آنتولوژی رنسانس خلق‌ها – تاثیرگذاری انقلاب کوردها فراتر از انقلاب اکتبر ۱۹۱۷، بخش‌های اول و دوم

تز موضوع بر این باب استوار است که "اگر انقلاب حزب کارگران کوردستان به پیروزی برسد، بی‌شک تاثیرگذاری آن بر مناطق قاره‌ای جهان خصوصا خاورمیانه، دهها بار بیشتر و ژرف‌تر از انقلاب اکتبر ۱۹۱۷ شوروی خواهد بود."

در سده‌های بیست و بیست‌ویکم انقلاب کُردها با قدرت هرچه شورانگیزتر ادامه یافته و می‌رود که نمودی از یک تمدن نوین مبتنی بر اصول دمکراسی خلقی بیابد. تفسیرپردازی‌ها و نظرورزی‌های فراوانی درخصوص انقلاب و رنسانس‌ کُردها و خلق‌ها صورت گرفته. هر جریان، سازمان و محفلی از هر نحله فکری متمایز، بنا به اندیشه‌ها و ایده‌های ایدئولوژیکش سعی بر نمایاندن هستی‌شناسانه ماهیت کلی و جامع انقلاب یا به عبارت وسیع‌تر، رنسانس با پیشتازی کُردها دارد. تز موضوع مطلوب بر این باب استوار است که «اگر انقلاب حزب کارگران کردستان به پیروزی برسد، بی‌شک تاثیرگذاری آن بر مناطق قاره‌ای جهان خصوصا خاورمیانه، دهها بار بیشتر و ژرف‌تر از انقلاب اکتبر ۱۹۱۷ شوروی خواهد بود». جهت برشمردن دلایل هستی‌شناختی این انقلاب، که شایسته و بایسته است در اصل آن را رنسانس با پیشتازی خلق‌ کُرد بنامیم، از منظر تاریخی و تطور مسائل حیات بشری خاصتا در بستر تمدن، به آنالیز ساختاری و ماهیتی موضوع می‌پردازیم. جهت تنویر این قضیه، بسط و تبیین لایه‌های آنتولوژیک رنسانس کُردی را مورد مداقه و تدقیق نظر قرار می‌دهیم. ابتدا پرداختن به مسائل بشریت که در بستر تمدن مرکزگرا برآمده‌اند، پایه موضوعات را روشن‌می‌گرداند.

این متن در ۵ بخش ویدئویی در کانال یوتیوب و تلگرام وتار مدیا منتشر شده است و به خواننده و شنونده کمک می‌کند که از همه افکار و اندیشه‌ها و برنامه‌های رهبر آپو اطلاع یابد.

بخش ۱

لینک ویدیوی این متن در یوتیوب:

لینک بخش دوم: