ی.پ.ژ یاد ۵ شهید مقاومت زمانه را گرامی داشت

فرماندهی کل ی.پ.ژ یاد ۵ شهید مقاومت زمانه را گرامی‌داشت و خاطرنشان نمود، ما بر مسیر شهدا مقاومت خود را افزایش می‌دهیم.

فرماندهی کل ی.پ.ژ با بیانیه‌ای کتبی یاد ۵ شهید مقاومت زمانه را ارج نهاد.

در بیانیه‌ی ی.پ.ژ آمده است:

"ما در روح شهدا زنوبیا، سلاوا، نودا، آرین و آوستا شهدای مقاومت شرف و کودکانی که در تل رفعت در نتیجه‌ی حملاتی ظالمانه شهید شدند را به یاد می‌آوریم. در مقابل قهرمانی و روح فدایی شهدای انقلاب آزادی عهد می‌بندیم که انتقام خون آنها را بگیریم. ما به خانواده‌ی هر ۱۲ رفیق و بستگان آنها و همچنین خانواده‌ی کودکانی که قتل‌عام شده‌اند تسلیت گفته و با آنها همدردی می‌کنیم و برای آنها آرزوی سلامت داریم.

دولت اشغالگر ترکیه و تبهکارانش از نهم اکتبر تا کنون به حملات اشغالگرانه، فاشیستی و قتل‌عام کننده‌ی خود ادامه می‌دهند. با همکاری خود نقشه‌های آنها را برای قتل‌عام خلق سوریه را خنثی کردند. حملات وحشیانه‌ی اخیر علیه خلق ما در عفرین و هدف قرار دادن کودکان، کینه و نفرت آنها از خلق ما را نشان داد. خط شهدای ما در مقابل این توطئه دولت ترکیه خط افزایش مبارزات است. خط دفاع از وطن و دستاوردهای انقلاب با خون شهدا ایجاد شده است.

رفیق زنوبیا، یکی از رفقای ما در منبج بود. زمانی که تبهکاران داعش منبج را اشغال کردند، پدر وی در نتیجه‌ی بمباران جانباخته بود. برادر وی نیز که در زمان آزادسازی منبج در نیروهای آسایش جای گرفته بود، در نتیجه‌ی انفجار به کاروان شهدا پیوسته بود. رفیق زنوبیا نیز برای انتقام خود پدر، برادر و رفقایی که در آزادسازی منبج شهید شده بودند، به صفوف ی.پ.ژ پیوست. با فداکاری بزرگ در مقاومت شرف جای گرفت و به یکی از سمبل‌های مبارزات تبدیل شد. رفیق نودا یکی از رفقای عرب ما بود و او نیز اهل منبج بود. او با برادرش شانه به شانه در مبارزات برای دفاع از خلق خود و وطن تلاش کردند. رفیق نودا در سن جوانی تصمیم گرفت که به نیروهای ما بپیوندد.  برای رساندن خود به شخصیت زن آزاد هر زمان در جستجو و تلاش بود. رفقا آرین، سلاوا و آوستا در سریکانی در جنگ شرف حاضر بودند و فداکاریهای بزرگی انجام دادند.

رفقای ما در گردان خودویژه شهید زیلان عفرین جای گرفته بودند و در شهر سریکانی در مقابل حملات اشغالگرانه‌ی دولت ترکیه داستان قهرمانی و فداکاری را رقم زدند. بر خط پیشاهنگ و فرمانده مقاومت زمانه شهید زیلان عفرین روح مقاومت را به اوج رساندند.

دیگر انقلاب ما در وجود زنان کورد و عرب به اتحاد و برادری کورد و عرب اعتراف کرده است. این حقیقت در سایه یپیشاهنگی و قهرمانی شهدای ما آشکار شد. در وجود آن شهدا توطئه‌های دولت ترکیه خنثی شده است.

برای آنکه روئیای شهدا را برای اتحاد خلق‌ها محقق کنیم، به مبارزات خود ادامه می‌دهیم. هر شهید تصمیم ما در مقاومت را نیرومندتر می‌کند. ما مبارزات خود را در خط شهدا گسترش داده و می‌افزاییم.

بر این اساس ما یک بار دیگر در وجود هر ۵ شهید زن، رفقایی که در این راه شهید شدند، شهدای مقاومت شرف و همه‌ی شهدای آزادی را گرامی می‌داریم. به خانواده‌ی شهدا، خلقمان در عفرین و همه‌ی خلق مقاومتگرمان در شمال و شرق سوریه تسلیت می‌گوییم."