پس از چهار سال به پرونده قتل کودک ١٢ ساله رسیدگی می‌شود

پلیس رژیم اشغالگر ترک چهار سال پیش یک کودک ١٢ ساله را به نام هِلین شن در شهر آمَد به قتل رسانده بود. رسیدگی به پرونده قتل هِلین پس از چهارسال در حالی آغاز می‌شود که برای عامل قتل وی تنها ٢ تا ۶ سال حبس درخواست شده است.

روز ١٢ اکتبر ٢٠١۵ چماقداران پلیس رژیم تبهکار ترکیه، هِلین شن کودک ١٢ سال را در بخش سور شهر آمد به قتل رساندند. پس از قتل هلین تحقیقات آغاز شد و در پایان پرونده‌ای برای عامل قتل وی تشکیل شد. شعبه ١ دادگاه کیفری آمد رسیدگی به این پرونده را بر عهده دارد. در پرونده قتل هلین از دادگاه خواسته شد تا عامل قتل وی که یک پلیس رژیم اشغالگر ترک می‌باشد به ٢ تا ۶ سال زندان محکوم شود. هویت قاتل آ.ه.ب عنوان شده است.

در پرونده قتل هلین آمده است که گلوله شلیک شده از سوی پلیس ترک چشم چپ هلین را هدف قرار داده و به همین دلیل جانباخته است. قاضی وابسته به رژیم برای تبرئه قاتل مدعی شد که شلیک گلوله به سر هلین غیرعمدی بوده است.

هلین چگونه به قتل رسید؟

هلین حسرت شن روز ١٢ اکتبر ٢٠١۵ در زمان منع عبور و مرور در بخش سور استان آمد برای خرید نان از خانه خارج شد و در کوچه یکكایا در محله فاتح از سوی پلیس ترکیه به شیوه‌ای وحشیانه به قتل رسید.