گووَن: روی پای خودمان بأیستیم و مقاومت را گسترش دهیم

رییس مشترک کنگره جامعه دمکراتیک لیلا گووَن با بازماندگان جانباختگان حمله سبعانه رژیم ترک به شهر جزیر و همچنین خانواده ماحسوم پامای زندانی سیاسی کورد که در پنجم آوریل ٢٠١٩ در اقدامی فدایی به شهادت رسیده بود دیدار کرد

   رژیم استعمارگر ترکیه در سال‌های ٢٠١۵-٢٠١۶ در حمله به شهرهای باکور کوردستان صدها شهروند را به قتل رساند و بیش از ۵٠٠ هزار نفر را آواره کرد. لیلا گووَن رییس مشترک کنگره جامعه دمکراتیک و پارلمانتار جولمرگ ه.د.پ صبح امروز (جمعه ٢٠ سپتامبر) در سفر به جزیر استان شرنخ به دیدار خانواده شهیدان مقاومت خودمدیریتی دمکراتیک رفت. دیدار در ساختمان ه.د.پ جزیر صورت گرفت و صالحه آیدنیز، رییس مشترک شهرداری جزیر و تعدادی از شهروندان در آن شرکت کردند.

جزیر حماسه آفرید
   گووَن در این دیدار با اشاره به اینکه مقاومت خودمدیریتی دمکراتیک در جزیر مُهر خود را بر صفحات تاریخ کوردستان زده است یاد و خاطره محمد تونچ و آسیه یوکسل روئسای مشترک مجالس خلق جزیر را که در این برهه در مقاومت علیه رژیم اشغالگر ترک به شهادت رسیده بودند گرامی داشت. گووَن سپس افزود:"ما عوامل این قتل‌عام را برملا می‌کنیم. این نسل‌کشی در تاریکی نخواهد ماند."

«ائتلاف کوردستانی» به پیروزی می‌انجامد
   گووَن به غصب شهرداری‌های ه.د.پ از سوی رژیم ترک و کودتا دولت علیه باکور کوردستان اشاره کرده و آنرا توطئه‌ای تازه از سوی دولت اردوغان عنوان کرد. رییس مشترک ک.ج.د تصریح کرد که کوردهای مبارز هیچگاه در برابر رژیم سر تسلیم فرود نمی‌آورند و کوردهای باشرف بی‌هویتی را نمی‌پذیرند. گووَن افزود:«از این رو ما خواهان تشکیل ائتلاف کورد و کوردستانی‌ها هستیم. یا ما اتحاد کوردستان را تشکیل داده و به پیروزی دست می‌یابیم یا اینکه بازی‌های چرکین حاکمان با عدم اتحاد کوردها ادامه می‌یابند.»

یاد آزادیخواهان فدایی گرامی داشته شد
   گووَن یاد آزادیخواهانی را که در زندان‌ها برای شکستن حصر اوجالان به عملیات فدایی دست زده بودند گرامی داشت و اظهار کرد:"ما به کمک کسی نیاز نداریم، تنها باید روی پای خویش بأیستیم و مقاومتمان را گسترش دهیم. اینچنین به پیروزی دست می‌یابیم."

   گووَن و هیئت همراه سپس به دیدار خانواده ماحسوم پامای که در مقاومت اعتصاب زندانیان برای پایان دادن به حصر اوجالان در عملیات فدایی به شهادت رسیده بود رفته و پس از آن بر سر مزار وی حاضر شدند. ماحسوم پامای زندانی سیاسی کورد روز پنجم آوریل سال جاری با هدف رسوا کردن حصر رهبر خلق کورد- عبدالله اوجالان از سوی رژیم اشغالگر ترک در اقدامی فدایی در زندان خارپت به شهادت رسیده بود.