مزراکلی: ترکیه وارد تونلی بی‌انتها شده است

شهردار مشترک کلانشهر آمد سلچوک مزراکلی که طی غارت قیم‌ها از شغل خود کنار گذاشته شد اعلام کرد، [گماشتگان رژیم] برای وارد آوردن فشار بر کوردها در تاریکی و ظلمت خاورمیانه فرو رفته و پایان خواهند یافت.

شهردار مشترک کلانشهر آمد سلچوک مرزاکلی در رابطه با غارتگری قیمها و همچنین اشغالگری دولت ترکیه در شمال و شرق سوریه با خبرگزاری فرات سخن گفت. مزراکلی اعلام کرد، وقتی به رخدادها نگاه می‌شود، آنچه واضح است نقض حقوق بشر، نقض دمکراسی و آزادی و نقض آشکار حقوق انسانهاست.

مرزاکلی گفت، مجلسی که فعالیت نمی‌کند، حقوق بی‌تاثیر و نپذیرفتن نتیجه‌ی انتخابات نشان می‌دهند که رژیم چگونه کار می‌کند. مزراکلی درباره‌ی مقطعی که با انتخابات ۳۱ مارس آغاز شد و تا ۱۹ آگوست ادامه یافت گفت، "انسان در این مرحله می‌بیند که ارزشها و مقیاسهای دمکراسی از بین رفته و از آن چشم پوشیده‌اند."

مرزاکلی خاطرنشان نمود، با این اوصاف ترکیه را به داخل تاریکی و ظلمت خاورمیانه فرو برده‌اند و وارد تونلی بی‌پایان کرده‌اند. وی اعلام کرد، این تونل مانند سیاه چاله‌ایست که می‌خواهد همه چیز را ببلعد. مرزاکلی گفت، "آنها تلاش کرده‌اند تا کوردها را وارد این تونل کنند اما خود به داخل آن افتاده‌اند."

مزراکلی در ادامه گفت، آنها با ایجاد توافق صلح و دمکراسی می‌خواهند خود را از این وضعیت نجات دهند. وی گفت، "یا باید سیستمی صلح آمیز میان کوردها و ترکها برای آینده ایجاد شود یا اینکه باید ترکیه تنها بماند و در فقر و تنگدستی سقوط کند. با این اوصاف ذهنیت ممنوعیت‌گرا کشور را به رژیمی زورگو مبدل کرده است."