پژاک: ترور شهید کمال بی‌پاسخ نمی‌ماند!

مجلس پژاک به مناسبت چهارمین سالروز ترور ناجوانمردانه شهید کمال پنجوینی و شهید سدیق سالیاوایی بیانیه‌ای منتشر کرد. پژاک بر پیمان خود برای انتقام از عاملان و آمران این جنایت تأکید کرده است.

روز ١٣ آوریل ٢٠١۶ «کمال پنجوینی» و «صدیق سالیاوایی» دو فعال عضو پژاک از سوی مزدوران وابسته به رژیم اشغالگر ایران در منطقه پنجوین به شهادت رسیدند. مجلس حزب حیات آزاد کوردستان به مناسبت چهارمین سالروز شهادت آنان بیانیه‌ای کتبی منتشر کرده است. چکیده‌ای از بیانیه پژاک به شرح زیر است:

"در سالروز شهادت رفیق کمال پنجوینی و صدیق سالیاوایی که از سوی عناصر وابسته به اشغالگران در ١٣ آوریل ٢٠١۶ ترور شدند یاد و خاطره تمامی شهیدان راه آزادی را با ادای احترام گرامی می‌داریم. توطئه‌گران را با محکوم می‌کنیم و اعلام می‌داریم که همچون پژاک همیشه ادامه دهنده راه و آرمان‌های شهیدان برای تحقق آزادی خواهیم بود."

مجلس پژاک در ادامه بیانیه خویش به مقاطع مبارزات شهید کمال پنجوینی در میان خلق باشور کوردستان و آشنایی وی با فلسفه آزادیخواهی رهبر آپو در سال ١٩٩٩ پرداخته و می‌گوید:"وی از یکسو حقیقت رهبری را که برای فروپاشی اشغالگری و پایان دادن به استعمارگری در میان خلق کورد متکی بر نیروی خویش بود مشاهده کرد و از سوی دیگر نیز یقین داشت که آزادی میهن بواسطه‌ی آزادی روح، فکر و عواطف خلق از زیر سایه سیاست‌های دشمن میسر می‌شود. همچنین تا زمانی که همبستگی خلق کورد در هر چهاربخش میهن فراهم نگردد ضمانت قطعی موقعیت سیاسی یکی از بخش‌ها برای کوردها وجود ندارد."

مجلس پژاک سپس به ویژگی‌های شهید کمال پرداخته و می‌گوید:"رفیق کمال با شناخت جنبش آپویی به تغییر در زندگی خویش پرداخته و با جسارت، فداکاری و بدون هیچ چشمداشتی در فعالیت‌ها جای گرفت و یک لحظه هم نخواست از این مبارزه فاصله گیرد. با اینکه بارها از سوی نیروهای دشمن و توطئه‌گران و مزدوران مورد تهدید قرار گرفت اما هرگز از این مبارزه گام پس نگذاشت. رفیق کمال پنجوینی در کمال صداقت فعالانه در سنگرهای پژاک و مبارزه خلق روژهلات کوردستان جای گرفته و در زمینه اتحاد ملی کورد به شخصیتی نمونه مبدل گردید."

مجلس حزب حیات آزاد کوردستان در پایان بیانیه خویش اعلام کرده است:"رژیم اشغالگر ایران و نوکران آن با هدف قرار دادن رفیق کمال و صدیق سالیاوایی خواستند خلق کورد بویژه فعالان و مبارزان آن را بترسانند؛ اما با گذشت چهارسال از شهادت این رفقا تعهد، اعتماد و عشق به مبارزه برای خلق و مبارزان آزادی با رنج شهیدان نیرومندتر شده است. رسیدگی به رویداد ترور رفقا کمال و صدیق در دادگاه سلیمانیه برگزار شد و از سوی میهن‌دوستان و سازمانمان مشاهده گردید و همچون یک فعالیت تروریستی قلمداد شد. بدون شک موارد تروریستی همچون ترور رفیق کمال، رفیق صدیق و رفیق اقبال مرادی در دادگاه‌های خلق کورد همیشه مورد بازخواست قرار گرفته و در این رابطه دولت فاشیست ایران و مزدوران آن محکوم می‌گردند و به شیوه‌ای درخور مجازات می‌شوند. ما نیز همچون پژاک اعلام می‌داریم که انتقام خون این رفقا را خواهیم گرفت."