری از جنگ کوردکشی میان جریان‌‌های سیاسی کورد عنوان نمودند.

جمعی از ساکنان روستای بستی در منطقه ماردو دامنه قندیل گردهم آمدند و بیانیه‌ای را در محکومیت اخلالگری‌های حزب دمکرات کوردستان قرائت کردند.

در این بیانیه که از سوی شیخ محمد بستی قرائت شد آمده است:"تاریخ گواهی می‌دهد که دشمنان کوردها همیشه از اختلافات مابین نیروهای کوردی استفاده کرده‌اند. دشمنان هیچگاه از آزادی و استقلال کوردها چشم‌پوشی نکرده‌اند. کوردها را از خاک و میهن‌ خود آواره کرده‌اند. دشمن با بکارگیری گروهی نوکر، خائن و خودفروش کورد به اهداف خود دست یافته است. این گروه دست در دست دشمن می‌گذارند و سرزمین کوردها را به دشمنان وامی‌گذارند."

بیانیه با اشاره به رخدادهای زینی ورتی و استقرار نیروهای نظامی پ.د.ک با اسلحه‌های سنگین در این منطقه آنرا تدارک آغاز مرحله دیگری از جنگ داخلی و کوردکشی نیروهای پ.د.ک عنوان کرده است. زیرا منطقه زینی ورتی پس از جنگ‌های داخلی میان پ.د.ک/ی.ن.ک یکی از امنترین مناطق تمامی باشور کوردستان بوده است.

در پایان بیانیه آمده است:"ما از تمامی نیروهای سیاسی، سازمان‌های حقوق بشری و خلق کوردستان می‌خواهیم که اجازه ندهند جنگ کوردکشی از سوی پ.د.ک بر خلق کورد تحمیل شود. دولت ترک نقشه اشغال قندیل را در سر دارد. ما ساکنان دامنه قندیل اعلام می‌کنیم که به هیچ عنوانی وجود نیروهای غاصب را نپذیرفته و علیه آنان اعلام جنگ خواهیم کرد."