پهپادهای مدرنی که می‌توانند پارادایم جنگ در اوکراین را تغییر دهند

شرکت آمریکایی Feloni Aero ممکن است به زودی توانایی‌های دفاعی کییف را با پهپادهای مجهز به مسلسل تقویت کند.

نسل جدید پهپادها

این واحدهای جدید که می‌توان آن‌ها را «پیشرفت» قابل‌توجهی در جنگ هوایی روسیه و اوکراین دانست، می‌توانند به لطف بسته کمکی ۶۱ میلیارد دلاری که توسط واشنگتن تصویب شده، یکپارچه شوند.

این مدل‌ها که Felon 1.0 و FelonX نامیده می‌شوند، برای مأموریت‌های نظارت، شناسایی و هدف‌گیری دقیق مجهز هستند و می‌توانند مسلسل‌های کالیبر ۵.۵۶ میلی‌متر و موشک‌های مینیاتوری اسپایک را حمل کنند. فناوری پیشرفته آنها همچنین شامل سیستمی برای شناسایی و خنثی کردن پهپادهای مخالف با استفاده از فناوری Ondemm است.

این پهپادها که دارای ویژگی‌هایی مانند دوربین‌های حرارتی و شب هستند، به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در مسافت حداکثر ۲۰ کیلومتری با ۴۰ دقیقه خودمختاری پروازی کار کنند. آنها علاوه بر سلاح‌های خود، دارای سیستم‌های کنترل پرواز پیشرفته در برابر تداخل الکترومغناطیسی و تداخل GPS نیز هستند.

در حالی که FelonX کوچکترین موشک ضد تانک جهان "Spike" را شلیک می‌کند، Felon 1.0 به یک تفنگ کالیبر ۵.۵۶ مجهز است.

تاد دانفی، مدیرعامل Feloni Aero استدلال می‌کند که این پهپادها «پارادایم جنگ مدرن را دوباره تعریف می‌کنند» و قابلیت تاکتیکی برتر را به میدان نبرد می‌آورند.

این فناوری نه تنها دفاع اوکراین را تقویت می‌کند، بلکه پویایی درگیری‌های هوایی را نیز تغییر می‌دهد و حملات را دقیق‌تر و مخفیانه‌تر می‌کند.

تصمیم برای ارسال این پهپادها به اوکراین اکنون بر عهده پنتاگون است. پنتاگون همچنین باید ادغام آنها را در چارچوب حمایت نظامی آمریکا در نظر بگیرد. در صورت تایید، هدف این پهپادها افزایش قابل توجه فشار بر نیروهای روسیه است که در حال حاضر با حملات شدید پهپادها از جمله در قلمرو خود روبرو هستند.

باید دید که عواقب این جهش فناوری چه خواهد بود، زیرا هر دو طرف به دنبال به دست آوردن دست برتر در مناقشه‌ای هستند که به طور فزاینده‌ای بر نوآوری‌های فناوری متمرکز است.