پلیس ترکیه جوان ٣٣ ساله کوردستانی را زیر گرفت

پلیس رژیم اشغالگر ترک با اتوبوس جوان کوردستانی را زیر گرفته و وی را به قتل رساندند

تبهکاران پلیس ترک که از روز ٢٠ نوامبر ٢٠١٨ ساختمان حزب دمکراتیک خلق‌ها در شهر آمد را محاصره کرده‌اند قبل از ظهر امروز مهندس کورد ٣٣ ساله را با خودرو زیر گرفته و وی را کشتند. خودرو تبهکاران پلیس در حالی «جان» را زیر گرفت که او قصد عبور از بلوار تورگوت اوزال را داشت.

در تصاویر دوربین‌های مداربسته دیده می‌شود که «جان» پس از آنکه از سوی خودرو زیر گرفته می‌شود در تلاش است تا کشان کشان خود را به گوشه‌ی خیابان منتقل کند، جالب اینکه پلیس ترک که عامل و شاهد ماجرا می‌باشد بدون توقف به راه خود ادامه می‌دهد.

اعلام شد که «جان» پس از مدت بسیار کوتاهی در محل حادثه جانش را از دست داده است. جنازه جان به پزشکی قانونی بیمارستان دولتی صلاح‌الدین ایوبی منتقل شده است.

محاصره بیمارستان از سوی پلیس

خانواده و بستگان «جان» پس از کسب خبر تصادف به بیمارستان مراجعه کردند. همچنین درسیم داغ و نژدت ایپکیوز پارلمانتارهای ه.د.پ آمد، زیاد جیلان رئیس مشترک ه.د.پ آمد و اعضای دیگر ه.د.پ به بیمارستان مراجعه کردند. نیروهای پلیس ترک بیمارستان را محاصره کرده‌اند. پس از انجام تحقیقات پزشکی قانونی پیکر جان در قبرستان ینی‌کوی بخش باغلار استان آمد خاکسپاری خواهد شد.

شایان ذکر است که ساختمان ه.د.پ آمد از زمان آغاز اعتصاب غذای لیلا گووَن ریاست مشترک کنگره جامعه دمکراتیک در ٢٠ نوامبر ٢٠١٨ تا به امروز از سوی پلیس ترکیه محاصره شده است.