فدراسیون پشتیبانی از خانواده‌ی زندانیان سیاسی: فورا به حصر پایان دهید

فدراسیون جمعیت حمایت قانونی از خانواده‌ی زندانیان سیاسی* روز تولد عبدالله اوجالان رهبر خلق کورد را تبریک گفت و اعلام کرد، باید فورا به حصر پایان دهند.

فدراسیون جمعیت حمایت قانونی از زندانیان و بازداشت شدگان در مورد روز تولد عبدالله اوجالان رهبر خلق کورد بیانیه‌ای کتبی منتشر کرد.

در بیانیه‌ی این فدراسیون به تلاش‌های اوجالان برای حل معضلات جاری اشاره شده و آمده است؛"آقای اوجالان علی رغم همه‌ی ممانعت‌ها و سلب فرصت‌ها و شرایط دشواری که در آن قرار دارد در تلاش است تا علیه سیاست جنگ علیه کوردستان که تا کنون نیز ادامه یافته است، آشتی و صلح ایجاد کند".

بیانیه خاطرنشان کرده است که رژیم ترک از برپایی جشن زادروز اوجالان در کلان‌شهر آمَد جلوگیری کرده و دلیل آن هم این است که در چهارچوب سیاستی که به امرالی تحمیل شده است می‌خواهند ارتباط میان اوجالان و خلق را قطع کنند.

در پایان بیانیه فدراسیون پشتیبانی از خانواده‌ی زندانیان سیاسی با اشاره به اینکه کوردها علی‌رغم تمامی دشواری‌ها و مصائب این روز را به شیوه‌های گوناگون گرامی داشته و جشن می‌گیرند آمده است:"باید فورا به حصر پایان داده شود و برای دستیابی به راه حل از تلاش‌های اوجالان پشتیبانی شود".


* MED TUHAD-FED