جاسوسهای میت تحت عنوان اَ.ن.ک.س فعالیت می‌کنند | یادداشت

پس از آنکه در مارس ۲۰۱۲ رخدادهای سوریه آغاز شد در مدت چهار ماه انقلاب روژاوا اتفاق افتاد

   حزب دمکرات کردستان پ.د.ک برای آنکه انقلاب روژاوا را به سمت خود بکشد، ۱۷ حزب روژاوا را به هولیر فرا خواند که بیشتر آنها خانوادگی بودند. در حالی که نمایندگان این احزاب از روژاوا به سمت هولیر میرفتند در میانه‌ی راه حزب مصطفی جمعه به دو شاخه تقسیم شد. به این ترتیب تعداد این احزاب قبل از آنکه به هولیر برسند به ۱٨ حزب افزایش یافتند.

   بارزانی این احزاب را در هولیر گردهم آورد و اَ.ن.ک.س را بنیاد نهاد. چون تعدادی از احزاب داخل اَ.ن.ک.س نتوانستند سیاستهای بارزانی را قبول کنند، بارزانی در دسامبر ۲۰۱۲ در احزاب حزب آزادی مصطفی جمعه و مصطفی اوسی، حزب اتحاد فواد علیکو الپارتی عبدالحکیم بشار، اتحادی ایجاد کرد که نام آنرا "اتحاد سیاسی" گذاشتند. در سال ۲۰۱۵ این چهار حزب در سازمانی تحت عنوان حزب دمکرات کردستان-سوریه پ.د.ک.س با هم یک حزب را  تشکیل دادند.

   یکی از دلایل اصلی که بارزانی سازمان اینچنینی را در میان ا.ن.ک.س تاسیس کرد این بود که از آن ۱٨ حزب داخل اَ.ن.ک.س ، ۱۴ حزب به خودمدیریتی روژاوا پیوستند. این هم بدان معنی بود که اَ.ن.ک.س به طور کامل باقی نمانده اما علیرغم آن باز هم از اَ.ن.ک.س نام برده میشود.

روی حقیقی چهار حزب باقیمانده

   این چهار حزب، که از طرف پ.د.ک و بارزانی در چهارچوب یک سازمان گرد هم آورده شدند همان قدر که با پ.د.ک ارتباط دارند با آ.ک.پ و دستگاه اطلاعاتی ترکیه میت نیز ارتباط دارند. بدون شک این ارتباط بدون اطلاع و اجازه ی پ.د.ک نیست. این ارتباط نتیجه‌ی سیاست پ.د.ک است. آ.ک.پ و میت از راه پ.د.ک با این احزاب و سرانشان ارتباط برقرار کردند، اما به طور جداگانه و در خارج از ارتباطات با پ.د.ک نیز با این احزاب ارتباط دارند.

به طور کامل تحت کنترل میت و آ.ک.پ قرار گرفتند

   این احزاب و کارهایشان در نتیجه‌ی سیاست پ.د.ک است. مثلا در ائتلاف میهنی سوریه شرکت کرده‌اند که این ائتلاف عملا به سازمان برای نیات اردوغان و میت تبدیل شده است. به همین دلیل هم برای همه‌ی گردهایی‌های استانبول دعوت می‌شدند. همچنین برای همه‌ی گردهماییهای بین‌المللی ائتلاف میهنی دعوت میشدند و شرکت میکردند. هدف آن هم این بود که انقلاب روژاوا را از صاحبان اصلی آنها پس بگیرند و به کنترل پ.د.ک و ترکیه در آورند. با گذر زمان این احزاب به طور کامل به کنترل آ.ک.پ و میت درآمدند و در همه‌ی توطئه‌های میت و اردوغان علیه روژاوا شرکت کردند.

مدارک تشکیل گروههای مسلح

   گردهماییهای ابتداییشان در سال ۲۰۱۲ در رحا انجام می‌شد. علاالدین همام عضو ا.ن.ک.س در آن زمان با نام اهالی کوبانی در گردهماییها شرکت میکرد. در سال ۲۰۱۲ از طرف آسایش کوبانی دستگیر شد. در هنگام دستگیری همام تعدادی سند و مدرک بدست آمد. در این اسناد بخشی از توطئه‌ی دولت ترکیه علیه روژاوا آشکار شد. بر اساس توطئه‌ها در عفرین، کوبانی و اطراف حلب گروههایی مسلح تشکیل می‌شدند. کار این گروهها هم حمله به آن مناطق و تصرف آنها بود.

منتظر حمله ی داعش‌به کوبانی بودند

   زمانی که در سال ۲۰۱۴ داعش به کوبانی حمله کرد، تصمیم گرفتند نقشه‌ی خود را عملی کنند. فاسیب شاهین استاندار استانبول مدت کوتاهی قبل از حمله‌ی داعش به کوبانی، فواد علیکو را فراخوانده و به او گفته بود، در مدت کوتاهی کوبانی سقوط خواهد کرد و باید برای بدست گرفتن خودمدیریتی به آن منطقه بروند. علیکو پس از چند روز به سمت کوبانی بازگشت. در مرز مستقر شد و بیانیه‌ای منتشر کرد و گفت، ۴۰۰۰ پیشمرگه آماده‌ی رفتن به کوبانی هستند.

منتظر حمله‌ی دولت اشغالگر ترکیه به عفرین بودند

   داعش به کوبانی حمله کرد و با قهرمانی و مقاومتی تاریخی داعش در کوبانی شکست خورد. اَ.ن.ک.س علیرغم تمام تلاشهایشان برای بر هم زدن وضعیت کوبانی، نقشه‌هایشان موفق نشد و به ناچار منتظر آن زمانی شدند که دولت اشغالگر ترکیه به عفرین حمله کرد.

   همین افراد و احزاب برای حمله‌ی دولت ترکیه به عفرین لحظه شماری میکردند. آشکارا حمایت خود را از حملات اشغالگرانه‌ی دولت ترکیه و قتل‌عام در عفرین اعلام کردند. دولت ترکیه در عفرین از راه انجام قتل‌عام منطقه را اشغال کرد و آنها را در بخشی از انجمن‌ها سهیم کردند، اما اردوغان حتی این تبهکاران کرد را قابل قبول نمی‌دانست اما باز هم حاضر نشدند از زیر چتر میت خارج شوند.

اسناد و مدارک جلساتشان با میت فاش شد

   بر اساس اسناد و مدارک این تبهکاران نه تنها دست از کار و معامله با میت نکشیدند، بلکه بر اساس مدارک جدید مشخص شد، قصد دارند با میت کار کنند تا کل شمال و شرق سوریه را تسلیم دولت ترکیه کنند.

   بر اساس مدارک جدید این تبهکاران در مدت ۲ ماه گذشته چندین جلسه با میت برگزار کرده‌اند. همچنین مشخص شد تبهکارانی که در این جلسات شرکت کرده‌اند در توطئه‌های میت و اردوغان شرکت می‌کنند. برای این هدف هم در صورت حملات جدید اشغالگرانه برای این تبهکاران نقشهای مهمی پیشبینی شده است.

   در حالی که ترکیه در روژاوا و سوریه در حال سقوط و شکست است، تعدادی از نوکران و مزدوران کرد به چند دلیل با ترکیه در معامله و ارتباطند. یکی از دلایل اصلی این است؛ این افراد با نام کردها فعالیت می‌کنند، عضو میت هستند و از میت حقوق میگیرند. در چندین مدرک فاش شده است، دولت ترکیه در مناطق ازمیر و استانبول خانه و ویلا به فواد علیکو، عبدالحکیم بشار، کامران حاجو و ابراهیم برو رشوه داده است. آنها نیز در مقابل در توطئه برای نابودی روژاوا شرکت کرده‌اند.

نقشه‌هایشان پیروز نخواهد شد

   مشخص است که توطئه‌هایشان موفق نخواهد شد. غیر از قتل‌عام عفرین تاکنون هیچ کدام از توطئه‌های ترکیه موفق نشده است.