ه.پ.گ یاد گریلا بیکه‌س اورمیه را گرامی داشت

مرکز اطلاع‌رسانی ه.پ.گ یاد گریلا بیکه‌س را گرامی داشت که در حمله‌ی تبهکاران داعش در ٢ فوریه/ ١٣ بهمن به کمپ مخمور شهید شد.

مرکز اطلاع‌رسانی و نشر نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) بیانیه‌ای منتشر کرد که در آن آمده است"رأس ساعت ١۵ روز ۲ فوریه تبهکاران داعش به کمپ پناهجویان شهید رستم جودی در مخمور حمله کردند. نیروهایمان که متوجه این حمله‌ی تبهکاران شدند، با آنها درگیر شده و حمله را متوقف کردند".

در بیانیه همچنین آمده است"یکی از یگانهای ما تبهکاران را در غاری محاصره کردند. میان نیروهایمان و تبهکاران درگیری سنگینی رخ داد. در نتیجه ۲ تبهکار داعش کشته شدند و رفیقمان بیکه‌س اورمیه که در مقابل تبهکاران قهرمانانه مبارزه کرد، شهید شد."

هویت شهید به این شرح میباشد:

   نام و نام خانوادگی: احمد مرادپور

   کد سازمانی: بیکه‌س اورمیه

   محل و سال تولد: سلماس- ١٩٩٧

   نام مادر – نام پدر: سعیده - ابراهیم

  تاریخ و محل شهادت: ٢ فوریه ٢٠٢٠ / مخمور

رفیقمان بیکه‌س اورمیه در سال ۱۹۹۷ در شهر سلماس روژهلات کوردستان به دنیا آمد و در زادگاهش با فرهنگ و روشنفکری قوی هویت کوردی بزرگ شد. در سن جوانی با جنبش آزادی خلق کورد آشنا گردید و در سال ۲۰۱٨ و در سالگرد توطئه‌ی بین المللی علیه رهبر آپو به پ.ک.ک پیوست. از زمان پیوستنش به پ.ک.ک و پس از آن زندگی خود را به آزادی خلق کورد و رهبر آپو پیشکش کرد. در زندگی در فداکاری و تلاش پیشگام بود، رفیق بیکه‌س در هر سطح و عرصه‌ای که در آن حضور داشت با مسئولیتی بزرگ کار می‌کرد. با نگرشی که خویش را فدای خلق خود نموده و از آن دفاع کند به بهترین شیوه به وظایفش عمل کرد. برای دفاع از خلقش پیشگام و در خط مقدم نبرد با تبهکاران داعش ظاهر شد و قهرمانانه مبارزه کرد و به شهادت رسید.

مراتب تسلیت خویش را قبل از همه به خانواده‌ شهید بیکه‌س و سپس به میهن‌دوستان کوردستان ابراز می‌داریم و عهد می‌بندیم با تداوم مبارزه به آرمان‌های شهیدان برای فراهم نمودن آینده‌ای آزاد جامه عمل بپوشانیم و از اهداف آنان صیانت به عمل آوریم."