ه.پ.گ: در هفتانین ضربات مهلکی بر اشغالگران تحمیل می‌شود

نیروهای گریلای کوردستان بر علیه تحرکات اشغالگرانه ارتش ترک مقاومتی تاریخی را رقم زده‌اند و ضربات مهلکی را بر متجاوزان وارد کرده‌اند. در نتیجه درگیری‌ها حداقل ٢٠ اشغالگر به هلاکت رسیده‌اند.

مرکز رسانه‌ای نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای از تداوم نبرد گریلایی در چارچوب کارزار جنگ هفتانین علیه نظامیان رژیم غاصب ترک در منطقه هفتانین خبر داده است.

در اطلاعیه آمده است:

"نیروهای ما در چارچوب کارزار انقلابی «جنگ هفتانین» علیه حملات اشغالگرانه ارتش ترک که از ١۶ ژوئن در منطقه هفتانین آغاز شده است عملیات‌های را به انجام رساندند. جزئیات بیشتر به این شرح است؛

نیروهای ما روز ١٨ ژوئن سربازان ارتش ترک را که در صدد استقرار در تپه شهید آدار بودند هدف قرار دادند در این عملیات ضربات سهمگینی بر دشمن وارد شد و مجبور به عقب‌نشینی گشت. دشمن که متحمل ضربات مهلکی شده بود نیمه شب تپه شهید آدار را هدف حملات هوایی قرار داد.

عملیات‌های موثر انفجاری

نیروهای ما همان روز علیه نظامیان دشمن که در تلاش برای پیشروی به سوی تپه شهید آدار و شهید سیپان بودند عملیات‌های انفجاری نیرومندی را به انجام رساندند.

نیروهایمان ساعت ٢٢:٢٠ همین روز هلیکوپتر ارتش ترک را که در صدد پیاده نمودن سربازان ترک در تپه قسروکی بودند هدف قرار دادند. در همان روز نیروهایمان علیه نظامیان دشمن که سعی داشتند با کمک هلی‌کوپتر به منطقه دولا مازی دست یابند عملیات‌های را ترتیب داده و ضربات مهلکی را بر دشمن وارد کردند. دشمن مجبور به عقب‌نشینی و ترک منطقه شد.

از ساعت ٠٠:٠٠ تا ١:٠٠ روز ١٩ ژوئن (امروز) نیروهایمان علیه هلیکوپترهای دشمن که در صدد پیاده کردن سربازان در تپه کارتال بودند عملیات‌های را انجام دادند. در این عملیات ضربات موثری بر دشمن وارد شده و مجبور به عقب‌نشینی شدند.

از ساعت ١٠:۴۵ امروز نظامیان دشمن سعی نمودند از تپه شهید حمزه به منطقه قسروکی وارد شوند که با پاسخ نیرومند نیروهای ما مواجه شدند. جنگ و درگیری در این منطقه همچنان ادامه دارد، نتایج درگیری‌ها در این منطقه را در گزارش‌های آتی به اطلاع افکار عمومی می‌رسانیم.

بیش از ٢٠ نظامی دشمن کشته شدند

در این عملیات‌ها بیش از ٢٠ نظامی دشمن کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند. در جریان جنگ با اشغالگران در تپه دوپشک دو تن از رفقا به نام‌های عگید و مظلوم تا آخرین گلوله جنگیدند و قهرمانانه به شهادت رسیدند.

اشغالگران از غروب دیروز بدون وقفه مناطق پارتیزان، قسروکی، خانتور، گلیه پساخا و شهید جانشر را هدف حملات هوایی قرار داده‌اند.

عملیاگ گریلایی در چلی

نیروهای ما روز ١٨ ژوئن در چهارچوب کارزار انقلابی شهید باگر و شهید رونیا عملیات‌هایی را به انجام رساندند.

ساعت ١٠ نیروهایمان عملیاتی را علیه پایگاه گاری در بخش چلی استان جولمرگ ترتیب دادند. سنگرها و استحکامات دشمن هدف قرار گرفت، از تعداد دقیق کشته و زخمی‌های دشمن خبر موثقی در دست نیست.

ساعت ١٩:١٠ همان روز نیروهایمان مواضع دشمن را در تپه کوردینه بخش چلی هدف قرار دادند. تعداد کشته و زخمی‌های دشمن در این عملیات محرز نیست.

حملات هوایی

هواپیماهای جنگنده ارتش اشغالگر ترک به حملات هوایی به مناطق حفاظتی مدیا ادامه دادند.

از ساعت ١١ تا ١٧ روز ١٨ ژوئن هواپیماهای جنگنده دشمن روستای بشیری در منطقه متینا را بمباران کردند.

ساعت ٢٣ روز ١٨ ژوئن و ساعت ٢:٣٠ روز ١٩ ژوئن هواپیماهای جنگنده دشمن منطقه کانی سارکه در گاره را بمباران کردند.

در این حملات هیچ آسیبی به نیروهای ما وارد نشده است."