مبیا-دَر: ارسال جنازه با پست دشمنی آشکار با کورد است

انجمن کمک و همبستگی با خانواده‌های ناپدیدشدگان گهواره تمدن‌ها (مبیا-دَر) در رابطه با ارسال جنازه شهید آگید ایپک از طریق پست به خانواده وی اظهار داشت که دشمنی با کورد‌ها به بالاترین سطح خود رسیده است و این برخورد غیر انسانی را محکوم می‌کنیم.

انجمن کمک و همبستگی با خانواده‌های ناپدیدشدگان گهواره تمدن‌ها* در رابطه با جنازه عگید ایپک، از گریلاهای نیروهای مدافع خلق که جنازه وی از  طریق پست (کارگو) به خانواده‌اش مسترد شده بود بیانیه‌ای را منتشر کرد. انجمن در این رابطه خاطرنشان ساخت که این اقدام، دشمنی با کورد را به بالاترین مرحله رسانده است.

انجمن کمک و همبستگی با خانواده‌های ناپدیدشدگان گهواره تمدن‌ها از همگان درخواست نموده است که چرایی دست زدن به چنین اقدامی را مورد توجه قرار دهند. "کسانی که خود را انسان می‌دانند، کسانی که خود را واجد اخلاق قلمداد می‌کنند باید از خود بپرسند که چرا به چنین اقدامی دست زده‌اند. این جغرافیا که شاهد بسیاری از جنگ‌ها بوده است هیچگاه به جنازه‌ها بی‌احترامی نکرده است. لازم است که هر انسانی از خود بپرسد که اگر جنازه فرزندان آنها با پست به آنها مسترد می‌شد آنها دچار چه حالتی می‌شدند؟ چنین بی‌اخلاقی‌ای را حتی در حقوق دشمنی نیز نمی‌توان یافت. در هیچ دین، هیچ جامعه و هیچ تاریخی اینگونه به جنازه مردگان بی‌احترامی نشده است. عنوان کردن این اقدام به بی‌احترامی کافی نیست. کسانی که به این عمل شنیع دست زده‌اند، از این عقلانیت برخوردار هستند که جنازه فرزندانشان از طریق پست به آنها تحویل شود بدانند که دست به چه عملی زده‌اند. این برخورد غیر انسانی بوده و ما آن را به شدت محکوم می‌کنیم. بشریت را فرا می‌خوانیم که علیه چنین ذهنیت بیماری علیه کورد مقابله کند."


* MEBYA-DER