پ‌ک‌ک به منبع امیدی برای مردم خاورمیانه تبدیل شده است

جنبش آزادی کورد پ‌ک‌ک در برابر حملات جنایتکارانه فاشیست‌ها مقاومت می‌کند. این امر در سراسر جهان طنین‌انداز شد و به ضرر دولت ترکیه تبدیل شد.

بدون شک هر جنبشی که در خاورمیانه به وجود می‌آید بر یک میراث استوار است. جنبش‌های بسیاری برای رسیدن به جامعه پذیری و ایجاد زندگی آزاد شکل گرفته است. جنبش‌های کوردها در تاریخ یا از طریق قبایل و یا از طریق افراد و سازمان‌های معروفی مانند شیخ سعید، سیدرضا پیشرفت کرده است. اما با مشاهده این حرکات، همه آن‌ها با خیانت‌های که علیه آنها رخ می‌دهد، سرکوب شده و از بین رفته است. اما این یک واقعیت ثابت است که کوردها هرگز در برابر خط خائنان سر خم نکرده و مقاومت را اساس خود قرار داده‌اند.

پ‌ک‌ک نیز خود را بر اساس این میراث سازماندهی کرد. می‌توان گفت که با تأسیس جنبش پ‌ک‌ک، مردم کورد اعتماد به نفس زیادی پیدا کردند و ناامیدی گذشته در زندگی آن‌ها باقی نماند. برعکس، فرهنگ مقاومت و قهرمانی هر روز بیشتر شد. خلق کورد به یک موضوع جهانی تبدیل شد که هر روز مورد بحث قرار می‌گیرد. نیروهای اشغالگر مانند دولت ترکیه معتقد بودند که چیزی به نام کورد و کوردستان وجود ندارد. اما آنها نمی‌دانستند که جنبش پ‌ک‌ک نتیجه بزرگی از آن اشتباهات تاریخی به دست آورده است.

در مرحله پیدایش جنبش پ‌ک‌ک ، به نام کورد و کوردستان چیزی وجود نداشت که کوردها را با آن در جهان بشناسند. زمانی که پ‌ک‌ک خود را تثبیت کرد، با توجه به شرایط آن زمان به نقش سازمان رسید. بر اساس کوردستان مستقل، پیشرفت‌های مهم بسیاری در جهان ایجاد کرده است.

بسیاری از اقشار جامعه گفتند که این سازمان یعنی جنبش پ‌ک‌ک مدتی مقاومت می‌کند و بعد از مدتی توان مقاومت را نخواهند داشت. این گفته‌ها به خودی خود باعث ایجاد ناامیدی در میان مردم می‌شد. اما با گذشت زمان، آنها دریافتند که جنبش پ‌ک‌ک مانند بک جنبش قومی نیست که فقط از اقتدار خود پیروی کند. با دیدن اینکه پ‌ک‌ک سازمانی مبتنی بر آزادی، برابری، عدالت و احیای هویت جامعه کوردی است، هر روز جای خود را در قلب بشریت بیشتر باز کرد و تأثیر زیادی بر مردم جهان گذاشت.

پارادایم رهبر آپو سه پایه اصلی دارد، یکی مدرنیته دموکراتیک، اکولوژیک و آزادی زنان که رهبر آپو در وجود پ‌ک‌ک به تمام بشریت ارائه کرد. اما نیروهای امپریالیستی از اندیشه‌های رهبر آپو می‌ترسند، به همین دلیل انزوای شدیدی را بر رهبر آپو تحمیل می‌کنند. تمام دلیل این حملات وحشیانه ترس از نظرات رهبر آپو است. سوال اینجاست که چرا؟ به دلیل وجود جامعه کوردی، همه جوامع خاورمیانه و جهان الگوی رهبر آپو را می‌پذیرند و آن را راه حلی علیه نظام سرمایه‌داری می‌دانند. ما همچنین می‌دانیم که نیروهای سوسیالیست، دمکرات، آکادمیک و مردم ستمدیده که خواهان حقوق خود هستند و به پارادایم مدرن ایجاد شده توسط رهبر آپو روی می‌آورند. قدرت‌های حاکم این را تهدیدی برای نظام خود می‌دانند. برای همین، آنها هر کاری که از دستشان بر می‌آید علیه خلق کورد و جنبش آزادی آنها، پ‌ک‌ک ، انجام می‌دهند.

وضعیت کنونی ممکن است جنگ دولت ترکیه با پ‌ک‌ک باشد، اما باید دانست که دولت ترکیه و سیستم آن توسط نیروهای مختلفی مانند ناتو حمایت می‌شود. حمله به پ‌ک‌ک از راه‌های تاکتیکی و غیراخلاقی انجام می‌شود. باید بیش از هر زمان دیگری دانست که افرادی که با این نظام مبارزه می کنند و در مقابل آن می‌ایستند ، مبارزان پ‌ک‌ک هستند. جنبش آزادی کورد پ‌ک‌ک در برابر حملات جنایتکارانه فاشیست‌ها مقاومت می‌کند و این امر در سرتاسر جهان طنین‌انداز شد و به ضرر دولت ترکیه تمام شده است.

دشمنان کوردها به حدی رسیده‌اند که تحمل جنبش پ‌ک‌ک را ندارند، پس مجبورند از خائنان خانواده بارزانی استفاده کنند. اما باید دانست که همکاری خانواده بارزانی با دولت ترکیه محکوم به شکست است و کوردها نباید این خیانت را فراموش کنند.