کمیته‌ی آزادی اوجالان: بدون آزادی اوجالان هیچ‌کس مترصد صلح و آزادی نباشد

کمیته‌ی آزادی اوجالان در روز جهانی صلح در پیامی اعلام کرد، در روز جهانی صلح دوباره تکرار می‌کنیم، بدون آزادی اوجالان، هیچ‌کس انتظار صلح و آزادی و دمکراسی و هم زیستی آزادانه‌ی خلق‌ها را نداشته باشد، آزادی او، آزادی خلق‌هاست.

دو روز در جهان به عنوان روز جهانی صلح مشخص شده است، یک روز توسط احزاب چپ و اپوزسیون و احزاب سوسیالیست و روز دیگر هم توسط سازمان ملل مشخص شده‌اند. به دلیل خسارات فراوانی که جنگ جهانی اول و دوم به بشریت وارد کرد، سال ۱۹۵۷ توسط سندیکا و گروه‌های صلح‌طلب و چپ در آلمان، روز اول سپتامبر به عنوان روز جهانی صلح نامگذاری شد.  به همین مناسبت امروز کمیته آزادی اوجالان پیامی منتشر کرد.

متن پیام کمیته به شرح زیر می‌باشد:

"روز جهانی آشتی را به همه تبریک می‌گوییم. امیدواریم صلح و آشتی و امنیت همه‌ی کشور و مردم و همه‌ی بشریت را دربر بگیرد.

در حالی روز جهانی صلح را گرامی می‌داریم که بشریت به دلیل مدرنیته‌ی سرمایه‌داری منفعت‌طلب و طماع، در شرایطی ناگوار و دشوار و پرآشوب قرار گرفته است. اختلافات و رقابت‌ها میان خود سرمایه‌داران هر لحظه ممکن است سبب شعله‌ور شدن جنگی ویرانگر شود. این مسئله کاملا به وضوح در خاورمیانه دیده می‌شود. نیروهای مداخله‌جو و فاشیست و شونیست و آیین‌گرا و شبکه‌های تروریستی، با هم این منطقه و مردمش را در قبال منافع خود قربانی کرده‌اند. در تفکر این طیفها، صلح و همزیستی خلق‌ها وجود ندارد، بلکه فقط جنگ و انکار و قتل‌عام و دوگانگی وجود دارد. این تفکرها هیچ پروژه و نقشه‌ای برای صلح و آشتی و هیچ راه حلی برای خلق‌های منطقه ندارند، فقط درماندگی و ادامه‌ی جنگ و کشتار، فلسفه و سیاست آنها است. کوردستان و جغرافیای آن در این رقابت‌ها فقط قتل‌عام و جنگ را به خود دیده است و همه‌ی آنها چنگال خود را بر پیکر میهنمان فرو برده‌اند.

هموطنان صلح‌دوست

باید این شرایط ناگوار مردم کوردستان و خلق‌های منطقه پایان یابد و از جنگ و آشوب رهانیده شوند. این هم فقط با همزیستی و صلح در منطقه میسر می‌شود. باید آشتی و همزیستی به استراتژی جوامع در این منطقه تبدیل شود. منفعت صلح و آشتی برای خلق‌ها و مضراتش برای حکومت‌های قدرت‌طلب و فاشیستها و تروریستها است. باید این سیاست را درک کنیم که هر سیاستی که در خدمت صلح نباشد، سیاستی نادرست است و باید با تمام توان با آن مقابله کرد. نباید صلح‌طلب‌ها تسلیم جنگ‌طلبان باشند. باید خلق کورد به طور ویژه و سایر خلق‌های منطقه، صلح و آشتی ایجاد کنند. اینگونه می‌توانند در مقابل نیروهای مداخله‌گر و فتشیست و تروریستها بایستند.

آزادیخواهان... صلح‌طلبان...

باید در این روز سلام و درود گرم خود را برای رهبر صلح‌طلب خلق‌ها، آقای عبدالله اوجالان بفرستیم و روز صلح را به وی تبریک گوییم. رنج فراوانی که آقای اوجالان در قبال صلح و پایان دادن به جنگ و دوگانگی متحمل شد، بسیار باارزش است.آقای اوجالان قبل از دستگیری و پس از آن هم همیشه در حسرت برقراری صلح و همزیستی خلق‌ها بود. در این چهارچوب هم پروژه‌ی کنفدراسیون دمکراتیک خلق‌ها را ارائه کرد. همیشه در قبال صلح پیشتاز بوده است. هر چند تفکر اشغالگر و فاشیسم با جنگ و قتل‌عام و سرکوب پاسخ وی را داده است اما رهبر اوجالان هرگز دست از استراتژی و فلسفه‌ی صلح نکشیده است.

اکنون نیز در حالی که شرایطی مملو از جنک و آشوب، دامن جامعه‌ی کورد و ترک و همه‌ی خلق‌های منطقه را گرفته است، آقای اوجالان می‌تواند نقش کلیدی چاره‌یابی و پدید آورنده‌ی صلح و آشتی را ایفا کند. خلق کورد و خلق‌های منطقه بیشتر از همیشه به نقشه راه رهبر اوجالان نیاز دارند تا از این کابوس نجات یابند. به همین دلیل آزادی اوجالان ضامن صلح در منطقه است.

در روز جهانی صلح تکرار می‌کنیم، بدون آزادی اوجالان هیچ کس مترصد صلح و آزادی و دمکراسی و همزیستی آزادانه‌ی خلق‌ها نباشد.

فرخنده‌باد روز جهانی صلح

زنده‌باد رهبر آزادی‌خواه خلق‌ها رهبر آپو

کمیته‌ی آزادی اوجالان

٢٠٢٠/٠٩/٠١"