ه.پ.گ یاد و خاطره شهدای قلابان را گرامی داشت

مرکز خبررسانی ه.پ.گ با انتشار بیانیه‌ای کتبی مشخصات ۴ گریلای شهید در قلابان را اعلام کرد. زاگرس برزوان یکی از گریلاهای جانباخته اهل دالاهو استان کرماشان است

   مرکز خبررسانی نیروهای مدافع خلق کردستان ه.پ.گ با انتشار بیانیه‌ای کتبی مشخصات ۴ گریلا که در روز ۲ آگوست/ ۱۱ مرداد در قلابان به شهادت رسیده‌اند را اعلام کرد.

متن بیانیه‌ی ه.پ.گ بدین شرح است:
   "در اطلاعیه‌ی روز ۳ آگوست/ ۱۲ مرداد اعلام کرده بودیم که روز ۱ آگوست/ ۱۰ مرداد نیروهایمان در قلابان در شرنخ علیه تپه محافظ پایگاه شهید کندال عملیاتی را به انجام رساندند و در طی این عملیات ۱۴ ارتشی کشته شدند. در این اطلاعیه‌ به افکار عمومی اعلام کرده بودیم که پس از این عملیات، ارتش اشغالگر ترکیه تحرکاتی را آغاز کرده و در روز ۲ آگوست/ ۱۱ مرداد در تپه شهید ولات میان نیروهایمان و نظامیان ارتش اشغالگر ترکیه درگیری روی داد که در نتیجه‌ی آن ۶ ارتشی کشته و ۴ تن زخمی شدند. همچنین ۴ تن از رفقایمان که در برابر دشمن با شجاعت پیکار نمودند به شهادت رسیدند. اطلاعات بیشتر درباره‌ی مشخصات رفقای شهیدمان بدین شرح است:

   نام: یونس تکین

   کد سازمانی: عگید شورش

   محل تولد: الیح

   نام مادر و پدر: سعادت - لطفی

   زمان و مکان شهادت: ۲ آگوست ٢٠١٩ – قلابان


   نام: جسور آکول

   کد سازمانی: ارتش متینا

   محل تولد: آمد

   نام مادر و پدر: عایشه- نورالدین

   زمان و مکان شهادت: ۲ آگوست ٢٠١٩ - قلابان


   نام: رضا تمل

   کد سازمانی: رزان الیح

   محل تولد: الیح

   نام مادر و پدر: هایال - احمد

   زمان و مکان شهادت: ۲ آگوست ٢٠١٩ - قلابان


   نام: شهرام رستمی

   کد سازمانی: زاگروس برزوان

   محل تولد: دالاهو

   نام مادر و پدر: عطیه- یارمراد

   زمان و مکان شهادت: ۲ آگوست ٢٠١٩ - قلابان

 

   رفقایمان عگید، ارتش، رزان و زاگروس فرزندانی که خلق کردستان آن‌ها را پرورش داده‌اند، در برابر قتل‌عا‌م‌های دولت اشغالگر ترکیه در زمان‌ و مکان‌های متفاوتی به جنبش آزادیخواهی پیوستند.

   رفقایمان که صمیمانه دلسوز خلق خویش بودند، برای محافظت از این ارزش‌ها و برای آزادی خلق کردستان بدون وقفه و هیچ توقفی مبارزه نمودند. رفقای فداییمان با زحماتی که متحمل شدند، نام خود را در تارخ آزادی انگاشتند. در عرصه‌ای که جای گرفتند فعالانه پیکار نمودند، ضربات مهلکی را بر دشمن وارد ساختند و نقش خود را در کوهستان‌های کردستان بر جای گذاشتند.

   در مقطعی که حملات رژیم فاشیست تشدید شده‌اند، یاد و خاطره رفقایمان عگید، ارتش، رزان و زاگروس را که فعالانه پیکار نمودند گرامی می‌داریم. مراتب تسلیت خویش را در ابتدا به خانواده‌ی رفقای شهید و تمامی خلق میهن‌دوست کردستان اعلام می‌داریم. پیمان می‌بندیم بیرق مبارزات رفقایمان را به دیهیم آزادی بیاراییم."