ه.پ.گ به سه شهید عرصه بوتان ادای احترام کرد

​​​​​​​ه.پ.گ با اعلام اسامی سه گریلا شهید عرصه بوتان، یاد و خاطره آنان را گرامی داشته و با آرمان‌های آنان تجدید میثاق کرده است.

مرکز خبررسانی و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای اسامی سه گریلای شهید را منتشر کرد.

در اطلاعیه آمده است:

"روز ١٨ سپتامبر ٢٠٢٠ در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بودیم که ارتش اشغالگر ترکیه روز ١۵ سپتامبر در ارتفاعات بیتانی واقع در بخش مرکزی جولمرگ تحرکات اشغالگرانه‌ای را آغاز کرد و در نتیجه جنگ شدید و حملات هوایی دشمن رفقایمان به نام‌های نعمان، ایلم و دیلان به شهادت رسیدند. جزئیات شناسنامه رفقای شهید به این شرح است:

   نام و نام خانوادگی: لیلا آجار

   کد سازمانی: ایلم روژن

   محل و سال تولد: وان

   نام مادر – نام پدر: خیال - علی

  تاریخ و محل شهادت: ١۵ سپتامبر ٢٠٢٠ / بوتان

   نام و نام خانوادگی: فوزا بادر

   کد سازمانی: دیلان کوچر

   محل و سال تولد: دیرک  (روژاوا)

   نام مادر – نام پدر: بریوان - محمد

  تاریخ و محل شهادت: ١۵ سپتامبر ٢٠٢٠ / بوتان

   نام و نام خانوادگی: حمید کارتال

   کد سازمانی: نعمان آمَد

   محل و سال تولد: آمَد

   نام مادر – نام پدر: عزیزه - محمد

  تاریخ و محل شهادت: ١۵ سپتامبر ٢٠٢٠ / بوتان

ه.پ.گ ضمن گرامیداشت و تجلیل از مبارزات گریلایی شهدا ایلم، دیلان و نعمان می‌افزاید:"دولت قاتل و استعمارگر ترکیه در مقابل مقاومت نیروهای گریلا دچار استیصال شده و بر شدت عمل با هدف قتلعام ملت کورد افزوده است. یگانه راه مبارزه علیه حملات دولت فاشیست ترکیه و تداوم حیات، نیرومندتر کردن مبارزه‌ای است که شهیدان قهرمانمان آنرا به امروز رسانده‌اند. رفقایمان ایلم، دیلان و نعمان مقاومت تاریخی رفقای شهید را بر دوش گرفتند و با همان روحیه فدایی و ایمان به مبارزه، با ایستادگی و قهرمانی یک گام دیگر مبارزه را به پیروزی نزدیکتر کردند. میراث مبارزاتی که رفقای شهیدمان به ما سپرده‌اند دستورالعمل مبارزه و نقشه راه پیروزی است. پیروزی مبارزاتی که رفقای قهرمان جان خویش را در این راه فدا کردند معیار اساسی ما می‌باشد.

مراتب تسلیت خود را نخست به خانواده رفقای گرامیمان شهید ایلم، دیلان و نعمان و به تمامی خلق میهن‌دوست کوردستان ابراز می‌داریم و پیمان می‌بندیم که آرمان‌ها و آرزوهای رفقای شهیدمان را به پیروزی مزین کنیم."