پ‌د‌ک در حال اعلام وضعیت فوق‌العاده است و برای این منظور نیروهایش را به حالت آماده باش در آورده است

پس از آن‌که کارت پ‌د‌ک برای به تعویق انداختن انتخابات شکست خورد، براساس جدیدترین اطلاعات، ایجاد جنگ علیه کورد در مناطق حفاظتی میدیا را به بهانه‌ای برای تعویق انتخابات و اعلام وضعیت فوق‌العاده قرار داده است.

آغاز و اعلام جنگ در ساعت صفر قرار دارد و پ‌د‌ک نیروهای ‘روژ و گولان’ را به سوی مناطق حفاظتی مدیا به حالت آماده باش در آورده است تا از این طریق در اسرع وقت وضعیت فوق‌العاده اعلام نماید.

پس از آن‌که کارت پ‌د‌ک برای به تعویق انداختن انتخابات شکست خورد، براساس جدیدترین اطلاعات، ایجاد جنگ علیه کوردها در مناطق حفاظتی میدیا را به بهانه‌ای برای تعویق انتخابات و اعلام وضعیت فوق‌العاده از یک سو و آوردن هر چه بیشتر ارتش ترکیه به داخل کوردستان از سوی دیگر را در برنامه‌ی خود قرار داده است.

بر اساس اطلاعات اولیه، پس از ورود بیش از ۱۰۰ خودروی نظامی به همراه سلاح و زرادخانه در هفته‌ی گذشته به کوردستان، توسط حزب دمکرات کوردستان (پ‌د‌ک)، در حال حاضر نیروهای روژ توسط ترکیه تسلیح و آموزش دیده‌اند و نیروهای گولان پ‌د‌ک به سمت مناطق دفاعی میدیا در حال حرکت هستند و‌‌ جلوتر از نیروهای ترکیه خود را برای جنگ آماده می‌کنند.

اطلاعات دریافتی حاکی از آن است که جنگ قریب الوقوع است، چرا که پ‌د‌ک تمامی مقدمات جنگ را تکمیل کرده است و حداقل می‌خواهد در حال حاضر کوردستان را به وضعیتی جنگی تبدیل نماید تا از این طریق برای به تعویق انداختن انتخابات و تداوم قدرت خود در این مرحله مشروعیت بخشد و وضعیت فوق‌العاده اعلام نماید.

‌‌این کارت پ‌د‌ک در حالی است که اقلیم کوردستان در بحران سیاسی و اقتصادی به سر می‌برد‌ و پ‌د‌ک تلاش می‌کند تا از طریق بغداد، احزاب سیاسی عرب حاکم در عراق، آمریکا و کشورهای حاکم، انتخابات را به تعویق بیندازد، اما این تلاش‌ها نتیجه‌ای در پی نداشته و پیشبینی می‌شود آغاز جنگ با حزب کارگران کوردستان (پ‌ک‌ک) آخرین راه‌حل برای به تعویق انداختن انتخابات باشد.