پارلمانتار ه.د.پ: با همبستگی ملی می‌توان به پیروزی دست یافت

صالحه آیدنیز پارلمانتار ه.د.پ با یادآوری اینکه پیروزی کوبانی ناشی از اتحاد ملی بود می‌گوید که با همبستگی ملی می‌توان در این مرحله هم به پیروزی دست یافت.

صالحه آیدنیز پارلمانتار ه.د.پ خاطرنشان کرد که همکاری ترکیه و داعش را هیچ کسی نمی‌تواند انکار کند و افزود، منطقه‌ای که البغدادی سرکرده داعش در آن کشته شد این رابطه و همکاری را به وضوح اثبات می‌کند.

پارلمانتار آمَد ه.د.پ در گفتوگو با خبرگزاری فرات به ارزیابی حملات رژیم اشغالگر ترک به شمال و شرق سوریه پرداخت. صالحه آیدنیز خاطرنشان کرد که حملات اشغالگری را نمی‌توان از مقطع پس از انتخابات ٧ ژوئن ٢٠١۵ منفک کرد و افزود: "وقتی جنگ آغاز شد کوردهای روژاوا و خلق‌های دیگر منطقه بر مبنای خط سوم به زندگی در خارج از مناطق تحت کنترل رژیم سوریه ادامه می‌دادند. آنان مدلی را که مایه امید بود آفریدند. در سالروز توطئه بین‌المللی ٩ اکتبر حمله‌ای دیگر آغاز شد. حملات با همکاری دولت ترک و دولت‌های هژمونگرای مسئول در توطئه بین‌المللی علیه مدل زندگی مشترک کوردها صورت پذیرفت."

"همکاری ترکیه و داعش عیان شد"

آیدنیز خاطرنشان کرد، سازمانی که دولت ترک عنوان «ارتش ملی سوریه» را بر آن اطلاق می‌کند همان تبهکاران داعش، النصره و بازماندگان آنان است و تنها یونیفرم‌های خود را تغییر داده‌اند. آیدنیز در ادامه گفت:"رژیم ترک آنچه را که داعش در انجام آن ناکام ماند اکنون با بازمانده‌های داعشی‌اش به انجام می‌رساند. این حمله تداوم ذهنیت اتحاد و ترقی است. به دشمنی با کوردها متکی است و همه کوردها را دشمن خود می‌داند. همه جهان به همکاری داعش و ترکیه آگاهند. کشتن ابوبکر البغدادی رهبر داعش در ۵ کیلومتری مرز ترکیه و در مناطق تحت کنترل پایگاههای نظارتی ترکیه این همکاری را به اثبات می‌کند. ترکیه برای اشغال این منطقه و پایان دادن به کوردها از هر راه و راهکاری استفاده می‌کند. برنامه‌ی خود را به شیوه‌ای علنی به اطلاع جهانیان رساندند."

"اگر کوردها متحد شوند پیروز خواهند شد"

آیدنیز با تأکید بر اهمیت اتحاد ملی در این مقطع گفت:"در شرایطی که هدف حمله قرار گرفته‌ایم باید یکبار دیگر کوبانی را به یاد آوریم. آنچه پیروزی را در آن مرحله رقم زد اتحاد ملی کوردها بود. کوردها حقوق کسب شده خود را به همه جهانیان اعلام کردند. اگر کوردها در این مرحله متحد گشته و دوشادوش هم گام بردارند به موقعیت، زبان و فرهنگ خود دست خواهند یافت. کوردها با مبارزه و قربانیان خویش در جهان شناخته شدند. مهم اتحاد ملی است."