گریلاهای یژا ستار: از مبارزه عقب نمی‌کشیم

آخین گابار و زیلان دو گریلای یژا ستار که در مقاومت هفتانین جای گرفته‌اند اعلام کردند که در هر شرایطی به مبارزه علیه اشغالگران ادامه می‌دهند و مقاومت در برابر رژیم ترکیه به قوت خود باقیست.

حملات اشغالگرانه رژیم متجاوز ترکیه به هفتانین ادامه دارد.

آخین گابار و زیلان وان دو گریلای واحدهای زنان آزاد (یژاستار) که در جنگ هفتانین جای گرفته‌اند در گفتگو با خبرگزاری فرات نیوز از آنچه در این منطقه جریان دارد سخن گفتند.

آخین گابار؛" قبل از هر چیز باید یادآوری کنم که درصورتی که تاکتیک و رویکرد جنگ گریلایی را به جای آورید محال است دشمن بتواند دستاوردی کسب کند. در جنگی به این بزرگی بعید است که تحت تأثیر رفقای همرزم قرار نگیریم. رفقایی که در کنار تو در اوج قهرمانی به شهادت می‌رسند. بخصوص رفقایی همچون شهید ممیان، آمارا و اخیرا هم رفیق رستم با مقاومت خود یکبار دیگر نشان دادند که بریتان و زیلان زنده‌اند. با کنار هم قرار گرفتن این دو رفیق می‌توان شاهد نیروی بزرگ و شکست‌ناپذیری بود. جمله‌ای که رفیق چیاگر گفته بود را می‌توان به عینه شاهد بود؛ 'هر چه می‌خواهد بشود، پایان آن بسیار شکوهمند است'. و همچنین ترانه رفیق تولهلدان با عنوان 'اینجا هفتانین است'. ما این ترانه را فراموش نکرده‌ایم. پیروزی در دست گریلای حرفه‌ای است."

"شهیدان چگونه ایستادگی کردند ما هم به همان شیوه مقاومت می‌کنیم"

زیلان وان؛ "من با چشمان خود شاهد بودم که دشمن تا چه حدی خوار و ضعیف شده است. انسان هر چقدر هم در مورد مقاومت هفتانین سخن بگوید باز هم کم است. این مقاومت و ایستادگی تأثیر بزرگی بر من گذاشت. دشمن حملات گسترده‌ای کرد. برای اولین با دشمن در این سطح هفتانین را هدف حمله قرار داد. از این جهت مقاومت و مبارزه رفقا تأثیر بزرگی را بر جای گذاشت. این مقاومت نیروی بزرگی را با خود به همراه داشت. مقاومت هفتانین از این جنبه مقاومتی تاریخی است.

در جنگ هفتانین مبارزه نیرومند زنان خود را به نمایش گذاشت. هفتانین به منطقه‌ای مبدل شد که بیشترین عملیات نیروهای یژاستار در آن به انجام رسیده است. همچنین به عرصه‌ای مبدل شد که نقش گریلای حرفه‌ای با پیشاهنگی رفقای زن را شاهد بودیم. رنج زنان خود را نشان داد. رهبری سال‌ها برای احیای نیروی زنان زحمت کشید و در هفتانین ما نتایج جنگ این نیرو را مشاهده کردیم.

این دستاوردها البته با رنج رهبری محقق شدند. با رنج‌های شهیدان محقق شدند. از اینرو باید برای آزادی رهبری مبارزات را شعله‌ور کنیم. این جنگ و مبارزه هم برای آزادی رهبریست. دشمن باید خوب بداند که در هر شرایطی از مبارزه عقب‌نشینی نمی‌کنیم. زیرا تاریخ ما را به پیروزی فراخوانده است. منبع روحیه ما نیز رهبری و شهدا می‌باشند. ما نیروی انتقامی آنان هستیم. همچنانکه آنان ایستادگی نمودند ما به مقاومت ادامه می‌دهیم."