نیروهای مدافع خلق: با ادای احترام یاد و خاطره شهیدان جنگ هفتانین را زنده نگه می‌داریم

ه.پ.گ با صدور اطلاعیه‌ای اسامی شهیدان جنگ هفتانین را منتشر کرده و می‌گوید:"رفقایمان نوجان، ممیان، آمارا و زریا در جبهه مقدم به حملات اشغالگرانه پاسخ دادند و به الگوی ایستار ملیتانی مبدل شدند، ضربه‌های مهلکی بر اشغالگران وارد کرد و انان را از پا انداختند."

مرکز خبررسانی و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان در اطلاعیه‌ای اسامی شهیدان جنگ هفتانین را منتشر کرد.

در اطلاعیه ه.پ.گ آمده است:

"دولت اشغالگر ترکیه در تاریخ معاصر کوردستان تلاش نمود تا با اشغال کوردستان به موجودیت خلق کورد پایان داده و آنرا هدف اساسی خود قرار داده است.

برای دستیابی به این هدف خویش، نه تنها فرصت‌های ملی و بین‌المللی را بکار گرفت بلکه تمامی افراد و نیروهای کورد را که از ارزش‌های کوردستان فاصله گرفته و به دشمنی با خلق می‌پردازند به سوی خود جذب کرده و در تلاش است سیاست «کشتار کوردها با دست کوردها» را بکار گیرد. با ظهور پ.ک.ک در سطح گسترده‌ای به این وضعیت پایان داده شد و خلق کورد ماهیت واقعی دولت فاشیست ترک را که ماهیتی انکارگرا و قاتل است مشاهده کرد. فلسفه و مبارزات رهبر آپو این واقعیت را به شیوه‌ ملموس به خلق کورد و تمامی جهان نشان داد. پ.ک.ک با افشای ماهیت دشمن، خود را برای مبارزه‌ای سخت در برابر این ذهنیت فاشیست مهیا کرد و در برابر کودتای ١٢ سپتامبر (١٩٨٠) که همه مدعی بودند نمی‌توان در مقابل آن ایستاد، مقاومت ١۴ ژوئیه (١٩٨٢) را خلق کرد. اندیشه آپویی قهرمانانه مقاومت کرد، جنگید و در سخت‌ترین شرایط پیروزی را کسب کرد. این بیرق از دست مظلوم‌[ها] به دست عگید[ها] رسید و از دست عگید[ها] به دست بریتان[ها]، از دست بریتان[ها] نیز به دست دلال[ها] و آتاکان[ها] و اینچنین بدون وقفه به امروز رسید.

پرچم مبارزه ما امروز در دستان رفقا نوجان، ممیان، آمارا و زریا در اهتزاز است و نوید پیروزی را می‌دهد.

دولت فاشیست و استعمارگر جمهوری ترکیه، روز ١۶ ژوئن ٢٠٢٠ برای دستیابی به توهمات نژادپرستانه خود از تمامی توان تکنولوژیک خود استفاده کرده و برای اشغال خاک باشور کوردستان حملاتی گسترده را آغاز کرد. گریلاهای جنبش آزادیخواهی کوردستان با اراده‌ آپویی علیه دشمن بپاخواستند و در هر وجب این خاک ضربات مهلکی را بر ذهنیت فاشیست وارد کردند. دولت استعمارگر ترک که توان نبرد با روحیه ملیتان‌های آپویی را از کف داده بود با بکارگیری اسلحه‌های تکنولوژیک سعی دارد از باتلاقی که به آن گرفتار گردیده نجات یابد. گریلاهای جنبش آزادیخواهی کوردستان از نخستن روز آغاز حملات اشغالگرانه تا کنون قهرمانانه ایستادگی کردند، به اشغالگران پاسخی درخور می‌دهند. جزئیات شناسنامه‌های رفقای شهید به این شرح است؛

   نام و نام خانوادگی: ظریفه کران

   کد سازمانی: نوجان سردُز

   محل و سال تولد: مردین

   نام مادر – نام پدر: حمدیه – محمد شریف

  تاریخ و محل شهادت: ٢۵ ژوئن ٢٠٢٠/ هفتانین


   نام و نام خانوادگی: مزگین تاگای

   کد سازمانی: آمارا روژ

   محل و سال تولد: موش

   نام مادر – نام پدر: مُنَوَر- فاروق

  تاریخ و محل شهادت: ١٩ ژوئن ٢٠٢٠/ هفتانین


   نام و نام خانوادگی: عبدالله دوندار

   کد سازمانی: ممیان کوچر

   محل و سال تولد: سیرت

   نام مادر – نام پدر: فتحه - رسول

  تاریخ و محل شهادت: ٢١ ژوئن ٢٠٢٠/ هفتانین


   نام و نام خانوادگی: دریا چاوش‌اُغلو

   کد سازمانی: زریا ماهیر

   محل و سال تولد: موش

   نام مادر – نام پدر: ملکه- جاهد

  تاریخ و محل شهادت: ٢۵ ژوئن ٢٠٢٠/ هفتانین

رفقایمان نوجان، ممیان، آمارا و زریا در جبهه مقدم به حملات اشغالگرانه پاسخ دادند و به الگوی ایستار ملیتانی مبدل شدند، ضربه‌های مهلکی بر اشغالگران وارد کرد و انان را از پا انداختند. تا آخرین گلوله جنگیدند و از خاک مقدس کوردستان دفاع کردند. رفقای قهرمانمان به سمبل مقاومت هفتانین بدل شدند و با مقاومت خود نسان دادند که چه راهی را باید پی گرفت. گریلاهای مدرنیته دمکراتیک ضامن کوردستان آزاد هستند. نیرویی فدایی هستند که برای هر وجب از خاک کوردستان جان خود را فدا کرده، هزینه‌های گزافی را متحمل شده‌‌اند. رفقایمان نوجان، ممیان، آمار و زریا به نمایندگان این ایستار ملیتانی و مشی مقاومت مبدل شدند و برای خلق کوردستان به صفوف کاروان شهیدان همیشه جاوید پیوستند.

رفقایمان با استقامت خود راه پیروزی را نشان دادند و روحیه فدایی جنبش ازادیخواهی را تقویت کردند. مراتب تسلیت خود را نخست به خانواده رفقای شهید و سپس به عموم خلق میهن‌دوست کوردستان ابراز می‌داریم و پیمان می‌بندیم که بیرق مبارزه را همیشه در اهتزاز نگه داریم."