قطع آب، برق و گاز ساکنان شهر وان از سوی رژیم اشغالگر ترکیه

رژیم فاشیست ترکیه با هدف وادارکردن کوردها به ترک کوردستان آب، برق و گاز ساکنان شهر وان را قطع می‌کند.

حکومت ترکیه برای وادارکردن کوردها به ترک کوردستان اقدام به افزایش سرسام‌آور قیمت برق، آب شرب و گاز کرده است. رژیم در این راستا با درج مبالغ هنگفت در قبض‌های مصرف ماهانه عملا شهروندان را بدهکار نموده و پس از یکماه اقدام به قطع آب، برق و گاز شهروندان کورد می‌کند.

شرکت برق وابسته به رژیم ترکیه علی‌رغم آنکه برخی از منازل وان از جریان برق هیچ استفاده‌ای نکرده‌اند آنان را ۵ تا ٢٠ هزار لیره جریمه کرده است. رژیم ترک مدعی است که این منازل از برق دزدی استفاده می‌کنند. افرادی که توان پرداخت مبالغ هنگفت قبض برق را نداشته باشند جریان اب و گاز آنان نیز قطع می‌شود. به دلیل قبض‌های سنگین مصرف برق هزاران شهروند وان بدون برق و بدون آب شرب مانده‌اند.

نرخ بیکاری در وان به دلیل بحران‌‌های فراگیر و شیوع بیماری کرونا به ٨۵ درصد رسیده است. رژیم اشغالگر ترکیه شیوع کووید-١٩ را همچون ابزاری برای تخلیه کوردستان مورد استفاده قرار داده است. مصطفی.د یکی از شهروندان وان در این رابطه گفت:"به دلیل مبلغ زیاد قبض برق نتوانستم آنرا پرداخت کنم، آنان هم برق منزل من را قطع کردند. رفتاری کیفی در نوشتن میزان مصرف مشترکان برق وجود دارد. ما این مقدار برق را مصرف نکرده‌ایم. حکومت آ.ک.پ می‌خواهد بودجه کشور را ما تأمین کنیم."