شیوع گسترده‌ی کرونا در روژهلات؛ به کارگیری پرسنل مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های مریوان

کمبود تجهیزات و نیرو، شیوع گسترده و ساعتهای کاری طولانی سبب شده است تا تعداد کثیری از پرسنل بیمارستان خود به کرونا مبتلا شوند و همین امر شیوع این ویروس در میان مردم را به شدت افزایش می‌دهد.

خبرگزاری فرات نیوز به نقل از منابع آگاه از بیمارستانهای مریوان مطلع شده است که در بیمارستانها و مراکز درمانی این شهر به دلیل ابتلای تعداد کثیری از پرسنل و کمبود نیرو، مسئولین بیمارستان با مرخصی کارکنان مبتلا به کرونا موافقت نکرده و همچنان آنها را به کار می‌گیرند.

به گفته‌ی این منابع علی‌رغم آنکه تعدادی از پرسنل به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، اما سیستم به بهانه‌ی نبود جایگزین از اعزام این افراد به مرخصی پیشگیری کرده و همچنان آنها را در بخش‌های مختلف به کار می‌گیرد که این امر سبب نارضایتی پرسنل بیمارستانی شده است.

به گفته‌ی منابع ما در بیمارستانهای این شهر حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد کارکنان بیمارستان و از جمله رئیس بیمارستان فجر مریوان و معاون وی به کرونا مبتلا شده‌اند.

در حال حاضر دست کم ۳ تن از پرسنل بیمارستان فجر با نامهای آرمان کریمی، فاتح معارفی و بهنام قادری به کرونا مبتلا هستند که با مرخصی آنها موافقت نشده و این افراد در پست‌های خود که تماس مستقیم با بیماران و مراجعه کنندگان دارند، مشغول به کار می‌باشند.

کمبود تجهیزات و نیرو، شیوع گسترده و ساعتهای کاری طولانی سبب شده است تا تعداد کثیری از پرسنل بیمارستان خود به کرونا مبتلا شوند و همین امر شیوع این ویروس در میان مردم را به شدت افزایش می‌دهد.

علاوه بر کمبود نیرو، کمبود داروهای مرتبط با درمان این ویروس و داروهای سرماخوردگی سبب نگرانی بیماران و مردم شهر شده است به گونه‌ای که حتی داروهای ساده مانند قرص استامینوفن در داروخانه‌ها کمیاب شده است.

روزانه تعداد کثیری از کسانی که علایم ابتلا به ویروس را دارند به بیمارستانها مراجعه می‌کنند اما به دلیل نبود تجهیزات و دارو این فراد بدون دریافت هیچ خدماتی وحتی بدون گرفتن تست از آنها به خانه فرستاده می‌شوند. در موارد بسیاری تست‌های گرفته شده نیز به دلیل نقص در کیتها و درست کار نکردن کیتهای چینی پاسخ اشتباه دریافت می‌کنند.

به عنوان مثال طی ۲۴ ساعت گذشته در استان سنه ۳۵ تن فوت کرده‌اند که فقط ۹ تن آنها به طور قطعی مبتلا به کرونا اعلام شده‌اند و مرگ ۲۶ نفر بر اثر بیماری حاد تنفسی اعلام شده است. در حقیقت این ۲۶ تن نیز مبتلا به کرونا بوده‌اند اما یا اصلا از آنها تست گرفته نشده و یا اگر تست گرفته شده به دلیل نقص کیتها نتیجه‌ی آن منفی اعلام شده است.