سوء تغذیه ۷۵۰۰ کودک در استان لرستان

یک مقام مسئول در لرستان با اشاره به جمعیت  ۵۳۵ هزار نفری افراد زیر ۱۸ سال استان، اعلام کرد: "از این تعداد هفت هزار و ۵۰۰ کودک سوء تغذیه دارند".

ناهید پرویز‌پور مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان معضل کودکان کار را از چالش‌های مهم استان دانست و ادامه داد: "تعدادی کودک کار توسط ادارات ذیربط شناسایی شده که برخی شناسنامه‌دار هستند و خدمات می‌گیرند و تعدادی هم دارای چالش های جدی و آسیب‌های متعدد از جمله فرار از مدرسه، خشونت‌های اجتماعی و کودک همسری هستند".

پرویزپور دسترسی کودکان لرستان به خدمات بهداشتی را «پایین» خوانده و دلیل آنرا «مشکلات معیشتی» خواند. به گفتته وی ۶۶ هزار زن سرپرست خانوار در استان لرستان وجود دارند که ٢۴ هزار نفر آنان زیر ۵۵ سال هستند.

روز چهارشنبه موسی خادمی استاندار لرستان در کنفرانس تخصصی حقوق کودک طی سخنانی اذعان کرده بود که این استان جو هشت استان دارای سوء تغذیه کودکان در ایران است.

زهرا عبداللهی مدیر کل دفتر تغذیه وزارت بهداشت ایران در ماه مرداد سال جاری به رسانه‌ها گفته بود که استانهای سیستان و بلوچستان، کهکیلویه و بویراحمد، ایلام، لرستان، هرمزگان، خوزستان. کرمان و خراستان جنوبی از ناامنی غذایی رنج می‌برند.