فریده آلکان: تنها از طریق مقاومت است که می‌توان بر فاشیسم پیروز شد

فریده آلکان فرمانده نیروهای یژاستار اعلام نمود که هدف اصلی دشمنان خلق کورد نابودی اتحاد خلق کورد بوده و تنها از طریق مقاومت است که می‌توان بر فاشیسم پیروز شد.

فریده آلکان فرمانده نیروهای یژاستار حملات اشغالگرانه علیه کوردستان را مورد ارزیابی قرار داده و اظهار داشت: دولت اشغالگر و فاشیست ترک جنگ بسیار دشواری را بر خلق‌های کورد و ترک تحمیل کرده است. در مقابل این حملات است که فعالیتها و مبارزات گریلا ادامه دارند.

فریده آلکان فرمانده نیروهای یژاستار در همین رابطه اعلام نمود فاشیسم به منظور تداوم بقای خود بر طبل جنگ کوبیده و خلق کورد نیز با مقاومت خود به این حملات پاسخ می‌دهد. در مقابل فاشیسم تنها از طریق مقاومت است که می‌توان به پیروزی رسید. دشمن از طریق جنگ ویژه می‌خواهد اراده و روحیه خلقمان را در هم بشکند، اما خلقمان  به آگاهی دست یافته و برای آزادی خود مبارزه می‌کند. لازم است خلقمان در مقابل جنگ ویژه و روانی دشمن با  هوشیاری بیشتر مقاومت کند. دشمن جنگ روانی، ویژه و اشغالگرانه را به پیش می‌برد. بر اساس دستاوردهای خلق کورد  و تمامی افرادی که علیه رژیم اشغالگر و فاشیست مبارزه می‌کنند، حملات خود را ادامه می‌دهد. در این نبرد حقوق انسانها نقش می‌گردند. در تمامی کوردستان و خصوصا در میادین نبرد، گریلا حملات اشغالگرانه دشمن را که ادامه دارند بی اثر ساخته است و مقاومت خلق کورد همچنان ادامه دارد. گریلاهای آزادی برای درهم شکستن دشمن از بهار امسال در مقابل این حملات و حملاتی که علیه رهبر آپو و دیگر زندانیان سیاسی انجام شده‌اند، مقاومت و مبارزه خود را هر چه بیشتر اعتلا بخشیده است.

مبارزه گریلا برای دست‌یابی به آزادی

فریده آلکان فرمانده نیروهای یژاستار با اشاره به مبارزات گریلا اظهار داشت: در منطقه سرحد رفیق سما کوچر کلید آغاز مبارزه جدید را زده و این مبارزه در تمامی عرصه‌های گریلا گسترش پیدا کرد. در مناطق خرزان، درسیم، آمد، بوتان و سرحد و تمامی نواحی گریلایی مبارزات بسیار موثری آغاز شده‌اند. همزمان در مناطق حفاظتی مدیا در خاکورک هفتانین، زاگرس در مقابل فاشیسم فعالیتهایی موثری انجام شده‌اند. بدون گمان این مبارزات و فعالیتها همچنان ادامه می‌یابند. نیروهای اشغالگر در حال حمله هستند، به همین علت است که در تمامی نواحی کوردستان نیروهای دفاعی گریلا در حرکت هستند. عملیات منطقه خرزان با رهبری نیروهای یژاستار با پیروزی انجام شد. نیروهای اشغالگر ضربات مهلکی را متحمل شدند. در تمامی کوردستان مبارزات موثری در حال انجام هستند، سنگرهای دشمن در هم شکسته می‌شوند. فصل بهار فصل عملیات گریلا است.  در مقابل اشغالگری ، نیروهای آزادی از صمیم قلب در حال عملیات هستند. دولت اشغالگر ترک در شرایط ویژه تلاش می‌کند تا امیدهای خلق را تضعیف و در نهایت نابود کند. زیرا نیروهای گریلا امید خلق هستند، محل اعتماد خلق هستند. نیروی گریلا همواره با ضربات خود دشمن را مستاصل می‌کند. فعالیتهای گریلا تا کنون این مسئله را اثبات کرده است. گریلا با ابتکار عمل، با اراده و تصمیمات قاطع خود مبارزه می‌کند. نیروی گریلا بدون هیچ گمانی برای خلق، برای دستیابی به آزادی و حفظ ارزش‌های آزادیخواهان رهسپار کوه‌ها شده و به جانفدایی دست می‌زند. با چنین هدفی گریلا به جنگ دست زده است. هر شهادتی این مبارزه را بیش از پیش تقویت می‌کند. به این شیوه است که مبارزه ما می‌تواند قدرتمندتر شده و بدون هیچ تردیدی امسال به پیروزی علیه اشغالگری دست می‌یابیم.

حملات سیستماتیک دشمن علیه خلق‌ها

فریده آلکان فرمانده نیروهای یژاستار جنگ ویژه و روانی دولت اشغالگر ترک را مورد ارزیابی قرار داده و در این رابطه اعلام نمود: دولت ترک نبرد پلیدی را پیگیری می‌کند. حاکمیتی که دولت ترک آن را مدیریت می‌کند، مدیریت جنگ روانی ویژه است. به همین علت است که جنگی بسیار پلید را در ابعاد کنونی آن پیگیری می‌کند. این جنگ ویژه و روانی تمامی ارزش‌های خلق کورد را مورد تهدید قرار داده است. تا جایی که حتی به مزار شهدا نیز حمله می‌کنند، با جنازه نیروهای گریلا بازی می‌کنند، به شیوه‌هایی بسیار وحشیانه جنازه نیروهای گریلا را به خانواده‌هایشان تحویل می‌دهند. آخرین مورد جنازه رفیق عگید ایپک بود که از طریق پست به خانواده وی تحویل داده شد. استخوان مردگان را نیز از گور در می‌آورند. در واقع ذهنیت جمعیت اتحاد و ترقی در ابتدای قرن بیستم، هم اکنون خود را نشان می‌دهد. اما این ذهنیت فاشیست در مقابل نیروهایی قرار گرفته است که علیه اشغالگری مبارزه می‌کنند و این نیرو انتقام خود را از این ذهنیت می‌گیرد. در مقابل حملات دشمن و این ذهنیت نیز سیستماتیک است. ذهنیت اتحاد و ترقی تا کنون دولت ترک را مدیریت نموده است و تمامی اقدامات خود را با طرح و برنامه پیش برده است.  این حملات به شیوهای سیستماتیک علیه خلق‌ها ادامه دارند. اما در اساس این حملات می‌توان شاهد کینه و نفرتی عظیم علیه خلق کورد بود. اما از سوی دیگر این حملات از طریق رهنمودهای رهبری پوچ و خنثی شده است. یکی از دلایل شدت حملات انان نیز این مسئله است. این ذهنیت تا آخرین نفس با ارزش‌های آزادی و خلق‌ها دشمنی می‌ورزد.

اگر به یاد داشته باشید در ابتدای قرن بیست نزدیک به دو میلیون ارمنی، ایزدی، چرکس و آسوری را قتلعام کردند. از ابتدای قرن گذشته تا کنون نیز به شیوه‌ای سیستماتیک خلق کورد را قتلعام کرده‌اند. این ذهنیتی که اکنون قدرت را در دست دارد، همان ذهنیتی است که ارمنیان را قتلعام کرده است، به قتلعام دره زیلان، آگری و ساسون دست زده است. همانگونه که در ساسون پیشاهنگان قیام و مبارزه را به زندان افکندند، در میان آب جوش افکندند، همانگونه که در دره زیلان با توپ و مسلسل هزاران انسان بی‌گناه را  به قتل رساندند، همانگونه که افراد فراوانی را غلطه در میان خون به دجله افکندند، همانگونه که میلیونها ارمنی را به قتل رساند اکنون نیز با همان ذهنیت عمل می‌کنند. همانگونه که مزار سید رضا، شیخ سعید همچنان تا کنون ناشناس باقی مانده است، هم اکنون نیز همان اقدامات را به شیوه‌ای دیگر انجام می‌دهند. به این علت است که دولت ترک اکنون به شیوه‌ای سیستماتیک حملات خود را ادامه می‌دهد. اما اگر بتوانند برای یک روز نیز تلاش می‌کنند تا تمامی کوردستان و اناتولی میانه را از میان بردارند. حاکمیت غیر از خود و طرفدارانش به هیچ کس فکر نمی‌کند. حملات آنها بر این اساس است. به همین دلیل است که با مقدس‌ترین ارزش‌ها، مزار شهدا را مورد حمله قرار می‌دهند تا نیروی اراده و روحیه خلق را تضعیف کنند.

شدیدتر شدن حملات نشان دهنده ضعف آنان است

فریده آلکان فرمانده نیروهای بژاستار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گسترش مبارزه و مقاومت اظهار داشت: فاشیسم در ضعیفترین زمان خود به سر می‌برد. به همین دلیل به شدیدترین حملات خود دست زده است،  اما در این مرحله نیروهای گریلا شدیدترین مبارزه را به پیش می‌برند. به این دلیل است که به آرامستان‌های گریلا حمله می‌کنند، ارزش‌هایی را که مرتبط به نیروهای گریلا است مورد حمله قرار می‌دهند. اگر تمامی خلقمان و تمامی افکار عمومی، با اراده باشد، آنزمان است که فاشیسم نمی‌تواند بیش از این قدرت گیرد، ناچار به عقب‌نشینی می‌شود و گریلا نیز در عرصه نبرد تنها نمی‌ماند، به همین دلیل است که باید خلق فعالیت داشته باشد، اتحاد خود را تقویت کند. در صورتیکه خلق فعال باشد، اتحاد خود را تقویت کند، آنزمان است که حملات صورت گرفته بر نیروهای گریلا و آرامستان‌ها نیز تضعیف می‌شوند.

الکان در بخش دیگری از سخنان خود افزود: فاشیسم نمی‌خواهد که خلق با ارزش‌های خود زندگی کنند، زیرا آرامستان‌های شهدا، بخشی از ارزش‌های این خلق را تشکیل می‌دهند. واقعیت مبارزه و آزادی را تعریف می‌کند، به این دلیل است که دست به حمله می‌زنند و مزار شهدای گریلا را تخریب می‌کنند. ارزش‌های خلق را پایمال می‌کنند.  افرادی که در زندان‌ها هستند و به مبارزه دست می‌زنند، رهبر آپو و دیگر زندانیان آزادی‌خواه، بخش‌های روشنفکر جامعه، هنرمندانی که مقاومت می‌کنند، اکنون به هدف این حملات تبدیل شده‌اند. این حملات نشان می‌دهند که فاشیسم با دشواری و تنگنا روبرو شده است. هر اندازه که به سوی از میان رفتن نزدیک می‌شوند، تضعیف می‌شوند، ترس و واهمه آنان افزایش می‌یابد، به همان اندازه نیز حملات وحشیانه آنها افزایش می‌یابد. این ذهنیت فاشیست، اشغالگر و اتحادی کاملا در مواجهه با خلق‌هاست. اکنون نیز به شیوه‌ای سیستماتیک دست به حمله می‌زنند. می‌بینند که در انتهای راه هستند و به همین دلیل دست به حملات گسترده می‌زنند. بدون گمان در مقابل این حملات، اتحاد و مبارزه اهمیت دارد. در کل خلق‌های فرودست ارمنی، آسوری، چرکس و کورد باید خود را تقویت کنند. باید در هر صورت در مقابل فاشیسم مبارزه کنند. در مقابل فاشیسم نباید سکوت کنند. هر اندازه که در مقابل فاشیسم دارای اراده باشند، با جسارت عمل کنند، مبارزه کنند و فاشیسم را به عقب برانند. اگر در مقابل  فاشیسم موضعی نگیرند آنزمان است که فاشیسم با جسارت بیشتر حملات خود را گسترده‌تر می‌کند.

خلق مبارزمان در بوتان سر تعظیم فرود نمی‌آورد

فریده آلکان مقاومت خلق در بوتان را نیز ارزیابی کرده و اظهار داشت: در مقابل سرزمین کوردستان حملات بی وقفه‌ای ادامه دارد. مرکز حملات بوتان است، زیرا بوتان مرکز کوردستان است و خلق در این منطقه خلقی مبارز هستند، میهن‌دوست هستند. مرکز مبارزات کوردستان بوتان است. از ابتدای مبارزه آزادیخواهی خلق کورد تا کنون بسیاری از رهبران مبارزه در مقابل فاشیسم از این منطقه برخاسته‌اند و در مقابل فاشیسم سر تعظیم فرود نیاورده‌اند. در شمال کورستان، مقاومت خودمدیریتی با فرماندهی رفیق شهید محمد تونچ نشان داد که فاشیسم هیچگاه نمی‌تواند اراده خلق کورد را درهم بشکند. همانند این گفته رفیق شهید محمد تونچ، هر چه بادا باد، ما در مقابل اشغالگری و فاشیسم تعظیم نمی‌کنیم. به همین دلیل است که در مقابل این خلق و گریلاهایی که در این عرصه هستند، حملات بسیار وسیعی در جریان است. به منظور آنکه روستاها از جمعیت خالی شوند، به منظور آنکه کوردها از کوردستان خارج شوند، این حملات ادامه می‌یابند. با ارتش، پلیس، جاش‌ها و گماشتگان خود به حملات همه جانبه دست می‌زنند. تلاش می‌کنند تا کوردستان در کل و خصوصا مرکز بوتان را به دوزخی تبدیل کنند تا خلق نتواند در آنجا نفس بکشد. به منظور آنکه خلق را  بترسانند، این حملات چند جانبه را ادامه می‌دهند. اطراف کوهستان جودی را با صدها پایگاه، کان‌های زغال در هم تنیده‌اند. جنگ ویژه اقتصاد در کوردستان را نیز از این طریق به پیش می‌برند. دولت فاشیست ترک همزمان دولتی رانتی است. از طریق این جنگ قوانین ویژه را تصویب کرده است، وضعیت ویژه و اضطراری اعلام می‌کند، نیروهای ویژه و ضد خلقی در کوردستان تاسیس می‌کند، خلق را از مناطق خود می‌راند، طبیعت کوردستان را اشغال و ویران می‌کند، با تمامی نیروی خود این جنگ پلید را ادامه می‌دهد.

دولت ترک با قتل خانواده‌های آسوری به سریانی‌های پیام ارسال می‌کند

فریده آلکان فرمانده نیروهای یژاستار رویداد قتل یک خانواده آسوری را نیز مورد توجه قرار داده و اظهار داشت: در منطقه جودی، در روستای مهر از توابع الیک، خانواده‌ای آسوری به قتل رسیده‌اند. روستای مهر روستای قدیمی آسوریان کوردستان است که ساکنان آن به قتل رسیده یا آواره مناطق دیگر شده‌اند. طی سال‌های اخیر آسوریان بار دیگر به منطقه خود باز گشته‌اند، روی زمینهای آبا و اجدادی خود می‌خواهند زندگی کنند. آنها سوگند یاد کرده‌اند که بار دیگر سرزمین خود را ترک نکتتد. می‌خواهند در این سرزمین زندگی و مرگ خود را به هم پیوند زنند. افرادی میهن‌دوست هستند، در مقابل ارزش‌های آزادی واجد احترام بوده‌اند. با مبارزه آزادیخواهانه کوردستان عجین شده بودند. می‌دانستند که مبارزه فقط برای خلق کورد نیست، بلکه برای تمامی خلق‌های آسوری، کورد، ارمنی و چرکس و برای تمامی خلق‌هاست، به همین دلیل از مبارزه آزادیخواهانه حمایت می‌کردند.

مادر بیبون و عمو هرمز از افراد کهنسالی بودند که در کوردستان به دنیا آمده و پابند به کوردستان بودند. اما تحت فشارهای شدیدی بودند. پیش از این فرزندانشان نیز خواسته بودند که که به سرزمین اجدادی خود بازگردند، اما دستگیر و زندانی شده بودند و در نهایت مفقود‌الاثر شده‌اند. اما علیرغم این اقدامات این دو خصوصا بعد از سال 201۵ روستای خود را ترک نکردند. دشمن برای خالی کردن این روستا از سکنه در مراحل فراوانی به این روستا حمله کرد، هر سال دو- سه بار به این روستا حمله شد. به بهانه همکاری با نیروهای گریلا عمو هرمز چند بار دستگیر شد و بارها تهدید شد. در زمستان سال 2020 نیروهای ضد گریلا این روستا را به اشغال خود در آورده و وی را ربودند. یعد از مدتی جنازه مادر بیبون نیز در اطراف روستا پیدا شد و عمو هرمز تا کنون نیز مفقود‌الاثر است.

آرزوهای مادر بیبون برای دستیابی به کوردستانی آزاد را تحقق می‌بخشیم

فریده آلکان در پایان سخنان به اشاره به اتحاد خلق‌ها اظهار داشت: بدیهی است که دولت ترک با چنین رویدادهایی می‌خواهد که به خلق آسوری، ارمنی، ترکمن و تمامی دیگر خلق‌های آزادیخواه که دچار قتلعام شده‌اند این پیام را ارسال کند که بار دیگر اجازه ندارند به سرزمین آبا و اجدادی خود در کوردستان بازگردند. روستای مهر، روستایی صعب‌العبور است. بخشی از سرزمینهایی است که نیروهای گریلا در آن حضور دارند، به همین دلیل اشغالگران تلاش می‌کنند در انجا پایگاه ایجاد کنند. اما ساکنان منطقه دست از سرزمین خود برنمی‌دارند، اکنون با این قتلها این پیام را ارسال می‌کنند که باید خلق‌های آسوری، مسیحی دست از روستاهای خود بر دارند، علیه نیروهای گریلا جنگ را ادامه دهند. بر این اساس است که این اقدامات وحشیانه را انجام می‌دهند. همزمان این رویداد را نیز به جنگی ویژه و روانی تبدیل کرده و چون نیروهای ضد گریلا دست به این اقدام زده‌اند آن را به عنوان عملکرد افراد ناشناس معرفی کرده‌اند و سعی دارند آن را بر عهده نیروهای گریلا بگذارند. از این طریق می‌خواهند که بین نیروهای گریلا، جنبش آزادی کوردستان و خلق‌های آسوری اختلاف ایجاد کنند. اما هیچ کس به گفته‌های آنان توجهی نمی‌کند. کسانی که دولت ترک را می‌شناسند، از تهدیدات دولت ترک اطلاع دارند. می‌دانند که دولت ترک تلاش می‌کند اتحاد خلق‌ها را از میان بردارد، اما بدون هیچ تردیدی آرزوهای مادر بیبون تحقق خواهند یافت. کوردستان آزاد خواهد شد و کوردستان به مسکن تمامی خلق‌های کهن این سرزمین تبدیل خواهد شد، اشغالگری از میان می‌رود و همه به سرزمین خود باز خواهند کشت. کوردستان از سیطره اشغالگری نجات پیدا کرده و آزاد خواهد شد.

بار دیگر این قتل را محکوم می‌کنیم. آرزوهای مادر بیبون و عمو هرمز مبنی بر تحقق کوردستانی آزاد و همراه با اتحاد خلق‌ها تحقق پیدا می‌کند.