کشته و زخمی شدن ۵ کولبر طی یک هفته

از ۲٨ آبان تاکنون دست کم یک کولبر کشته و ۴ کولبر دیگر مجروح شده‌اند.

روز ۲٨ آبان نیروهای رژیم اشغالگر ایران دسته‌ای از کولبران را در مناطق مرزی چالدران هدف قرار دادند. در نتیجه‌ی این تیراندازی یک کولبر کشته شده است. هویت کولبر کشته شده "وهاب حسن زاده" ۲۱ ساله اهل روستای "عیسی گولیک" چالدران اعلام شده است.

بر اساس گزارشهای منتشر شده روز سه شنبه سوم دی ماه نیز ۴ کولبر در مناطق مرزی هورامان، بانه وچالدران مجروح شده‌اند.

در این روز نیروهای رژیم در نوار مرزی "زلی" بانه گروهی از کولبران را هدف تیراندزی قرار دادند. در این تیراندازی یک کولبر با نام "سعدالله محمودی" اهل روستای سرسول از توابع بخش نمشیر بانه مجروح و برای مداوا به بیمارستانی در بانه منتقل شده است.

در همین روز در بخش دیگری از نوار مرزی بانه باز هم تیراندازی نیروهای نظامی رژیم سبب مجروح شدن یک کولبر دیگر با نام "عزیز عزیزی" اهل روستای بنه ژار بانه شد. عزیز عزیزی نیز برای ماوا به مراکز درمانی منتقل شده است.

روز سوم آبان ماه همچنین خبرها حاکی از سقوط یک کولبر در ارتفاعات مرزی تَته هورامان بود. در این روز کولبری با نام "صلاح درزیانی" از پرتگاهی با نام قتلگاه از ارتفاعات تته سقوط  کرده و به شدت مجروح شده است. آقای درزیانی توسط همراهان و مردم منطقه به بیمارستان منتقل شده است.

همچنین نیروهای رژیم در نوار مرزی چالدران به سوی گروهی از کولبران آتش گشودند، در اثر این تیراندازی یک کولبر با نام"شهرام اعلایی حیدرانلو" اهل روستای "تقی کند" به شدت زخمی شده است.