ه.پ.گ یاد و خاطره سه گریلای شهید بدلیس را گرامی داشت

ه.پ.گ با ادای احترام به سه گریلا که در روز ٢٣ مارس ٢٠١٩ در بدلیس به شهادت رسیده‌اند اعلام می‌نماید:"جمال، جوان و اردال راه حقیقت شهیدان را پی گرفتند، در این راه رنج‌های بسیاری را متحمل شدند و مقاومتی قهرمانانه را به یادگار گذاشتند."

مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) در اطلاعیه‌ای اسامی سه شهید منطقه درسیم را منتشر کرد.

در اطلاعیه آمده است:

"روز ٢٣ مارس ٢٠١٩ (٣ فروردین ١٣٩٨) سه رفیمان در حمله هوایی ارتش اشغالگر ترک به منطقه شیخ جمعه در بدلیس به درجه شهادت رسیدند. جزئیات شناسنامه رفقای شهید به این شرح است:

   نام و نام خانوادگی: محمد یامان

   کد سازمانی: جمال یامان

   محل و سال تولد: الیح

   نام مادر – نام پدر: زبیده - فیضی

  تاریخ و محل شهادت: ٢٣ مارس ٢٠١٩/ بدلیس


   نام و نام خانوادگی: ودات شنتورک

   کد سازمانی: جوان رونی

   محل و سال تولد: مرسین

   نام مادر – نام پدر: صبیحه – محمد صالح

  تاریخ و محل شهادت: ٢٣ مارس ٢٠١٩/ بدلیس


   نام و نام خانوادگی: انگین چتین

   کد سازمانی: اردال نشتیمان

   محل و سال تولد: مردین

   نام مادر – نام پدر: فاطمه - محمد

  تاریخ و محل شهادت: ٢٣ مارس ٢٠١٩ / بدلیس

دولت استعمارگر ترکیه سال‌های مدیدی است که علاوه بر غصب حقوق مشروع خلقمان در تلاش است تا به موجودیت خلق کورد خاتمه دهد. دولت ترک که دارای ذهنیتی فاشیست و قاتل است بر علیه خلق کورد که دارای جایگاهی مهم و فرهنگی غنی در تاریخ بشریت است  جنگی نابودگرانه را آغاز کرده است.

خلق کورد در مقابل این ذهنیت نژادپرست از موجودیت خود دفاع کرده و به مبارزات خود ادامه داده است. جنبش آزادیخواهی کوردستان علیه سیاست‌های نابودگرانه رژیم استعمارگر ترکیه از مقاومت آزادیخواهانه خویش صیانت به عمل آورد و پیروزی را قطعی کرده است. مقاومت را یگانه راه رهایی می‌داند و هر هزینه‌ای را برای پیروزی به جان می‌خرد.

رفقا جمال، جوان و اردال ایستادگی را پیشه کردند و برای به پیروزی رساندن این میراث تمامی مصائب را به دوش کشیدند و در سنگرهای مقاومت جنگیدند. رفقا جمال، جوان و اردال به ماهیت دولت اشغالگر ترک پی بردند و به این حقیقت اذعان داشتند که راه رهایی خلق تحت ستم تنها و تنها مقاومت است. رفقای ما درک نمودند که مبارزه مرگ و زندگی برای خلق کورد مشقات فراوانی را در پی دارد و هزینه‌های بزرگی را می‌طلبد. برای دستیابی خلقشان به آزادی فداکاری بزرگی را نشان دادند. جمال، جوان و اردال راه حقیقت شهیدان را پی گرفتند، در این راه رنج‌های بسیاری را متحمل شدند و مقاومتی قهرمانانه را به یادگار گذاشتند.

مراتب تسلیت خود را به خانواده رفقا جمال، جوان و اردال و عموم خلق میهن‌دوست کوردستان اعلام می‌داریم و با آرمان‌های والای شهیدان راه آزادی تجدید پیمان می‌کنیم."