سپاه پاسداران پس از قتل ارشاد رحمانیان جسد وی را به سد گاران انداخت

​​​​​​​روز ٢۶ آبان ١٣٩٨ ارشاد رحمانیان جوان ٢٨ ساله کورد از سوی نیروهای سپاه در شهر مریوان ربوده شد و پس از ٢٨ روز جسد وی در سد گاران مریوان روی آب افتاد.

جسد ارشاد رحمانیان ۲٨ ساله و اهل مریوان که از روز ۲۶ آبان ناپدید شده بود، روز ۲۴ آذر حدود یک ماه بعد در سد گاران مریوان پیدا شد.

به گفته‌ی خانواده‌ی وی و شاهدان دست و پای وی شکسته و سرش به دلیل اصابت گلوله متلاشی شده بود.

ارشاد رحمانیان روز ۲۵ آبان در اعتراضات شرکت داشته است، روز ۲۶ آبان پس از آنکه مادر بیمارش را به بیمارستان می‌رساند از سوی نیروهای سپاه استعمارگر پاسداران ربوده می‌شود. طی چهار هفته‌ی گذشته‌ی خانواده‌ی وی همه‌ی بیمارستانها، زندان‌ها و مراکز امنیتی سنه و مریوان را به دنبال وی گشتند اما هیچ اثری از وی پیدا نکردند.

به گفته‌ی خانواده‌اش یک هفته پیش با آنها تماس گرفته و گفته بودند که ارشاد در زندان سنه است، آنها بلافاصله خود را به زندان سنه رساندند اما در آنجا نیز به آنها گفته شد که ارشاد آنجا نیست.

چند روز بعد از پزشکی قانونی با خانواده‌ی وی تماس گرفتند تا برای شناسایی یک جسد به آنجا برود، اما مشخص شد آن جسد، جسد ارشاد نیست. تا اینکه سرانجام جسد وی روز ۲۴ آذر در سد گاران پیدا شد.

شاهدان و خانواده ی وی می‌گویند، جسد و خون ریخته شده از آن کاملا تازه بوده و وی حداکثر چند روزیست که کشته شده است.

کامیار احمدی پسر خاله‌ی ارشاد رحمانی به ایران وایر گفته است، نیروهای امنیتی خانواده‌ی وی را تحت فشار قرار داده‌اند تا علت مرگ وی را خودکشی اعلام کنند اما مادر وی حاضر به این کار نیست. نیروهای امنیتی به خانواده‌ی وی گفته‌اند، باید اعلام کنند ارشاد به دلیل خودکشی هم دانشگاهیش افسرده شده و به همین دلیل خودکشی کرده است.

خانواده‌ی ارشاد روز ۲۵ آذر جنازه‌ی وی را در پزشکی قانونی شناسایی کردند. در پزشکی قانونی علت مرگ وی اعلام نشده و فقط برای وی گواهی مرگ صادر شده است.

پیکر ارشاد رحمانیان با حضور نیروهای امنیتی توسط خانواده و بستگان وی به خاک سپرده شد.

شواهد نشان می‌دهند این جوان تحت شکنجه و طی چند روز اخیر کشته شده است.

ارشاد رحمانیان ۲٨ ساله و لیسانس فوریتهای پزشکی بود و خود را برای فوق لیسانس آماده می‌کرد.

پدر این جوان با دیدن جسد وی سکته کرده و در بیمارستان بستری شده است.