پیکر دمهات و جمیل در مراسمی شایسته به خاک سپرده شدند

پیکر دمهات عگید و جمیل آمد دو عضو کمیته روابط خارجی ک.ج.ک که روز ١۵ اکتبر در سلیمانیه به قتل رسیده بودند با شرکت هزاران میهن‌دوست در قندیل به خاک سپرده شد.

    هزاران شهروند صبح امروز برای انتقال پیکر شهدا سید خان ایاز با کد سازمانی «دمهات عگید» و اسر ایرماک با کد «جمیل آمد» در شهر سلیمانیه گردهم آمدند و سپس در کاروان‌های مردمی به سوی قندیل به راه افتادند.

    پیکر این دو شهید کوردستان شب گذشته از سوی نیروهای آسایش سلیمانیه ربوده شده شد و مخفیانه به بخش رانیه منتقل شده بود. انبوه شرکت کنندگان در شهرک سنگسر گردهم آمدند و پیکر شهیدان را تحویل گرفتند و به سوی دامنه‌ قندیل به راه افتادند.

    پس از رسیدن پیکر شهدا به آرامگاه شهیدان محمد کاراسونگور مراسمی برگزار شد. در این مراسم هزاران میهن‌دوست هر چهاربخش کوردستان شرکت کردند. مراسم با یک دقیقه سکوت در پاسداشت شهیدان راه آزادی کوردستان آغاز شد.

     آرامگاه شهیدان با تصاویری از شهید جمیل و شهید عگید همچنین پرچم‌های حزب کارگران کوردستان، کنفدرالیسم جوامع کوردستان و تصاویر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان مزین شده بود. خلق با رسیدن به آرامگاه شعارهای "شهیدان زنده‌اند"، "مرگ بر خیانت"، "زنده‌باد اتحاد خلق کورد"و "زنده‌باد مقاومت روژاوا" را فریاد كشیدند.

    در ادامه مراسم زاگرس هیوا مسئول کمیته روابط خارجی ک.ج.ک در سخنانی یاد و خاطره شهیدان را گرامی داشت. هیوا قتل دو عضو کمیته روابط خارجی ک.ج.ک را حمله به اتحاد ملی کوردها عنوان کرده و خاطرنشان کرد که جمیل آمد و دمهات عگید در هر چهاربخش کوردستان برای اتحاد ملی کوردها مبارزه نمودند و در این راه به شهادت رسیدند. زاگرس هیوا بر تداوم راه شهیدان تا دستیابی به پیروزی تأکید کرد و با آرمانهای آنان تجدید میثاق نمود.

    زاگرس هیوا با اشاره به ربودن پیکر شهیدان از سوی نیروهای آسایش سلیمانیه این سازمان و حکومت اقلیم کوردستان را مورد انتقاد قرار داد. هیوا رفتار حکومت اقلیم کوردستان و استان سلیمانیه با پیکر شهیدان را مشابه رفتار حزب اردوغان با پیکر شهیدان کوردستان دانسته و خواهان تجدید نظر حکومت اقلیم و استان سلیمانیه بر عملکرد سازمانهایش شد.

    شهروندان حاضر در مراسم با تأکید بر تداوم راه شهیدان، پیکر جمیل آمد و دمهات عگید را با سر دادن شعار "شهیدان زنده‌اند" به خاک سپردند.