ک‌ن‌ک: اجازه‌ی اشغال کوردستان را نخواهیم داد

شورای عمومی ک‌ن‌ک عملیات‌های اشغال‌گرانه‌ی دولت ترکیه را محکوم نمود و گفت: «اجازه نخواهیم داد خاک کوردستان تحت هژمونی‌ اشغال‌گرانیان قرار بگیرد.»

پس از دو روز از ۲۲مین جلسه میان مدت شورای عمومی کنگره‌ی ملی کوردستان (ک‌ن‌ک) در شهر دنهاگ کشور هلند، به طور دقیق خطراتی که خاک کوردستان را تهدید می‌کند مورد برسی قرار گرفت و توسط زینب مراد رئیس مشترک ک‌ن‌ک بیانیه‌ای مشترک قرائت شد.

در بیانیه به اشغال‌گری‌های دولت اشغال‌گر ترکیه علیه سرزمین و خاک کوردستان اشاره گردید و گفته شد: «به عنوان شورای عمومی کنگره‌ی ملی کوردستان (ک‌ن‌ک)، با هم می‌گوییم ‘مرگ بر اشغال‌گری، زنده باد مقاومت کوردستان’، در همین‌جا به نمایندگی از نمایندگان و جناح‌ها و احزاب سیاسی تمامی احزاب و جناح‌های سیاسی هر چهار بخش کوردستان و به ویژه احزاب سیاسی باشور کوردستان را فرا می‌خوانیم و می‌گوییم که بار دیگر عملیات اشغال‌گرانه علیه خاک و سرزمین کوردستان آغاز شده است.

می‌خواهند خاک و خلق ما را وارد یک جنگ تمام عیار نمایند

از بامداد امروز عملیات بزرگی آغاز شده است، به همین سبب به عنوان ک‌ن‌ک این حمله و عملیات را محکوم می‌کنیم و می‌گوییم ‘نه به اشغال‌گری’، اجازه نمی‌دهیم یک‌بار دیگر خاک کوردستان اشغال گردد. خواسته‌ی دولت ترکیه از بین بردن تمامی کوردها و دست‌آوردها به ویژه در باشور کوردستان است.»

موضع همه‌جانبه در برابر این جنگ لازم است

مراد در ادامه‌ی بیانیه به این اشاره کرد که این جنگ، یک جنگ همه‌جانبه و تمام عیار است و گفت: «بنابراین به موضعی همه‌جانبه و قوی نیاز دارد، نباید هیچ کوردی به ویژه در باشور  کوردستان بە بخشی از این جنگ و توطئه‌ی پلید تبدیل شود. این موضع و مقاومت را با ارزش می‌دانیم، به همین سبب تمامی نیرو و توان خود را در کنار مقاومت خلق‌مان، مقاومت مبارزان آزادی‌بخش قرار می‌دهیم که در برابر اشغال‌گری سرزمینمان ایستاده‌اند. به همین سبب می‌گوییم، زنده باد کوردستان، مرگ بر ذهنیت اشغال‌گری.»

در پایان با شور و اشتیاق فراوان و با سردادن شعار ‘زنده باد کوردستان’ ۲۲مین جلسه میان مدت شورای عمومی کنگره‌ی ملی کوردستان (ک‌ن‌ک) به پایان رسید.