کنفدرالیسم جوامع کوردستان: گریلا تا آزادی خلق کوردستان به مقاومت ادامه می‌دهد

ک.ج.ک به گریلاها و فرماندهانی که در هفتانین مقاومت می‌کنند تبریک گفت و اعلام کرد، "همچنانکه گریلا ۳۶ سال مقاومت نموده است، برای آزادی خلق کوردستان و تضمین موجودیت ملت کورد تا آخرین نفس مقاومت و ایستادگی خواهد کرد".

بیانیه ریاست مشترک کنفدرالیسم جوامع کوردستان (ک.ج.ک) به شرح زیر است:

"سیستم سیاسی و ذهنیت اشغالگر و قاتل که آ.ک.پ و م.ه.پ اکنون پیشاهنگی آنرا به عهده دارند، هرچقدر بیشتر تضعیف شوند، بیشتر حمله می‌کنند. همین که خلق کورد با مقاومت پاسخ اشغالگری آنها را می‌دهد، حملاتشان را افزایش می‌دهند. مانند همه‌ی حکومت‌ها، موجودیت و زندگی دمکراتیک و آزاد خلق کورد را نمی‌پذیرند، حکومت کنونی هم هر روز «به آنها پایان می‌دهیم» را تکرار می‌کند. چنین دشمنی که می‌خواهد کوردها را پاکسازی کند، از همه‌ی توان خود برای شکستن اراده‌ی کوردها استفاده می‌کند.

حکومت آ.ک.پ و م.ه.پ که دشمن کوردها هستند، از ۱۵ ژوئن دست به حمله‌ی گسترده‌ی دیگری زدند. با خصومت بسیار و ستیزه‌جویانه به شنگال و مخمور حمله کردند، این امر یکی از ویژگی‌های دولت ترکیه را آشکار می‌کند و نشان می‌دهد که تا چه حد دشمن کوردها و بشریت است. در حملاتش هیچ تفاوتی میان شهروندان غیرنظامی و گریلا قائل نمی‌شود و در شلادزی و متینا ۵ شهروند غیرنظامی را شهید کرد. ما به خانواده‌ی این شهدا تسلیت می‌گوییم و از خلقمان می‌خواهیم که با دلسوزی برای شهدا و ادامه‌ی راه شهدا، مبارزات علیه اشغالگری را افزایش داده و آنرا گسترده‌تر کنند.

می‌خواهند باشور کوردستان را اشغال کنند

ترکیه در ۱۵ ژوئن با حمله به مخمور و شنگال علیه مناطق هفتانین و مناطق حفاظت شده‌ی مدیا دست به حملات اشغالگرانه زد. هدف این حملات هم ضربه زدن به گریلا است و هم گسترش اشغالگریشان در باشور کوردستان است. می‌خواهند مقرها و پایگاههایشان در باشور کوردستان را افزایش دهند، تا زمانی که فرصت مناسب برایشان فراهم شد کل باشور کوردستان را اشغال کنند و آنرا به خاک ترکیه الحاق کنند. آنها گریلا و پ.ک.ک را مانع رسیدن به این هدف خود می‌دانند برای همین می‌خواهند با این حملات این مانع را از سر راهشان بردارند.

صرفه هر هزینه‌ای، گریلا به مقاومت و مقابله ادامه می‌دهد

جنبش آزادیخواهی کورد و گریلا می‌دانند که هدف دولت ترکیه از بین بردن و پاکسازی کامل کوردها است، برای همین علیه این حملات در هر جایی به شیوه‌ی فدایی با بخشیدن جان خویش به مقاومت می‌پردازند. گریلا در هفتانین ضربات مهلکی بر آنها وارد کرده و یک بار دیگر چنان پاسخ سهمگینی به اشغالگران ترک دادند که قادر به رسیدن به اهدافشان نباشند. همچنانکه گریلا ۳۶ سال مقاومت نموده است، تا رسیدن خلق کورد به آزادی و تضمین وجود ملت کورد، به مقاومت ادامه خواهد داد. بهای آن هر چه که باشد باز هم به ایستادگی ادامه خواهد داد، بدون شک اعمال و اقدامات، سیاست و ذهنیت اشغالگری را شکست خواهد داد.

گریلا شکوه، شرف و آینده‌ی خلق کورد است

ما به گریلاها و فرماندهانی که اراده و پافشاری خلق کورد برای رسیدن به آزادی را یک بار دیگر در مقاومت هفتانین به نمایش گذاشتند، تبریک می‌گوییم. گریلا شکوه و کرامت و آینده‌ی خلق کورد است. گریلا با مقاومت خود در سطحی عالی نمایندگی شکوه و شرف کوردها را به عهده دارد و این نشان دهنده‌ی آن است که آینده‌اش همراه با آزادی خواهد بود. دولت ترکیه ۴۰ سال است برای پاکسازی جنبش آزادی و گریلا در تلاش است. گریلا نیز علیه آن با فداکاری و شجاعت مقاومت و مقابله می‌کند و برای خلق کورد دستاوردهای بسیاری بدست آورده است. قربانیانی که تاکنون داده شده، دستاوردهای بزرگی به دنبال داشته و سبب پیشرفتها می‌شود. شعار «مقاومت زندگیست» از شهید بزرگمان مظلوم دوغان، هر روز اثبات می‌کند که خلق کورد با مقاومت کنونی، مقاومت برای زندگی آزاد و دمکراتیک و پیشرفتهای بزرگ ایجاد می‌کند. جنبش آزادی کورد و خلق کورد با گفتن «مقاومت زندگیست» آنرا به فلسفه‌ی زندگی و مبارزات تبدیل کرده و از این به بعد هم باز هم مقاومت و مقابله خواهند کرد و در هر جایی زندگی آزاد و دمکراتیک می‌آفریند.

باید جوانان کورد به صفوف گریلا ملحق شوند

گریلا سمبل فداکاری کوردهاست. چون در حقیقت خلق کورد باور و اراده و مقاومت برای آزادی وجود دارد، نیروی گریلا که فرزندان این خلق هستند، به شیوه‌ای فداکارانه مقاومت و مقابله می‌کنند و دشمن را نامید و سرخورده کرده‌اند. همین که دشمن حمله‌ای را ترتیب می‌دهد، در مقابل خود مقاومتی بزرگتر، اراده‌ای قویتر می‌بیند. گریلا با مقاومت خود این را نه تنها به دولت ترکیه نشان داده است بلکه هم زمان آنرا به دوست و دشمن و به همه اثبات کرده است که این مبارزات تا رسیدن به کوردستانی آزاد و خاورمیانه‌ای دمکراتیک ادامه خواهد داشت.

مقاومت گریلا که در هر وجب از خاک کوردستان از خود نشان می‌دهد، مقاومتی مقدس است. خلق کورد در هر چهار بخش کوردستان و در همه‌ی مناطقی که در آنها زندگی می‌کند، باید از این مبارزات گریلا پشتیبانی کند و در اطراف آنها جمع شوند. باید همه‌ی کوردها در کنار این مبارزات باشند و از آن پشتیبانی کنند. به ویژه پسران و دختران جوان کورد باید بیشتر به مناطق تحت کنترل گریلا روی بیاورند. برای نشان دادن اراده‌ی آزادی خلق کورد باید به صفوف گریلا بپیوندند.

گریلا که در مقابل حملات اشغالگرانه‌ی دشمن به شیوه‌ای فدایی مقاومت می‌کنند و شهید می‌شوند، را ارج می‌نهیم و خود را وامدار آنها می‌دانیم و از طرف جنبشمان و خلقمان ما به گریلاهای مقاومت‌گر سلام و درود می‌فرستیم و برای مبارزات آنها آرزوی پیروزی و موفقیت داریم.