پاژک: از دولت فاشیست ترک و همکاران پلیدش انتقام می‌گیریم

پاژک با گرامیداشت یاد و خاطره دمهات عگید و جمیل آمد اعلام می‌نماید که دولت ترک نیک بداند حساب قتل‌ دمهات عگید و جمیل آمَد را خواهد داد، صرف هر هزینه‌ای خلق کورد به پیروزی و آزادی دست می‌یابند.

شورای مدیریتی حزب آزادی زنان کوردستان (پاژک) در رابطه با حملات رژیم ترک به روژاوا و قتل دمهات عگید و جمیل آمد در سلیمانیه بیانیه‌ای مکتوب منتشر کرد.

پاژک خاطرنشان کرده است که دولت ترک در سالروز توطئه‌ی بین‌المللی ٩ اکتبر حمله اشغالگرانه به روژاوا و نسل‌کسی کوردها را آغاز کرد و مبارزان آزادی خلقمان مقاومتی تاریخی را از خود به نمایش گذاشتند. پاژک به مقاومت شرف روژاوا درود فرستاده است.

پاژک در رابطه با شهادت غیرنظامیان و مبارزان روژاوا می‌افزاید: یاد مبارزان ق.س.د، ی.پ.گ و ی.پ.ژ را که تا آخرین گلوله خویش جنگیده و به شهادت رسیدند گرامی می‌داریم و پیمان می‌بندیم کوردستان آزاد را محقق کنیم."

پاژک همچنین یاد «هفرین خلف» و «دایه عاقبت» را که گفته بود "تا آزادی رهبر آپو سیاه می‌پوشم" و مبارز ی.پ.ژ «آمارا» که در حمله وحشیانه تبهکاران ترکیه به شهادت رسیده بود و تمام شهیدان روژاوا را گرامی داشته و با خلق کورد و خانواده جانباختگان اظهار همدردی می‌کند.

شهیدانمان دستور تداوم مبارزه را به ما داده‌اند

پاژک در رابطه با شهادت دمهات عگید و جمیل آمَد که در سلیمانیه از سوی رژیم ترک به شهادت رسیده بودند می‌گوید:"در شرایطی که حملات اشغالگرانه و قتل‌عام ادامه دارد، دولت ترک که چشم دیدن کوردها و دستاوردهای آنان را ندارد در بخشهای دیگر کوردستان سیاست قتل‌عام و حملات خود را ادامه می‌دهد. ترکیه در تمام جهان به پیشاهنگان کوردها حمله کرده و آنان را به شهادت می‌رساند. همان نیروهایی که نقشه شهادت رفیق سارا در پاریس را کشیدند، دیروز رفیق هلمت (دیار غریب) و امروز هم رفیق جمیل آمد و دمهات عگید را با همین سیاست هدف قرار دادند.

این حمله سبعانه از سوی دولت ترک و میت طرحریزی شده است. نیروهایی که به جاسوسی، نوکری و خیانت روی آورده‌اند در این حمله شرکت دارند. شهادت رفیق جمیل آمد و دمهات عگید که از پیشاهنگان جنبش آزادی بودند نتیجه سیاست آتش‌افروزی، وحشیگری و بی‌اخلاقیست. باید آنانی که در شهادت دو رفیقمان در منطقه تحت کنترل حکومت باشور کوردستان دست داشته‌اند آشکار شوند. ما انتظار داریم در مقابل قتل‌عام و حملات اشغالگرانه به روژاوا و شهادت فرزندان کورد در خاکشان که تحت کنترل حکومت اقلیم است آگاهانه رفتار نمایند. دولت ترک خوب بداند که انتقام این قتل‌عام گرفته می‌شود. صرف هر هزینه‌ای خلق کورد به پیروزی و آزادی دست می‌یابد. شهیدانمان دستور تداوم مبارزه شرافتمندانه را به ما داده‌اند و قطعا با مبارزه خویش آرمانهایشان را مسجل می‌کنیم."

مقاومت پیروز می‌شود، فتنه توطئه‌گران نقش بر آب می‌گردد

پاژک در ادامه بیانیه خویش می‌افزاید:"دولت فاشیست ترک که در هر چهاربخش کوردستان و جهان به خلق کورد و دستاوردهایش حمله کرده و به قتل‌عام دست می‌زند رسوا شده است. مقاومت و مبارزه خلق کورد ماهیت اردوغان و دولت تبهکارش را به جهانیان نشان داده و به همین دلیل اردو‌غان به جرم ارتکاب جنایت جنگی دادگاهی خواهد شد." پاژک خاطرنشان کرد که آمریکا و روسیه و دولت‌های دیگری که از باکور کوردستان تا باشور و عفرین و سریکانی در قتل‌عام کوردها به دولت ترک کمک کرده‌اند به تاریخ حساب پس خواهند داد.

حزب آزادی زنان کوردستان در پایان با تأکید بر اینکه خلق کورد تنها به نیروی خویش تکیه می‌کند از جوانان و زنان کوردستان خواست تا مبارزه را شعله‌ورتر کرده و از شهیدان، خلق و هویت خویش دفاع کنند.