شهید جنگاور اسوه یک فرمانده لایق و کارامد بر بنیان فلسفه آپویی بود

حزب حیات آزاد کوردستان (پژاک) در چهارمین سالگرد شهادت شهدا جنگاور باهوز، آرام آویَر و خدر بایزیدی با انتشار بیانیه‌ای کتبی یاد آنان را گرامی داشت.

مجلس حزب حیات آزاد کوردستان(پژاک) در چهارمین سالگرد شهادت شهدا جنگاور باهوز، آرام آویَر و خدر بایزیدی با انتشار بیانیه‌ای کتبی ضمن گرامیداشت یاد این شهدا، وعده صیانت از میراث شهدا را داد.

«جنگاور باهوز(هادی امینی)»، «آرام آویَر(سیروان محمودی)» و «خدر بایزیدی» در ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۰ (۲۵ شهریور ۱۳۹۹) در حومه مهاباد در جریان یک کمین ماموران دولت ایران به شهادت رسیدند.

بیانیه‌ی پژاک به شرح زیر می‌باشد :

«شهید جنگاور اسوه یک فرمانده لایق و کارامد بر بنیان فلسفه آپویی بود

در چهارمین سالگرد شهادت شهید «جنگاور باهوز، آرام آویَر و خدر بایزیدی» یاد و خاطره آنها را گرامی‌می‌داریم و از میراث گرانبهایی که در امر سازماندهی خلق به جای گذاشتند، صیانت بعمل می‌آوریم.

رفقایمان «جنگاور باهوز(هادی امینی)»، «آرام آویَر(سیروان محمودی)» و «خدر بایزیدی» در ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۰ (۲۵ شهریور ۱۳۹۹) در حومه مهاباد در جریان یک کمین نیروهای سپاه پاسداران به شهادت رسیدند.

رفیق جنگاور که از اعضای مجلس حزبمان پژاک بود، اسوه فرماندهی لایق و کارآمد بود که تمام فلسفه زندگی‌اش را بر مفهوم تلاش و زحمت فراوان برای رسیدن به آزادی استوار ساخت. از خودگذشتگی و جانفدایی و فدایی‌گری از ویژگی‌های رفیق جنگاور بود و می‌کوشید همیشه به وظایف پیشاهنگی خویش بعنوان عضو مجلس پژاک، عمل کند. فداکاری را سرفصل تمامی زحمات خود در امر سازماندهی خلقمان در شرق کردستان قرارداد و حتی یک روز از پای نایستاد. وقتی موضوع خدمت به خلق‌ تحت‌ستم کُرد در میان بود، وی برای مبارزه نیرومندانه سراز پا نمی‌شناخت و با شور و شوق وافر، خویش و رفقایش را در مسیر خدمت به خلق‌مان رهرو می‌ساخت. سالهای سال در شرق کردستان بویژه منطقه موکریان ردپایی ارزشمند به جا گذاشت و امروز پیشبرد سازماندهی خلقی را مدیون زحمات بی‌شائبه ایشان هستیم. وی چند سال در زندان‌هایی رژیم ایستادگی کرد و به محض آزادشدن حتی یک لحظه درنگ نکرد و به سنگر مبارزه بازگشت و جانش را در راه خلقش فدا نمود زیرا معتقد بود که خلقمان لایق بزرگترین فداکاریهاست.

در کنار رفیق جنگاور، یکی دیگر از فرزندان غیور خلقمان «شهید آرام» جای گرفت و دوشادوش هم حماسه‌ها آفریدند. فلسفه آپویی بر بنیان پیشبرد دمکراسی  و آزادی را ترویج دادند و شخصیتی نمونه از خود به میراث گذاشتند. آنها کاملا به رهیافت کنفدرالیسم دمکراتیک با هدف رسیدن به ملت دمکراتیک باور عمیق و راسخ داشتند و عمل به وظایف خویش در این زمینه را  سرلوحه کار سازماندهی میان خلق، قراردادند.

رفیق «خدر بایزیدی» نیز دوشادوش آنها به وظایف انقلابی و میهن‌دوستی خویش بعنوان یک الگوی حقیقی تا پای جان عمل نمود و فرزند زمانه خود شد. اثبات نمود که بدون یک منش حقیقی میهن‌دوستی که بر پاکی، راستی و نیکی استوار باشد، خدمت به خلق تحت ستم کُرد، غیرممکن است. وی با اعتقاد عمیق به انقلاب به مبارزی تبدیل گشت که در راه حیات آزاد هزینه داده و نام خویش را در صف میهن‌دوستان کردستان و معتقدان به انسانیت و دموکراسی ثبت نمود.  

مجلس «حزب حیات آزاد کردستان (پژاک)» با گرامیداشت یادو خاطره شهید جنگاور و رفقایش، با تمام توان، صداقت و جسارت و جدیت در مسیر آزادیخواهی آنها خواهد کوشید و آرزوهایشان را تحقق خواهد بخشید. صیانت از راه آن رفقای گرانقدرمان که خدمت یومیه برای پیشبرد سازماندهی خلقی بود را اصل وظایف خویش می‌دانیم و آن را مانیفست روشنگر راهمان قرارمی‌دهیم. بدین‌وسیله از جوانان غیور و آزادیخواه خلقمان دعوت بعمل می‌آوریم که در ادامه راه مبارزاتی رفیق جنگاور و رفقایش و با هدف رسیدن خلقمان به آزادی و دمکراسی، به صفوف نیروهای آزادیخواهی بپیوندند و راه آن شهدا را که همانا مبارزه‌گری نیرومندانه است، پررهرو سازند.‌»