کنفدرالیسم جوامع کوردستان: باید خلق‌های خاورمیانه در مقابل ترکیه موضع بگیرند

ریاست مشترک کمیته رهبری کنفدرالیسم جوامع کوردستان: از تمامی خلق‌های خاورمیانه و جهان می‌خواهیم که علیه دولت برتری‌طلب ترک و ذهنیت ملت-دولت اشغالگرانه، موضع گرفته و مبارزه برای درهم شکستن اشغالگری را توسعه بخشند.

ریاست مشترک کمیته رهبری کنفدرالیسم جوامع کوردستان با اشاره به خواست اشغال سرزمینهای تحت حاکمیت امپراتوری عثمانی از سوی دولت ترک اظهار داشت: گفته‌های وزیر امور خارجه پیشین مصر، عمر موسی مبنی بر اینکه ترکیه به کشورهای عربی حمله می‌کند و به دشمنی با اعراب دست می‌زند، به همین دلیل افشا و محکومیت سیاستهای آ.ک.پ/م.ه.پ اهمیت دارد.

ریاست مشترک کمیته رهبری ک.ج.ک با انتشار بیانیه‌ای به این ابعاد اشاره کرده است:

"دولت ترک تلاش می‌کند تا خلق کورد را که یکی از خلق‌های ساکن این جغرافیاست، که اولین مراحل اجتماعی بشری را شکل داده است از میان بردارد؛ تلاش دارد تا جغرافیایی را امپراتوری عثمانی بر آن حاکمیت داشته است را اشغال نماید و با حملات خود آن را تحت حاکمیت خود قرار دهد. با ارتش خود به سوریه، عراق و لیبی حمله می‌کند، تمامی کشورهای عربی را نیز تهدید می‌نماید. ویژگی این دولت اشغال کشورهای دیگر و برقراری مجدد حاکمیت عثمانی به عنوان میراثی برجا مانده از گذشته را به سیاست خود در منطقه تبدیل کرده است. با فرهنگ مسلط عثمانیگری تلاش می‌کند تا ذهنیت و تفکر حاکمیت ملت-دولت را به هم پیوند داده و امروز نیز به نیروی برای حمله و تهدید تمامی خلق‌های خاورمیانه تبدیل شده است. دولت ترکیه با سیاستها و حملات خود در هم شکستن اراده خلق‌ها را با استفاده از نقاب اسلام در پیش گرفته است. اسلام را به عنوان یک حاکمیت و به عنوان یک دولت برای استفاده از مطامع و منافع خود مورد استفاده قرار می‌دهد.

با توسل به شعار مبارزه با ترور تلاش می‌کند حملات اشغالگرانه خود را در این رابطه مخفی کند

دولت ترک در هر جایی که به اشغال درمی‌آورد پرچم خود را برافراشته و دبستان‌ها و مدارس ترکی را افتتاح می‌کند، پلیس و نیروهای امنیتی تحت نظر خود را سازماندهی می‌کند و همانگونه که در سوریه آموزش و پرورش را به ابزار خود تبدیل کرده است، در مناطق دیگر نیز آن را تحت نظر خود اداره کرده و زمینه آن را ایجاد می‌کند. از این طریق با استفاده از نقاب اسلامی و با توسل به شعار مبارزه علیه تروریسم، باید درک شود که اهداف این دولت به منظور مخفی نگاه داشتن حملات اشغالگری در ارتباط هستند. با سیاستهای خود در سوریه و عراق و با گفتن شکست پیمان لوزان، آشکارا موضع خود را نشان داده و به سوی لیبی نیز توجه نموده و چنان رفتار می‌کند که خاک این کشور بخشی از خاک و مایملک پدران این دولت به شمار می‌رود، مصر نیز به آنها تعلق دارد و چنان رفتار می‌کنند که گویی در مقابل این کشور نیز مسئولیت دارند. دولت ترک می‌خواهد که کورد را پاکسازی کند، کوردستان را به منطقه‌ای برای سکونت ترک‌ها تبدیل کرده و با اشغال خاک ملت عرب، سرزمینهایی را که پیش از این در داخل مرزهای عثمانی قرار داشتند، مورد حمله قرار داده و مجددا در داخل مرزهای ملت-دولت ترک جا دهد.

حساسیت و اعتراض اتحادیه عرب و کشورهای عربی واجد ارزش است

اتحادیه عرب هدف حاکمیت آ.ک.پ/م.ه.پ را دریافته است، علیه حملات دولت ترک در عراق، سوریه و لیبی موضعی شفاف گرفته است. سیاستهای دولت اشغالگر و متجاوز ترک را به خوبی درک کرده است. حملات دولت ترک به خلق کورد را محکوم کرده است. گفته وزیر امور خارجه پیشین مصر عمرو موسی مبنی بر اینکه ترکیه به کشورهای عربی حمله می‌کند و به دشمنی با اعراب دست می‌زند، به همین دلیل افشا و محکومیت سیاستهای آ.ک.پ/م.ه. اهمیت دارد.

بیانیه اتحادیه عرب و کشورهای عربی نشان می‌دهد که اهداف دولت ترک را به خوبی دریافته‌اند و به منظور ممانعت از این سیاستها، از اتحادیه عرب نیز درخواست نموده‌اند که موضعی مشترک در این رابطه اتخاذ کنند. این درخواست نیز از اهمیت برخوردار است. یعنی اتحادیه عرب، سیاستمداران عرب و روشنفکران آن نیز نسبت به حملات دولت ترک به کورد اعتراض کرده و این اعتراض نیز بسیار مهم بوده است. به دلیل این حساسیت از اتحادیه عرب و کشورهای عربی نیز تشکر می‌گردد.

با ذهنیت نابودگرانه ملت-دولت می‌خواهد که به حاکمیت دست یابد

بیش از یکصد سال است که در خاورمیانه بیشترین سیاستهای ترکیه در راستای تجزیه و تقسیم علیه عرب و کورد برقرار شده است. درهم شکستن اراده خلق‌های عرب و کورد، از میان برداشتن و تجزیه، بدون اراده کردن جزئی لاینفک از سیاستهای اساسی نیروهای بین‌المللی و کشور‌های منطقه‌ای مانند ترکیه بوده است. خصوصا که دولت ترکیه هیچگاه نپذیرفته است که کورد و عرب واجد اراده سیاسی و نیروی سیاسی خود شوند. اکنون نیز تلاش می‌شود که در مناطقی که زمانی مررزهای امپراتوری را تشکیل می‌داده و در آن از حاکمیت برخوردار بودند، با ذهنیت ملت-دولت مجددا به حاکمیت دست یابند. هر چند در این راستا آشکارا می‌خواهند که کورد را پاکسازی کنند، با ذهنیت و سیاستهای موجود تلاش می‌کنند تا تمامی عرصه‌های اشغال شده را به ترکیه ملحق کرده و خود به جامعه‌ای حاکم بدل شوند.

صف‌آرایی تمامی خلق‌ها، کشورها و نیروهای سیاسی در خاورمیانه علیه سیاستهای تجاوزکارانه دولت ترک لازم بوده و باید علیه این حملات بپا خاسته و چنین اقدامی برای ثبات و صلح در خاورمیانه بسیار واجد معنا خواهد بود. حملات دولت ترک که اکنون در قامت راهزنان خاورمیانه نمود پیدا کرده‌اند، تنها با اتحاد خلق‌ها، اراده مشترک و مبارزه مشترک درهم شکسته می‌شود. زمانیکه این راهزنی در هم شکسته شود، در اینصورت است که خاورمیانه و منطقه به جغرافیایی تبدیل می‌شود که می‌تواند در ثبات و صلح به سر برده و خود را براساس برابری خلق‌ها سازمان دهد.

دولت ترک نه فقط دشمن خلق کورد است، ژن‌هایی که کاراکتر دولت ترک را شکل می‌دهد، اشغالگری، تجزیه کننده، هژمونی‌طلب و نابود گر است. لازم است دولت، کشور و جامعه از عوام‌فریبی و فریب جنگ روانی و ویژه دولت ترک که خواهان دست‌یابی به اهداف خود از این طریق است، خود را بدور نگاه دارد. ذهنیت موجود از میان برداشته نمی‌شود، دولت ترک مانند یک نیروی دشمن، در درجه نخست تلاش دارد تا حاکمیت خود را بر خلق کورد و اتنیسیته‌های دیگر و جوامع دینی دیگر تداوم بخشد.

ما به عنوان خلق کورد، علیه این سیستم ویرانگر به مقاومت خود ادامه می‌دهیم از تمامی خلق‌های خاورمیانه و کشورهای دیگر می‌خواهیم که علیه دولت برتری‌طلب ترک که از ذهنیت ملت-دولت اشغالگرانه برخوردار است، موضع گرفته و مبارزه خود را برای نابودی این حملات تجاوزکارانه گسترش دهند."